Mar 15, 2011

Takde Kad, Taknak Datang Kenduri Kau!!

Peringatan::  klik setiap gambar untuk zoom yang bergaya  ^_^



~gila burok buat muka sentap...dak encem paling huduh!! kahkahkah =P~



B:: aku ni kawan rapat dia...kenapa dia tak bagi kad??


P::  kau tau tak dia kahwin bila?? rumah dia kat mana??


B::  tau....tapi aku nak kad jugak...


P::  kenapa kau tak mintak sendiri kat dia??


B:: ah buat apa...dia la patut cari aku...dia yang nak kahwin...dia la kena jemput aku...kenapa aku pulak kena mintak??


P::  bodoh!! sia-sia dapat kawan macam kau....



helloooo...kalau kau betul kawan rapat, kenapa kau sendiri tak support kebahagiaan kawan kau?? hanya kerana sekeping kad kau sanggup abaikan kawan kau tu??? siapa yang lupa kawan sekarang???


oke tu cuma mukadimah...panjang lagi ceritanya ni...aku copy status bakal abang ipar aku...hehe...macam menarik je topik ni untuk dikongsikan....siapa² yang makan cili aku taknak bertanggungjawab bila kamu kepanasan dan kepedasan! lalalalalala~




Pakai facebook takde ADAB ??  =_=









ADUN Bangi pun tak kecoh tak dapat kad...hurmmm~








Kalau tak bagi kad maksudnya takde adab ke orang tu?? hurmm~  >_<



Macam aku ni, kad jemputan yang aku beli 1000 keping je...kawan² mak ayah dan sedara mara adalah lebih penting dari kawan² aku...korang ingat famili aku ada 30 orang je ke?? kawan² ayah aku lagi ramai...ayah aku ni bukan sebarangan orang ye...entah² tak cukup pun kad yang 1000 keping tu...hahaha~  


Jadi bagi aku, kalau tak dapat kad, jangan lah sentap-sentap sampai keluar statement, "aku tak datang kenduri kau sebab takde kad..."


WTFish!!! orang tak ramai kawan boleh la kan bagi kad kat semua orang...lalalalala...sentap lagi  =P


APA KATA ANDA??? korang nak aku bagi jemputan macam mana untuk korang?? bukan semua orang aku add kat facebook   =)


Nak kad jugak??? kalau ada lebih aku bagi...kalau takda, aku send e-card by emel je oke?? 


peace! v(^^,)



63 comments:

Fazleyatul Aini said...

haha dulu kan aku pernah sentap member aku jemput last minit beb. kan aku siap buat entry. yela esok nak nikah ari ni baru call jemput.
tsk tsk tsk.tapi xpe lah, dia dah preggy pon. yg penting dah selamat kan

so invite la dgn apa cara sekali pon, andai ada masa terluang dan tiada aral melintang, insyaALLAH terjegul la aku kat majlis kawen tersebut. dgn niat, nak amik berkat (nak curi sirih junjung barang sehelai dua). hahaha

Mr feckry said...

menghadiri jemputan itu fardhu ain. Tapi style jemputan itu tak di tetapkan syarat.

Cuma jemput dengan ikhlas.

Tapi masyarakat kite ni yang terlampau

Anim Azhari said...

xdpt kad pon xpe..asalkn ade jemputan suda ~lalalala~

Nazatul Anuar said...

sape yg ckp xbg kad xnk dtg?
euuuwww mmg kolot la..
kate zaman skang daa moden..
pakaian tau nk moden tp knp otak xbole nk moden ek?
skarang dah ade fb, twitter sume bagai..
janji org jemput..
bile dah jemput xkesah la pakai ape tu tande nye dorg ingat kt kite.
klo xingat xde la dorg jemput.
rite?
tlg la b'fikiran terbuka siketttt

yatie's EPISODE said...

haha. tarak kesah pown. takda kad pun takpe. dah tawu tmpat, tarikh, di jemput, InsyaAllah datang jugak la kann. ^^

Unknown said...

nak helikopter mai amek. hahahaha

SUHAIDA said...

SU PUN RISAU JUGAK PASAL TU..YANA.SU PUN TEMPAH 1000 KAD JE..LAGI KAMI 2 ADIK BERADIK..INSYALLAH KAMI JEMPUT PAKAI MULUT..PARENT SU AKAN PERGI RUMAH DIORG SENDIRI NNTI

Mama Gee said...

x ade kad pun takpe...tp biar tuan rumah jemput sendiri dtg...kalo org lain tlg jemput brlah tak leh pergi..sbb bab makan2 ni...kena jaga2 sikit...

Fariehan Ibrahim said...

adoiii, disbbkan fb pom nk sentap2! mmg patut fb tu ditutop. haha

alaa, xkesah jmput pakai pe, at least kte jemput knnn, ^^

Umie a'iesya said...

yana,
kak sya bagi idea la ek,
dulu kitaorang siap photostat lagi kad2 yg tak cukup,
yela last minit kalau org nak jugak apakan daya...photostat la jugak...
kdg2 tu mmg betul dorang nak sbb nakkan peta ke rumah pengantin..heee

orang yg relevan selalunya paham keadaan kita ni...
org yg tak bape relevan je tak bape nak paham...

lumrah hidup kan..tak semua org puas hati dgn cara kita...

Tapi siapa aje yg tahu kita ikhlas...

pastinya Allah...;-)
So selamat ya...
Orang nak kawen ni selalu byk benda nak pikir,
Insyallah..Moga dimudahkan..amin!
Enjoy ur preparation!wah!

(aishhh..tak dan harituh nak p spa yana before kawen..hohooho)

lalink7 said...

e-card pun okey asalkan nampak jelas alamat nak ke tmpat knduri laa..

kite xkisah sngat la kad2 niee..tapi kalau utk saudara mara yela kena jaga air muka mak ayah kitaa..tol kan?

xpyh la nak sentap2..pelik la dorang niee..

lalink7 said...

eh lupe cakapp...gambo yana sentap kat atas tuee mamng terBAEKKKKKKKKKKKK

nabilah_2908 said...

alahai....kenapa la perkara kecik mcm ni perlu diperbesar2kan..buat sakit kepala je...huhu..

hnya kerana xde kad...xmo dtg...hrumm.....

bagi sy....kalau di jemput melalu FB pun dah bermakna dah...ingt juga nk jemput..lagi2 kawan kita...

ada juga blogger yg tempek kad kawin kat blog..jemput dtg ke majlis...itu pun ok...ada juga bahasa nk jemput.... :)

kalau Yana...buat la mana2 yg Yana rasa mudah...mmg payah nk puaskan hati semua org... buat jer la mana2 yg termampu.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
DARI KERANA MATA

Lunia said...

klu sy, sy pegi je klu dah tau dri mulut org. for sure pengantin happy bile tgk muke kite! unless kalau yg makan kn dewan, ade kad invitation bagai. tu laen la -.-"

tak pn approach la pengantin tu sendri. name pn org nk kawen. busy kot. ntah2 terlupe. ntah2 tak ckup kos. pk sendiri la -.-"

Unknown said...

er dunia kan maju..telefon ke ape..FB ade...
kad2 tu membazir je..kalo satu kad singgit. seribu da berapa? sengal..igt org kaye sgt...


slalu org2 tue je nk kad ni. org mude dah moden..kcualila die kuno...spt org tue2

Unknown said...

Jemput dengan apa cara sekalipun tak kisah. Yang penting memang kita ikhlas nak menjemput, dan orang yang di jemput sepatutnya berbesar hati ada yang ingat untuk menjemput.

Soal tak dapat kad pun nak jadikan isu. Itu sebenarnya alasan saja mengelak diri kenapa tak dapt datang.

Orang yang menjemput pun tahu, kalau ada hal, tak semestinya kita boleh datang, kalau tak dapat datang, biasanya kalau kawan baik, mesti kita akan inform kan.

Kalau kawan biasa2 saja tu mungkinlah kita diam saja, dia pun faham rasanya.

mynameismy said...

hehe..
u rite yana..
ape la kad punye psl nk sentap
tp kan memang org slalu mcm tu.. 'jemput la nnti dtg umah ak'..'kad jemputannye mne? ak tanak eh tag2 kat fesbuk' erk...

bg My, kalau xdpt bg kad jemputan pakai mulut pn dah oke.. yela kwn kite bkn sorang dua.. bkn tanak bg.. kdg2 kite sndri terlepas pndg.. lgpn nk kawen bkn kad jmputan je nk kena amik port bnda2 lain byk lg nk buat. klu nk pk pasaan org je payah r. klu die btol kwn kite.. pttnye die ikhlas nk dtg krn nk same2 pd hr bahagia kite, klu tggu kad br nk dtg hampeh la. itupn ad y bg kad tp xnmpk btg hdg pn time knduri! kan kan

haih~ bile bc entry yana ni jd risau plak dgn mjlis my nnti... sbg back up pd dr my yg short term ni kena la list lan kwn2 yg ade.. hantar kad pn pd yg btol2 rapat n keep in touch jek. lgpn tuk sedare mare, org skampung, kwn mak abah pn melambak ag kn. sume tu cost tu..belum msuk cost mak andam, fotografer bagai...T_T

cdgn my, utk adil pd sume org.. yana buat je satu entry jemputan ke majlis perkahwinan.. tayahla ssh2 nk anta kt sume. tag fesbuk pn spttnye xjd mslh.. skrg kn zmn moden so manfaatkan saje..

pedulikan kate org..! moga sgala prancangan kamu berjalan dgn lancar ye yana! nti nk dkt majlis My boleh refer ke kamu!;)

Encik Suami said...

Kalau saya la kan...Org jemput tue dah kira bagus lah.Tue tanda org tue hengat kat kita.
Kad jemputan mmg ada..tapi bukan utk kwn2 kita jerk kan?
kwn n sedara mara belah mak n ayah pun nak kene bagi kad jugak.
Pertalian sedara lagi penting dari kawan.
So..mana2 yg tak dpt kad tue.. penting sgt ker nak sentap bagai?
Terpulang pada yana lah..klu tak cukup kad.."manusia" tue nak jugak kad..photostat jerk bagi dia.Kad jugak tue kan?

Unknown said...

bagi kita kalau orang tu da kata "eh jemput datang kenduri aku nanti" tu da okeh..da mmg org tu jmput la kan..nak berkad2 bagai pn nk wtpe..hbs tu artis2 tu jmput gk pmnt dy dtg knduri pape takkan nak bagi kad kat sorang2 peminat dy..

mrs kayrul said...

apa kata nanti buat entri kat blog jemput semua org follower...pastu scan jer gambar kad..paste kat sini..kan senang...

mrs kayrul said...

masa zaman aku kahwin dlu aku jemput kengkawan guna friendster je...paste kad kat situ...

yanamib said...

@shah-kayrul :: tepek kad kt blog??erk..itu adalah sgt mustahil..haha..bahye aa kt blog ni..aku prefer send emel direct kt org tu...lgpun nk kira bajet..aku guna katering maa...bkn msk sendiri...huhu~

merahitujambu said...

orang dulu2 x guna kad ramai jee dtg...org skang nk demand lebih2 plak.heeee

jom join contest

efa said...

erk benda cmtu pun jd isu adoi la hurm bg efa tak kisah pon pasal tak bg kad,yang penting kita taw dan dah bgtaw nk kawin kad tu tak penting pon...ala akak yana nk senang puaskan hati senang scan kad kawin tu buh dlm fb senang huhu..sabar ja la haish mcm2 lak

AngahSayang2314 said...

angah kalau org jemput macam tue...mcam bertangguh2 nak ke rumah org tue..memang la dia tue jempat cara moden tapi paham2 dah la.... better kalau org tue rapat x dpt pass card just sms pun ok gak kan ???

Lydia Amanda said...

jemput je gune la care apa sekalipun.. asalkan jemput.. bile mintak kad baru bagi.. selalu org buat mcm tu.. sebab kalau nak bagi kad kat semua mmg la xberbaloi.. tu la gunenye FB create event.. dari situ da leh tau berapa org akan dtg dan dengan sendirinye org yg perlukan kad akan kate sile hantar kad.. maksudnye die nak dtg la tu... yana jgn risau.. iza xmintak kad pun.. hehehe

yanamib said...

@Lydia Amanda:: iza ada kad ke xde kad ke mmg WAJIB dtg oke! haha..no ngelat ngelat =P

kekunang said...

gambo plg cool...terbaik!!!

Tasha said...

I pulak dah plan yang majlis I nanti hanya untuk yang paling rapat dan paling kita kenal. stakat kenal gitew2 aje rasanya tak perlu kot. sebab majlis perkahwinan ni adalah majlis yang veruy warm dan akan jadi meriah kalau dihadiri oleh orang-orang tedekat yang diwayangi. kalau orang lain tu, stakat tau yang kita dah kawen tu cukup lah. yang penting, majlis I nanti tetamunya adalah orang-orang yang paling rapat dan terdekat.

Anonymous said...

bgung sat ngan hal2 kad ni..yelah,, x lama lagi kita pun nak edar kad jugak...kwn kita x banyak sebab tu order 300 keping jek...hukhuk...tu pun buat sendiri..ngee~

Liza @ Adzriel AB said...

ikut zaman le... dah sekarang zaman fb. nak cerewet sangat kenapa. ingat senang nak buat senarai? kadang2 kawan rapat pun boleh miss.

ieda said...

dik

" ader aku kesah ! janji aku tetap kawin kalau kowang x nak dtg ekekke "

aci !!

ps : ekekke memang bugurg bebenorrr dikkk muhahahhaha

Misz-ella said...

kalau dah terlalu rapat, kan, pada kc tak yah kad pun tak pe la. Tak yah 'demand' sgt .. kita kena paham keadaan tuan rmh camna.

lgpn zmn dh berubah, jemput sj melalui SMS, FB, Blog, MMS. byk cara blh jemput, kan.

Ibu Ammar said...

yang pentingnya dijemput. guna kad ke email ke mesej ke. tak kisah

kalau tak dijemput tau2 dah kawen mmg sentap nyah

Liyana said...

ok je jemput kat fb.. asalkan ikhlas nak jemput sume kan, lgpun blm tentu sume yg dijemput pakai kad tu dtg kan..
gunakan je kemudahan yg ada, benda yg dh dipermudahkan.. hmm guna jela.. ;)

Duniakuabstrak said...

nak kad!! nak kad!! tak kira!!!

Duniakuabstrak said...

muahahahahahahahahahaha

Duniakuabstrak said...

muka korang versi sentap..........

(--")

buruk dowh



hahahahahahahahhahahahaha

yanamib said...

@ayul:: mengong dowh ko nih..haha...ckp la ko pn nk wat muka sentap tepek kt blog..kahkahkah =P

Unknown said...

kalau dah tau umah nak kad buat apa..
pegi je la.. kalau dah tau umah kat mana tak de alasan "nak tengok peta.."
lain la kalau kita tak di jemput,baru la kita tak boleh pi walaupun kawan baik..

Anonymous said...

kalau nak jaga semua hati org..memang susahla..

yg pnting, majlis kahwin tu selamat!

Zana Adieyza said...

based on pengalaman zana, zana order kad pun 1000pcs.. tapi tu just untuk family.. untuk kawan2 zana, zana order 500pcs jer... then zana ada jugak ajak kat FB.. first pm sorang2, then create event, then tag kawan2 kat gambar kad kahwin..

banyak perkara nak fikir masa kahwin so kadang2 ada yg terlepas pandang.. adatlah tu kan.. susah nak make sure semuanya perfect kan..

insyaAllah x kisah guna cara apapun kalau nak menjemput, asalkan ikhlas..

sukasukatulis said...

HELLO APEKES PLAK XDER ADAB KALO INVITE GUNE FB??? WTFISHHH??? IKOTLA PEREDARAN ZAMAN CKET... MCM LA HARAM KAN..AKU SENTAP WEII SBB AKU AJAK KAWAN2 AKU PAKAI FB JERK CZ KEHABISAN KAD KAWEN...

SANGATLA POYO KAN NK SENTAP2 NIH.. AKU DH KENE DAH ARITU TIME AKU KAWEN. SORANG MEMBER AKU CKP AKU XJEMPOTT.. MCM LA HARAMMM... DIA DH TAU AKU NK KAWEN SIAP OFFER LAGIK PAKEJ KAWEN TOK AKU DIA LEY CKP AKU XAJAK, XKASIK KAD KAWEN... VODO GILER KAN..AKU JEMPOT JERK PAKAI MULOT KAD JERK XKASIK CZ ABIS.. LAST2 DIA X DTG & SENTAP DGN AKU...
ADE AKU KESAHH?? AKU KAWEN JGK.. NK DPT ANAK LAGIK NI HAH..WAKAKAKAKA~~

P/S:: JGN LAYAN ORG MCM TUH YE CIK YANA..ABAIKAN... TAKAT DTG NK NYAKITKAN ATI BEK XPAYAH DTG..WAKAKAKA~~

qyqa said...

pakai fb pon ok pa... selamatkan banyak pokok... =)

Pendekar said...

mana kad????

huh~! bak sini kad~!!!

keh keh keh...

una berry said...

I xdpt kad just invititation kat Fb pegi je
xkesahla
janji pegi sebab nak meraikan hari bahagia kawan
rapat/xrapat
janji dijemput kan

Sunah Sakura said...

kalo da jauh n takde alamat tu, takpe la..skang pun ramai guna FB je kan..da banyak kaedah..cuma kad tu macam best dikolek-kolek je...hahaha~

aliarosli said...

oh,ade gak cam tue
kate dunie dah maju
tak perlu kad
tapi nak gak
ape kes??


akak,nak gak nak gak
post email

huhuhu,kidding

aliarosli said...

oh,ade gak cam tue
kate dunie dah maju
tak perlu kad
tapi nak gak
ape kes??


akak,nak gak nak gak
post email

huhuhu,kidding

aliarosli said...

oh,ade gak cam tue
kate dunie dah maju
tak perlu kad
tapi nak gak
ape kes??


akak,nak gak nak gak
post email

huhuhu,kidding

manggosteen said...

asal jemput ok la dtg..tak payah kad pon takpe..kalau tak dijemput jgn lak ngengada nak dtg..takot2 org tu mmg tanak jmput kita..hehehe

BENA said...

tapi zra lak pikir . perlu ke bagi kad ? sebab bagi kad nati last2 koyak rabak gak nanti. hahahaha . alaaa teknologi dah maju . zaman dah berubah . ikut FB pon ok wats . ikut blog lagi besss kan sis . tapi tapi tapi . zra boleh ke g kenduri sis? uwaaaaaaaaaaaaaaaa . hehehehe :)

niesz said...

skrg ni org dah x pkai kad dah, semue letak kad dlm fb then tag name kat ctu, bg niesz kalau rumah tu mmg susah nk jumpe, better pkai kad, senang nk cri nnti..ehe..tp kalau dah tahu, just jemput mcm tu pun dah ok kan..

Nadia Mashuri said...

wah.. sadis nya tak nak datang kalau tak de kad..
asal kan orang tu jemput dengan ikhlas, wlwpun xde kad jadi lah..

Prince Halilintar said...

bagi prince cukuplah sekadar menjemput melalui kate2 wpon tanpa kad..wajib utk kita dtg klu xde urusan penting..

apdm said...

salam..

sy kisah,kalau x ada kad mmg sy x attend.hihi

❤Mrs. Myra❤ said...

Depends pada individu tu sendiri , kite da jemput, terpulang ar dia nak datang or x...kalo dia tak datang pon, majlis tetap berjalan jugak kan..:)

Tieah Madian said...

Perghhh.. Tiap2 komen tu aku baca.. Huhh! Panas owh.. Aku pun tak kesah yana kalo kawan panggil guna ape sekalipun.. Setakat msg pun aku dtg jek.. Takde hal lah.. Kan? Kad tu kalo bagi pun nanti dibuang jugak.. Betul tak? Ade kawan aku yg baru2 ni tunang, dia just tag aku dalam kad yang dia upload dalam fb je.. Aku dtg jugak.. Sorang lagi kwn aku tunang dia buat mjlis kecik2.. Takde jemput kwn2 pun dan dia msg ckp maaf sebab buat kecil2 an je.. Aku takde hal.. Kan?????????? Kes kecik je pun..


Entry Terbaru 1 : Sudah Tertulis Dalam Al-Quran Tentang Musibah Di Jepun
Entry Terbaru 2 : Malaysia Selamat Dan Jangan Percaya SMS Kesan Radiasi

Zabid9897 said...

(",)

Syuhadah Razali | Lifestyle . Family . Food said...

betul jugak..adah pon bakal berkahwin..kad jemputan pon macam yana jugak..
biasala yana..tak semua kita dapat penuhi..adah selalu xdpat kad..
diorang just telepon..kadang2 past2 kan kat kawan..adah datang jugak..sebab adah nak kongsi dan raikan hari bahagia kawan2 adah 2..
mcam adah tunang buat family je..bak kata yana..family lagi penting kan..serius..ada kawan marah dan merajuk..dah 6 bulan kami tunang..6 bulan jugak tak tegur langsung..khwin pon diorang mesti xdtg..sedih je rasa...

pape pon..tahniah...dapat tengok pic yana ngan ujang pon ok..=)

Syuhadah Razali | Lifestyle . Family . Food said...

betul jugak..adah pon bakal berkahwin..kad jemputan pon macam yana jugak..
biasala yana..tak semua kita dapat penuhi..adah selalu xdpat kad..
diorang just telepon..kadang2 past2 kan kat kawan..adah datang jugak..sebab adah nak kongsi dan raikan hari bahagia kawan2 adah 2..
mcam adah tunang buat family je..bak kata yana..family lagi penting kan..serius..ada kawan marah dan merajuk..dah 6 bulan kami tunang..6 bulan jugak tak tegur langsung..khwin pon diorang mesti xdtg..sedih je rasa...

pape pon..tahniah...dapat tengok pic yana ngan ujang pon ok..=)

Nur Amirah said...

kawan aku ajak p kenduri rumah kawan aku jgak..tapi aku tak pergi bukan sebab tak dapat kad..tapi dah tak dijemput, msg pun tak..chat kat fb bukan main lagi, tapi tak invite pun aku pun..tu maknanya mmg tak mau ajk laa..

apa-apapun yana n ujang..congratulation..

Deja Rempang said...

yana.. suka entri yg ini, well jujurnya takder kad pon takpe.. jempopt pakai mulut pon kira okey juga.. sms fb semua tu alternatif lain janji kita ikhlas je nk menjemput.. kad2 bagai nk rak cantik n byk2 pon tak guna gak sebab last2 diorg akan buang gak.. nk ada kad pon sebab nk tgok address so pada yg dhtau umah jempot mai je lah kan.. takyah kecoh2 ehehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015