Dec 17, 2010

Perasaan Bila Cincin Risik Hilang


tak dapat dijelaskan dengan kata-kata atau dengan ayat puri pujangga  *ada ke?* =_=



Hilang di sini bukan sebab kena curik....


bukan juga sebab kesengalan dan kecuaian aku pergi letak cincin merata², lepas tu hilang/tercicir....


Tapi cincin tu TERLUCUT DARI JARI AKU!!!


Faham tak maksud terlucut???  grrr~ >_<


macam bila korang pakai seluar yang londeh, lepas tu bila jalan beberapa langkah seluar tu TERLUCUT lalu menampakkan spender atau boxer atau tutttttttttt~


Contoh macam ni...ngerti???!!!   grrrrr~


itu lah yang terjadi pada cincin di jariku  T_____T


"besar sangat ke cincin yang kau pakai yana??"


saiz 8 je oke!! semalam cuaca agak sejuk...akibatnya semua otot-otot dalam badan especially jari jari mengecut dengan drastiknya!! serius aku tak sedar bila masa cincin tu terkeluar dari jari manis aku nih~  (-_-")



Kejadian berlaku di Mines....pergi teman dak encem bayar bil Maxis je pon...sekejap sangat...tak sampai 30 minit kat dalam tu...takde jalan² pun....tiba kat parking terasa jari kosong....


"YA ALLAH MANA CINCIN???!!!"


bayangkan perubahan muka dak encem dan reaksinya lepas tu....puas dah cari balik cincin tu ikut laluan yang kitorang lalu sebelum tu....



tapi hampa~   benda sekecil tu dalam Mall sebesar Mines...sangat tipis untuk ketemu balik  T___T   kalau ada orang jumpa cincin tu sekalipun aku tak rasa la jari dorang muat nak pakai...berapa percent lah sangat gadis² kat Malaysia ni dengan jari sehalus aku...



rasa bersalah???  sudah pasti!! dah la ada ukiran nama dak encem kat belakang cincin tu...sob sob~


ai mintak maaf sangat²....memang salah ai sebab agak cuai...tapi ai memang tak perasan langsung cincin tu keluar dari jari ai...sekarang ai rasa tak selesa sebab satu cincin dah takde kat jari...ai janji ai takkan buat benda yang sama untuk cincin tunang pulak.....please jangan marah lagi  (-___-)


"lepas ni tak payah la pakai cincin dah keluar rumah..." arahan dari dak encem!



erm...aku rasa tak sedap kalau tak pakai cincin 'tanda'....jadi aku cuma akan pakai bila pergi kerja je...kalau keluar pergi shopping mall ke, jalan² dengan kawan² ke aku takkan pakai...not after what happen...fobia!


Tak tahu nak buat apa lagi untuk tebus silap ni....any idea guys?? =__=






Mungkinkah ada hikmah di sebalik kejadian?? Only God Knows What~



19 comments:

nama.aku.lynn said...

uhhhuu..sedih2..sabar je la ye kak..^_^

luv_fiefa said...

tu tandanyer yana makin kurus tu.. hee..sabar jelah er dik..

mizz sue said...

yana!! su hilang sekejap gak malam tadi..dah mcm org giler cari..siap housemate carikan..nasib jumpe...

YanaMIB said...

@su:: hilang kt rmh oke lg..boleh cari..ni hilang kt mall..huhu mmg harapan je lah nk jmpe blk..sob sob~ T__T

syirakhalid said...

sabar la yana..semoga urusan yana dipermudahkan. amin :-)

Lydia Amanda said...

yana.. alahai cedihnye hilang.. iza pun xdpt nak bayangkan... hmm papehal iza punye cincin tunang pun longgar.. so kalau pakai mesti pakai yg longgar kat dlm baru pakai yg risik.. rase lain gile kalau kuar xpakai cincin pemberian org tu.. hope dak encem paham.. :)

Puan aiNa Rahman said...

xde ape la yana..mungkin xde rezeki nak pakai cincin tu dan die suruh dak encem beli baru la tu kot. hehee. jgn pikir bukan2 k.

Ujang9897 said...

dah hilang nk buat cmner..

Phosphorescent Beetle said...

aih...kurus sgt ko ni smpai cincin pon cicir....takpe yana...seme ini dugaan dari - Nya....jgn skali2 melatah.. DIA syg korg berdua....tu sbb diduga begitu...*ustazah x ayat aku?*
last but not least...makan lebih sket...kasi naik sket badan tu plz...isk isk.....

nabilah_2908 said...

alahai...xde rezeki Yana gak nya..

erm...tk try cari kat handbad ke...kot2 terlucut masuk dlm handbag...

jom ke APA KATA HATI pulak,
DI KALA HUJAN

AiN5zOL said...

insyaallah mudah2an ade hikmah yg baik d sblik ape yg jd...
akk jgn sedih2 ea...
insyaallah sume akn jd baik je...

salykin sobry said...

slalu gak jd mcm ni..pling kerap time mandi..sbb suka men buih sabun..hahaha..<<sendri cr masalah

HonEyBuNNy said...

hah???hilang g mana neh...sedihnya..sabar tau..

JULYA said...

aiyok...mesti sedeh gile.klu julya rasa macam nak cepat je hari tu berlalu.macam benda tu tak pernah jadi.or rasa nak putar balik masa.memang kalau benda dah selalu pakai bila dah tak ada susah nak prasan.sabar ye yana

diana said...

yana..
akak saiz 8 pun longgar je..
cincin memang tak boleh pakai la..
kalau pakai jugak nak basuh pinggan mesti terbuka.suami pun tak bagi dah akak pakai cincin.sebab bila hilang mula nak menangis.cincin tunang pernah terlucut tapi jumpa balik dalam baju tidur.
cincin kawen pun pernah terlucut.cari2 tersangkut kat buai maisara..hehhe..jadi tak payah pakai langsung.
panjang pulak komen..hehhe

BENA said...

sabar la sis ek . xde pape pon . maybe xde rezeki nak pakai n simpan lelame . jgn pikir bukan2 cam sis aina cakap tu okeh ! :)

Along Tapa said...

tu pengajaran buat ko jadik lagi hati2 la...

apa kata lepas ni cincin ko tu ko jadikkan loket jek..

Gorengbaek - Ini kah tahap kewartawanan Malaysia??

Hangit habis dah - What the hell??Fcuk off damn it...

lalink7 said...

alahai..kite telambat pasal berita niee..kite slalu g mines..mana tau kite jmp cincin risik awak tue nnt kite kasi ye..huuhuu..jgn sedih..saya pun slalu hilangkan bila si dia kasi..alahai..

cincin kawen kna beli yg size 7 la agaknyee..kite pun pkai size 8..

Liza @ Adzriel AB said...

dah ganti baru ke?? tak pe..dah sah jadi suami isteri pun. alhamdulilah.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers



Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers