Aug 11, 2011

Wahai Penjaga Tol~



Masa sampai opis tadi, macam biasa aku pergi mesin MPSJ tu untuk bayar parking...
kena letak tiket parking tu kat kereta....
ada je pas bulanan, tapi aku taknak beli sebab aku jarang nak drive sendiri pergi opis...


Biasanya aku kumpul duit syiling hasil dari baki duit tol lah...
tol kan meriah dengan duit syiling...
aku suka tukar duit kat tol...kekekeke~   =P


Nak dijadikan cerita time nak bayar parking tu, tiba² duit seploh sen aku tak diterima mesin...
aikkk?? jadah apa mesin ni duk memilih duit ke *bisikku dalam hati*
2,3 kali jugak la aku sumbat duit yang sama dalam mesin tapi dia keluarkan balik...
so aku pun tergerak la nak tengok apa yang tak kena dengan duit tu...
rupanyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...................~























CISSSSSSSSSSSSSSkekkkkkkkkkkkkkk sungguh!! duit Thailand penjaga gol tol tu bagi aku..dem! eh sama ke nilai duit syiling Thailand ni dengan nilai seploh sen duit Malaysia??? aku tak pandai nak nilai matawang luar negara ni...haha  kalau nilai hampir sama oke la...kira halal lah kan walaupun duit asing..tapi kalau nilai duit ni KURANG dari nilai matawang Malaysia gimana dongggg??!! =.=


So kepada penjaga² tol diharap anda-anda check la dulu duit yang ada sebelum bagi kat pemandu²...walaupun hakikatnya duit tu anda dapat daripada pemandu lain...tapi jangan lah jadikan pemandu inesen macam ai sebagai mangsa keadaan...sobsob~  T___T


Aku memang jarang nak check baki duit syiling kalau kat tol...kalau baki tu banyak baru aku check...takat syiling² biasanya aku cincai je...huhu  lepas ni kena check duit baki betul² lah...adeh~  pengajaran untuk diri sendiri dan orang lain...peace! v(^___^)






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

30 comments:

Anum said...

hahahahahhahha
memang best

Ibu Muda 30series said...

yana, kenkadang mesin parking MPSJ ni ngada2 tau...ada sploh sen yg dia telan, ada yg dia muntah balik...geram ahkak... tp biasanya kalo akak drive, akak dtart byr parking dlm kol 11-12 gitu. Sebab kalo area bdr puteri ni biasanya waktu tu dorang rajin dtg check :)

Ibu Muda 30series said...

*start

Isteri Encek Bard said...

hampeh penjaga gol tu.. eh tol.. hahhahhhahaaha

Puan Eka said...

hahahahaha..siannya..dulu masa kecik2 kan selalu pergi kedai atok rabun..kami bayo guna duit thailand...beli asam boi sekupang dua..jahat kan..hihihi

:: Riri-Fatieha ::~ said...

huhuhu sabar je la

Unknown said...

kehkekeh tp takpe boleh simpan buat kenangan..;D

Unknown said...

hahaha..kte pun prnah hadapi situasi macam ni..tp bukan byr kt mesin parking la..

Prince Halilintar said...

mase mule2 prince tgk tajuk pun prince terbace penjaga gol..hehe

hahaha..klakar plak rase cite yana ni..tapi nilai duit tu sama nilai je..10sen=1 thai baht skrg.

MizzTina said...

haha..dia xpasan la kot tu..

dl kan, oleh kerana abah MK keje kt singapore, byk la syiling ni, siap buat belanja sekolah.. tp dinilaikan sama dgn RM.. pdhal singapore lg mahal.. menyesalll

Dkna Abza said...

banyak lagi duit syiling celah poket kereta :D

Mila Ahmad said...

pakai touch n gO~~~

zuwaidah said...

simpan buat kenangan

Nadia said...

cian k.yana..hehe..simpan jer lah duit tu..hehe..wat kenangan...hehe..:)

new entry :: Day 05 - A picture of your favorite memory

hazman aka species1980 said...

hurmmm...dah sah2x duit SIAM lagi murah dari malaysia....tapi lepas nie boleh la ko jadi pengumpul duit syiling dunia....bila dah banyak boleh buat muzium...

Jenny Pa-un said...

wah duit thai tu huhuhu

mas saari said...

penjaga tol mamai kot...heheheee

Ujang9897 said...

ker amik dari duit syiling koleksi hasben ni.., kotak syiling i mmg ada duit thailand tu

salemaziz said...

duit thai ok la gak. aku penah terguna token arked. keh3

pena rozie said...

ha...ha...ha...kelakar la

Fazleyatul Aini said...

haha kalau dapat syiling europe xpe gak
ni thailand plakk

Cinoi said...

Nice one! hahaha.
Hai orang Thailan-tiba-tiba

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

hahaha.. aku lagi suka kalau dapat duit syiling negara lualeh aku tambah kn koleksi duit syiling bapak aku tu :)

qasehraihan said...

uitttt..ada juga yg aniaya insan inesen mcm yana ni ek???hakhakhak

sehat ke yana???lama xonline!!!huhu

Unknown said...

kelakarla....menyampah betul byr parking pakai siling...menyusahkan aje...maafkan la abg tol tu dia tak pasan kot

Unknown said...

kelakarla....menyampah betul byr parking pakai siling...menyusahkan aje...maafkan la abg tol tu dia tak pasan kot

ILA HonEyBuNNy said...

hehe...

saboor ja la..sekali tersalah duit syiling da..ngeh3..

~aYeeN & SuE~ said...

ahah..mgkn penjaga tol x perasan syiling tu bkn duit msia..sabojela..:)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

lain kali memang kena chek la....

aizamia3 said...

dah lama tak lalu ikut lorong tunai.. dalam keadaan sekarang.. eemm.. selagi boleh akan guna laluan TnG.. tak lalu nak beratur panjang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015