Dec 11, 2010

Salah Faham Antara Orang Dewasa dan Kanak-kanak

Makcik::  Azmin, pesan kat ayah tolong belikan gula kat mini market....gula nak habis dah ni...nak buat kuih...


Azmin::  oke...



10 minit kemudian bila si ayah muncul di depan pintu...


Azmin::  AYAH! MAK ONGA SURUH BELI GULA-GULA KAT KEDAI!! NAK BUAT KUIH!


Ayah::  ??? gula-gula?? erm oke.....*blur*


Makcik::  oitttttt  azmin oiii...bukan gula-gula laaaaa...G.U.L.A!!  ish bertuah punya budak...



 Ini gula...



Ini gula-gula




ngerti??!


Pastikan kanak-kanak faham apa yang diperkatakan sebelum menyuruh mereka membuat sesuatu kerja..huhu~   v(^^,)




Suhayl Azmin beberapa tahun dahulu...kini beliau sudah remaja...14 tahun sudaaa...tahun depan nak amek PMR....dah boleh la nak beza gula dengan gula-gula...hohoho~  (^^,)




Eleh...korang masa kecik² pun sengal jugak kan kan kaNnNnn~  =P



















p/s::  Aku kat Parit Buntar sekarang..attend kenduri kawen ex-officemateku...stay kat Hotel Damai..disponsor oleh ex-bos ku...nasib ada Wi-Fi kat sini...lalalalala~   Selamat pengantin baru Elly & Fizri...semoga hubungan kalian kekal hingga ke syurga!!  ^_^



24 comments:

Sharinginfoz said...

nasib baik cakap nak buat kuih kalau le cakap terus kat bapanya nak beli gula2 satu kilo kan nyanya le pulak

RM1,000 Setahun Blogging

Aemy Shamy said...

Hi there, I've just finished reading your blog post. I appreciate your way of introducing this subject in a nice way.
You can see some interesting post here also: http://aemyifo.blogspot.com.
Kindly follow it. ^^

hamzah ian said...

gula ngan gula2..

hahaha

Lya Colours said...

mak kita x pernah suoh beli gula
huhu

nabilah_2908 said...

hehe..biasa lah budak2 hehe..nasib baik makcik tu perasan..kalau tak..tk pasal2 jer ayah dia pergi beli gula2..hehe.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MENJAWAB TAG DARI KELLA

sugar2 kapas strawberry said...

miahahahha.kuih gula2 :P

HonEyBuNNy said...

he2....berbeza jugak kan..gula n gula2....ehheh..w.ah..sempat lagi beron9.hehe

DuniakuAbstrak said...

besa lah tu..haha

nusha said...

wah parit buntar kg ku..huhuh..

Liana Ryan said...

haha.. biasalah budak budak ^^

Ujang9897 said...

nak gula2 gak....gula tak best..gula2 best

syirakhalid said...

yana berjalan, sy tengah keje :-(

Un Phat Lee said...

haha.gua pun biasa salah beli.ehe

Along Tapa said...

aku suka cara budak tu berpikir...haha~~~

Gorengbaek - Demo lagu lagi...

Hangit habis dah - Luahan perasaan...luahan perasaan

meo takut dgn yana said...

ur so sweet :D

diana said...

..
ramai je yang macam gini..
gula dengan gula2 tak dapat bezakan..
tambah2 lak budak2 dok ingt gula2 je..hehe

Rashid said...

haha!! bagus apa tu ..

saya masa kecik lagi sengal tapi segan lak nak citer sini.. hehe

Siska said...

hahha..comel betul dia...=)

mie said...

siap di sponsor lagi..
bagus2...

Cik Mieyrarif said...

ahhhaha
kuih gula2

irwanpauzi said...

Rasanya dia dah faham..Just nak bergurau dengan maknya ajer...Biasalah bebudak lelaki ini nak bergurau terus terang malu sikit

░♥si lampu neon♥░ said...

hahaha budak budak kan..beselaaa

lalink7 said...

wahh sempat lagi tue...bawak lappy ke mana2 ek? hehehe

YanaMIB said...

@lalink:: entry auto publish je..hehe~ (^^,)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015