Jan 2, 2011

Makcik² pun Pandai Petik Mangga Depan Rumah Orang....haha~


Ni pokok mangga kat depan rumah aku...luar pagar lah kan...ditanam oleh famili aku...takde keje la pulak kan majlis perbandaran nak tanam pokok mangga kat taman perumahan...hahahaha~ =P



Ada yang kata tanah di luar halaman rumah tu bukan hak tuan rumah...jadi walaupun kita ada tanam pokok buah²an sekali pun orang ramai boleh petik sesuka hati....yeke?? haishh...susah payah tanam tapi hasilnya orang lain yang ambil?? dem!~  =__=



Actually tak kisah pun orang nak amek....tapi biar la kena dengan caranya....semalam sedara belah mak aku datang rumah...dengan kereta penuh kat halaman rumah tu, pagar pun terbukak, tiba² kitorang nampak macam pokok mangga bergoyang...nampak la kaki-kaki orang duk memetik buah kan....ingatkan kanak-kanak ribena, so abaikan je la...Rupa-rupanya makcik kaoooo...pakai jubah lagi...baekkkk punya dia petik mangga tu....(-_-")



Kut ye pun mengidam ke hape, apa la salahnya bagi salam, mintak izin kat kitorang nak petik buah mangga....macam takde adab je makcik tu pergi petik sesuka hati....ish³~



Eh aku tak marah...memang kami halalkan je mangga tu...banyak lagi tergantung kat pokok sampai tak tahu berapa yang makcik tu amek...huhu~   lagipun mangga-mangga tu muda lagi...tak tahu la dia nak buat apa petik mangga muda....ngee~



Tapi aku harap la pada kamu-kamu yang suka petik buah-buahan tanaman orang lain, sila lah minta izin...tuan rumah akan bagi punya! percayalah! ni terang-terang pintu pagar terbukak, dengan kereta bersepah...makcik tu boleh lagi selit² celah² kereta semata-mata nak petik mangga...kitorang tengok je dari dalam rumah...takkan nak malukan dia kan....hahaha~  lawak sungguh~  =P



err makcik baca ke blog saya makcik?? kuang kuang kuang~  (^^,)




18 comments:

iwan_dextrous said...

hihihi..desperate sgt kot..

Dextrous cyber life

diana said...

hahah..
macam tu pun ada ye..
dia ingat pokok mangga tu burung gagak yang semai kot..
kena mintak le macam mana pun..
mana tau kot2 tuan umah dah bajet nak bagi mangga tu kat sapa2 kan..
time nak ambik tetiba nampak daun je..
hahhaha

THE LEKAT LEKIT STORY said...

ni kes bunting gajah la ni kalau sampai mengidam reta benda org.. makcik2 lak tu. balik umah kasi makan anak laki.. apa nk jadi. even tuan punya halalkan pun ttp dia slh tak minta izin

Rara Farah said...

mtk izin petik mangge....wt kerabu....hehe

nub said...

buah mempelam di luaq pagaq,
takyah mintak izin men sebat jaaa..


bhahaha

BENA said...

agaknye anak die tgh ngandung ngidam nak makan buah mangga kotttt sis . hahaha :)


bahaye sungguh mokcit2 skg leh panjat pokok tuuuu . hehehe :)

Orang Senyap said...

ini kes mengidam sangat la nie

sampai xnyempat2, pantang jumpa.. ^_^

Fida Faizal said...

salam. kan lagi bagus kalau dia mintak izin. dari dia dok selit2 dgn jubah tu.

ish3.

*pernah ini terjadi dekat rumah fida dulu. lagi lah pulak.. dalam kawasan rumah. rumah kg lagi.

meow said...

sek baik tak amik mangga pintu pagar

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

selamat tahun baru

DuniakuAbstrak said...

sergah je makcik tu...hahaha

six.september =_= said...

asal tak usik je makcik tu..hehe

ANATI SOKI said...

haiyaaark!! makcik! yana! cepat! g pnaggey ultramen! laser makcik tuh!! cepat2!! muahahahahaha

Along Tapa said...

haha,,sape tanam pokok mangga memang akan kena cenggini ek...sebab pokok mangga kat rumah aku, walaupun dalam area tanah rumah aku(bukan milik kerajaan..rumah kampung tanah persendirian), tapi masalah kena amik free tu macam dah biasa..pelbagai generasi lagi yang tukang ambik ni...huhu

Gorengbaek - Lagenda Melayu: Pemberontak yang disanjung

Hangit habis dah - Cik Miamans kata aku frust peringkat tinggi..otak ko!!

AiN5zOL said...

huuhuhu
sabo je la....
umha ain pn slalu gak mcm 2...
yg pelik nyer,
jambu2 yg kiteorng da bungkus pkai plastik yg dieorng nk amik..penat 2...
yg x bebungkus yg busuk2 2 xnk lak....
mmg la xkish..tp agak2 la kot..
huhuhu:)

syirakhalid said...

mangga muda tu nak buat jeruk kot..kuikuikui

Lya Colours said...

terok gila perangai makcik hoii
buek malu je
agak2 la kalo ngidam pon

eh tiba2 aku emo
kihkihkih
yela kita penah je ada dlm situasi ni
tgh lepak2 kat beranda rumah, tiba2 ada makhluk selamba petik mangga aku
lahanattt. no manners

lalink7 said...

btol2..mintak la izin dulu kan..ape salahnyaa..haihh..xbaik btol la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015