Aug 5, 2011

Bila Pengeluar Biskut Rocky / Pocky Baca Blog Aku..ngeh ngeh ngeh~



Sebelum ni aku ada tulis entry pasal biskut Rocky dan Pocky...[baca SINI]  Then tadi TERnampak komen dari orang yang mungkin bekerja di kilang Rocky/Pocky nih...dia suruh aku betulkan fakta which aku tak tahu apa benda yang aku tulis tu salah...haha...oke la Satsu, I'll put your comment here oke?? so everybody can read it~!




Pasal yang dia komen harga mahal tu...aku rasa dia tak faham ayat aku....I said, ONLY IN 7 ELEVEN they sold all their groceries quit expensive compared to normal store...do you know what is 7 Eleven Satsuu?? haha~  oke nevermind at least aku tahu jugak lah harga kat Jepun berapa kan...=)


So dia minta aku dan kita kita semua tengok website² yang dia bagi tu kalau nak tahu lebih lanjut pasal biskut Rocky / Pocky...aku tak percaya dengan website wikipedia...sebab website tu boleh di edit oleh mana² pihak...so fakta dalam tu mungkin tak berapa tepat...so aku try bukak website Pocky tu...oke memang penuh tulisan Jepun...hahaha~

-  http://pocky.jp/

-  http://www.thaiglico.com/en/


ce klik...ce klik...


Tapi, persoalan di sini ialah...adakah produk Rocky di Malaysia ni di import dari Thailand?? cuma re-branding je?? haaaaa that's the only thing I wanted to know lah Satsuu...and that's my motif of writing that entry...understood?? and why there's no HALAL logo on it??


By the way, thank you for reading my blog...didn't know you could understand malay words...huhuhu~  until we meet again..cheers! ^___^






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

24 comments:

Unknown said...

gitulaaaa...
sampai ke jepun hah entry akak dibaca..wee~

nabilah_2908 said...

dia guna google translate kot...2 yg faham..hehe.. ;)

Unknown said...

bagus betul sampai detail dia komen...takper komen membina tu

Anonymous said...

err..dua2 pun tak penah makan..

tp yg Pocky tu 1st time nampak kat 7E singapore..hehe

tapi tak pastilah halal @ tidak

Aini Azman said...

hahaha lawak,.pndai plak dia translate kan walau ada salah faham sikti,.=p

miss nina said...

ini betul2 tanpa sempadan entri liyana

Ibu Muda 30series said...

sumber wikipedia, tak boleh percaya sgt kan yana

tp melalui wikipedia lah doktor diagnose kepala anak akak...hurmm

akak pon buleh jadi doktor jugak camni :)

Fazleyatul Aini said...

biskut hello panda lagi best. muehehehe

Diana @ BKKC said...

pergghhh...smpai staff rocky/pocky alert pasal benda ni akibat penangan bloger liyana... Chaiyok..chaiyok...

Unknown said...

akak mmg suke Pocky tu...sedap tul!

ni blog glamer la sampai di tegur oleh pihak dia...hebat tuuu :)

Isteri Encek Bard said...

wahhhhhh

Anum said...

ooooo baru saya tau

Ujang9897 said...

mak ai..,

sawadikap.......~~ eh silap...sayonara~~


eh silap gak..!!


ni sponsor post ni...kena byaran rm1000

Liyana said...

rocky ke pocky ke x bape suke sgt, tp nini cekelat celup.. celup celup... tu ai loikeeee! hehehe

Unknown said...

wah org jepun bace blog kamu laa....;D

weh gorceries ke groceries?-.-'

Tieah Madian said...

Owh.. Aku ingat entry kau pasal biskut rocky ni.. Hahaha..


Entry Terbaru 1 : Lawak Minggu Ini Eksklusif Di Astro Warna
Entry Terbaru 2 : Cerita Putus Tunang
Entry Terbaru 3 : Isu Video Iklan Raya dan Ramadhan

Unknown said...

wah bagus tol. tp biskut ni sedp gile

Ce'gu JAERA said...

wah hebat.. sampai di Jepun kena kena komen entri ni.. hebat laaa.. popular lah di luar negara lepas ni.. agaknya blog 101 bakal jadi duta coklat itu kot. ehehe..

halila Ibrahim said...

Rocky tu mmg sedap tapi tak pernah la plak tengok kat kotak dari mana... ingat dr Malaysia...

Norani Shuhada Blogspot said...

hahhaha...sampai lagu tuu skali...hehehhe..takpe2 kak yana, nanti dye bace tuh...gune translate google.. :P:P:P:P

Unknown said...

rasa macam pernah makan la..
tapi tak ingt lak berapa harga nye..
maklum la...orang yang bayor.
kita pakai ambik je,..
hahahah

eyjalukman said...

wahhh untunglah kak yana . hehe

Mrs Nurul said...

yana, i nak offset jap hahaha you pernah dengar lagu hockey pockey ? best tau lagu tuu comel je..kalau u ada anak esok leh ajar nyanyi lagu tu =P peace!

Izzati Liyana Sabri said...

saya suka gila biskut ni. dulu sekolah rendah pun, dpt jwb soalan ke apa, cikgu bagi rocky tuh. lepas tu kecoh sebab takde tanda halal. sedih gila tak dpt mkn da. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015