Aug 25, 2011

Kata-kata Nenek itu ku Anggap Doa~

gambar familiku...dari kiri::  aku, ayah, atok, nenek, mak, adik   =)



Nenek::  macam mana?? susah tak mengandung??

aku::  err tak susah mana pun...sebab yana takde mabuk² semua tu...

nenek::  ek?? alhamdulillah....tu maknanya anak LELAKI lah tu...haaa percaya lah cakap nenek...

aku::  oo macam tu eh nak tau??

nenek::  aah betul...kalau anak perempuan memang mengada²...mengidam lah, mabuk, badan jadi lembik...haaa anak laki ni cool...kalau yana tak rasa apa² tu memang kompem lah anak laki dalam tuh...betul nenek cakap niiii~

aku::  wow! kalau betul alhamdulillah la nek...hihi~  

nenek::  ni nenek cerita pengalaman nenek mengandungkan pakcik sorang ni...nenek lewat setahun dapat anak...bila dah lewat tu dah malas dah nak fikir check ke apa...tak kira dah peot datang bila...fed-up dah...tau-tau je dah 4 bulan mengandung...takde alahan apa², mabuk ke, mengidam ke...relek je...so yana ni insyaAllah macam tu la...anak laki la dalam tuh...insyaAllah~

aku::  ooo macam tu...yelah harap² memang TAKKAN mabuk lah sepanjang preggy ni...takut jugak dengar cerita orang mabuk² ni sampai tak boleh puasa...asyik muntah je....

nenek::  haa tu lah...yana makan pun berselera nenek tengok...syukur sangat...kalau orang mabuk nak bau makanan pun tak lalu...aishh kompem lah anak laki dalam tu....yana pun takde adik beradik laki kan....aa ni kompem lah ni laki ni...kuat sikit keturunan kalau anak laki...keturunan Anjang Aki...ish u make me look older lah...nak ada cicit dah nenek ni haaa...hahahaha~




hihi sebenarnya semua ni rezeki dari Allah...kuasa Allah semua tu...
adik aku cakap amalkan baca surah Yunus kalau nak anak lelaki...
surah Mariam kalau nak anak perempuan   =)


Dak encem memang nak sangat anak laki...
boleh lasak² katanya...
siap dah rancang nak gelar anak BOBOI...grrrr~
rasa nak hempuk je pale laki aku...
apa² pun doakan yang terbaik buat kami...paling penting kesihatan aku ni lah...
dah last² pose ni macam² pulak penyakit datang...aishhh~  dugaan~













p/s::  malam ni berbuka kat Marriot,Putrajaya...client invite...hihi bos tak dapat pergi sebab ada jemputan berbuka kat tempat lain...nasib lah boleh bawak suami...kalau tak kena berbuka asing²...huhu~






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

31 comments:

Lizzie Yasmin said...

Ala tak bapa hari ja lagi posa tinggal.. Insyaallah punuh lar thn nie.. hehehe

mynameismy said...

hehe... alahai beshnye kan mengandung...

My mengandung lemak je yooo

aizamia3 said...

moga keinginan dak Ujang untuk dapat boboi jr. akan tercapai.. insyaAllah.. usaha sudah.. sekarang berdoa ke arah itu dan juga dianugerahkan kesihatan yang baik sepanjang preggy ni..

Miss Nadya said...

alhamdulillah..k.yana xde mabuk2...hehe..

Oshin said...

semoga semuanya dipermudahkan....

nk tanya..atok yana muka macam pelakon Kuswadinata la...betol ke? hihi

mizzkechique said...

klu btl..suke la si ujang tu...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

prgnt antara kenangan terindah

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

jg dri bek2 yer kak..

Mr.Baiz said...

jaga kesihatan ye..

CIK PARO! said...

dah bape bulan?
seronokla dpt baby..

Cik Azizah said...

orang kata setiap anak yang di kandung lain-lain ragam. tapi bagus lah akak tak mengalami masalah lain. abg ujang pon xde terkena tempias kan.. syukur la tu.. jaga diri baik2 ye kak yana.

meaw said...

wahhhhhhhh kak yana,tahniah ye.... :)

Lya Colours said...

haha boboi?
bapak aku pon panggil adik laki aku boboi
sebab tuh je bujang sorang
pastu dulu masa dia kecik2 pakcik2 aku suka panggil dia bujang kuala
masa tuh ktrg duduk kat kuala sg baru tuh. hihi

Aku Ibu Muda said...

mybe betul gak. akak mengandung 1st time, mabuk smpai nak bersalin dalam LR tu

yg kedua boboy...mabuk gak tp sikit je...

zuwaidah said...

kak zu dulu pun mengandung anak sulong (lelaki), kak zu yang lasak, tak ada alah apa2 pun. harap2 masin mulut nenek yana yeeeee...u take care ya sis.
pssstttt esok2 anak yana dan ujang mesti ikut berblogging gak hehehhhehee

Anum said...

amin

halila Ibrahim said...

ooo... ye ke.. akak tak tau la apa rasa peknen anak lelaki pasal akak tiga2 anak akak pompuan.. tapi alhamdulillah tiga kali peknen tak de plak alah teruk.. ok ja... kak ingat peknen ank laki yg teruk ... kikiki...

BeloG MTT said...

Sangat cool tak mengada ngada.. Macam akak ipar MTT ya allah subhanallah dia punya lembik.. Pergi nak scan baby sorokkan..Kemaluan agaknya.. Hikhik ^^

aLeen aVriL said...

atuk tuh pelakon tuh ke???

uikkssss adik muslimah sungguh...sejok mata tgk..


ekekekeee

Fiera Pirot said...

anak laki ? wahhh comel2 .. hehehe

ieda said...

insyaallah dikk semoga termakbul .. janji anak sihat kan
kalau nenek cakap tuu ada benarnya :)

deqnoor said...

insyaallah... yg penting jaga diri ye..

nabilah_2908 said...

moga hasrat Yana nak anak lelaki termakbul....amin.. :) :)

POSH76 said...

mungkin ada kebenaran kata2 ur nenek...apa2pun yang penting selamat tak kisahkan boboi ke gegirl...

YanaMIB said...

terima kasih doakan kami..sobsob *tacing*

boleh klik kt nama 'anjang aki' utk tahu siapa atok saya =)

msredcheesecake said...

Msred yg no 1 tak mabuka langsung...no 2 n 3 mabuk nak pengsan....ketiga2 nya lelaki...hheeee

Yana nanti no 2 dan seterusnya mesti ada merasa mabuk...

Msred doakan yg terbaik, lelaki ke perempuan ke biar la sempurna sifat dan sihat.

JMR said...

aku dh leh imagine kalo dpt babyboy..kompom ujang ada kwn baik nnt tu..ujang, didiklah boboi lelok ye..:-p

diana said...

betul la..'
untung yana..
boleh makan apa je..
akak dulu tak boleh bau ikan dan daging..
yang lain semua boleh..

semoga betul kata2 nenek yana tu..
amin..

hazman aka species1980 said...

Hope ko maintain sihat dan segar bugar sentiasa.... dan dapat banyak2 biar naik skit badan tue

mas saari said...

insyallah betul kata nenek yana tu!

akak dulu pun camtu, masa anak perempuan 3 bulan mabuk, tapi masa anak lelaki memang tak mabuk langsung...heheheee

kayrul-shah said...

muka yana ikut ayah la..adik yana plak ikut muka mak...masin mulut nenek yana dapat la baby boy...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015