Aug 5, 2011

Tazkirah Hari Ini (Part 16)


Peringatan:: Nama² dalam cerita adalah rekaan semata²...tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang sudah meninggal dunia  =)



Ali : Awak puasa?

Minah : Yela..

Ali : Kenapa awak puasa?

Minah : Bodohnya awak..kan ALLAH suruh puasa, saya puasa la..

Ali : Kenapa tak tutup aurat?

Minah : Eh, suka hati saya la..hak masing²..

Ali : Owh..tapi kan ALLAH yang suruh kita tutup aurat



''Janganlah menjadi hamba kpd PUASA semata-mata, tetapi jadilah hamba kepada ALLAH SWT...Semoga kita terpilih menjadi salah seorang hamba yang mendapat hidayah di bulan tarbiah yang penuh berkat & rahmat'' ^__^

~sumber::  status FB kawan aku..







p/s::  selain aurat, solat fardhu pun jangan lah tinggal ye  ^__^






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

15 comments:

Farhan Hanif said...

wow...salah satu cara nak berdakwah ni...nice...=D

mOoN said...

peringatan yang baik untuk semua... :)

Isteri Encek Bard said...

Subhanallah.. marilah kita sama-sama tunduk dan tawaduk kepada NYA

Isteri Encek Bard said...

Yana cantik angka folower yana 2222

Adylia Qarissa said...

terima kasih sebab sharing sesuatu yang berilmu :)

mynameismy said...

semua2 yg wajib pun jgn lupa! puasa tp tak tutup aurat... puasa tp xsolat... camne tu? -.-'

Lya Colours said...

jangan lupa terawih jugak =)

oli-go said...

insaf betul kalau kena tegur macam tu..

aida4eva said...

btl2 kak yana..

pose tu pose..tp ada gak yg pose tu tp xtutup aurat n xsolat.
hukum allah yg mn satu dorg xpaham pun xtaw..huhu
http://aida4eva.blogspot.com

Anum said...

ramadan bulan yang penuh keberkatan
amin

ILA HonEyBuNNy said...

tunaikan segala kewajipan dari Allah...;-)

salam jumaat sis...;-)

nabilah_2908 said...

mcm tu juga dengan solat...

jgn hanya berpuasa..tapi tak solat...ianya adalah perbuatan yg sia2.. ;)

POSH76 said...

bulan mulia ni serba serbi nak dijaga..

eiela said...

bagus-bagus, segalanya perlu dijaga baru sempurna.

~AtEeN~ said...

haha. sangat sangat sokong. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015