Oct 29, 2010

Anjang Aki dan Saya.....

Disebabkan ada di antara kawan-kawan aku yang masih tidak tahu latar belakang keluargaku, makanya TERpaksa buat entry yang berunsur riak dan menunjuk-nunjuk....muwakakaakakaka *lempang*  @_@



Ekceli aku takde la mengharap semua orang sibuk amek tahu hal keluarga aku...sekadar general knowledge...kalau dah rapat dengan orang tu, takkan taknak amek tahu siapa family members dia kan?? Masalahnya bila dorang dapat tahu perkara sebenar, mesti akan keluar statement macam ni,


"lorr ni atok ko ke?? ko tak pernah cerita pon..."



HAHAAHAHAHA....kang aku cerita korang cakap macam ni pulak,


"apa motif ko cerita siapa atok ko??"



"dia nak publisiti la tu sebab atok dia artis..."



AAaahhHHhh persetankan semua itu! Hari ni aku nak cerita jugakkkk pasal atok aku...TAK KIRA!!! lalalalalalalala~
 

eh kalau rasa menyampah sila klik butang pangkah 'x'  kat atas tu oke! tak perlu baca sampai habis, lepas tu rajin sangattttt nak taip komen...shuhhh shuhhhh~


oke sambung balik.....


Nama penuh atuk aku ialah Haji Baharuddin bin Haji Omar...korang pernah terfikir tak kenapa nickname aku yanaMIB?? bukan Men In Black oke..aku ni gadis sunti lagi ayu dan gojes, bukan laki woii...!! cis CIS cis  *tacing*


MIB tu stands for nama ayah aku + nama atok aku....Muhammad Imran bin Baharuddin = MIB...ngerti?? v(^_^)    Ini je lah satu-satunya atok yang aku ada...Nenek pun dah takde..nenek tiri je ada...huhu~  jadi tak salah kan aku nak ber-bangga-bangga dengan beliau?? *wink²* =)   Takkan nak tunggu dia dah takde baru nak buat entry ala-ala penghargaan (kunun)?? Di Mana Kanku Cari Ganti.....  *apakah?*>_<




Layannnnnnn.................~




 :: First time ikut atok pergi shooting (2009), kat Plaza Damas, Hartamas...first time dapat tahu cara pelakon-pelakon bekerja...first merasa pengalaman berlakon...hakhakhakhak~ =P   masa ni shooting drama apa tah...tak keluar tv pun...tak tahu la apa jadi dengan drama ni...ngee~
*aku tak pernah buat entry pasal ni kan? masa ni tak berapa nak addicted blogging macam sekarang..hehe~ *  ::





:: Sekitar majlis convocation-ku (2009)...thanks atok sudi datang..!!   ::





:: Sekitar majlis penganugerahan DIMP di Istana Pahang (2009)...congratz atok! ^_^   Entry penuh pasal ni boleh lihat DI SINI  ::






::  Sekitar majlis pertunanganku (2010)...sepatutnya atok jadi jurucakap, tapi dia kata dia sedih sebab aku cucu sulung...dan cucu pertama yang bertunang...ngehehehe~ *wink*  ::






::  Jamuan hari raya dan majlis santai bersama keluarga kat rumah macek aku kat PJ (2010)...1st time dengar atok karok...ngee~  ::




Birthday atok aku dah lepas...12 July...Umur atok pun tak ingat...hahahahampeh! yang pasti belum 80 lagi la..tapi almost...hehe~  Cucu² atok ada 18 orang tak silap...well I'm the first...hinsff hinssff~    and atok ramai cucu perempuan...yang laki ada 3 orang je kut...tak hengat daaaaaa...hohohohohoho~

Terus terang aku katakan, bukan seronok sangat pun jadi cucu artis...aku banGGa dengan atok aku...tapi seronok?? erm erm...macam kena kongsi² kasih sayang dengan ramaiiiiiii orang...ramai yang mengaku bersedara dengan atok aku....motif?? *sendirimauingat*   nak kena jaga hati dorang jugakkk...kang kena cop sombong...letih nak layan!

*whatever!*

Yang pasti, atok aku tau aku ni cucu yang paling degil gojes lagi meletoppppsss!! miahahahahaha~    *cousin yang lain sila jangan jeles..hinssff~*


I LOVE YOU ATOK!

Semoga atuk dikurniakan kesihatan yang maksimum dan terus berjaya dalam industri yang atok ceburi.. *atok tak bagi cucu-cucu dia berlakun...keje gila katanya...hihihi~*

mmuaaxxx!  \(^_^)/








p/s:  Patutnya entry ni aku nak publish esok...tapi tadi atok call aku, nak ajak minum...tak dapat nak join sebab dia kat Shah Alam...aku keje kat Puchong...=_=   tu yang terus teruja nak publish hari ni jugak! ngehehehe~  Malam ni aku pergi Johor...stay kat area Danga Bay...esok ada kenduri kahwin...Atok will be there too...later aku cerita pasal Johor pulak ye...peace!  v(^_^)


53 comments:

Fazleyatul Aini said...

huih aku suka atok ni berlakon cite opah kot dulu2
skrg da xde cite tuh

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

masa pakcik memula datang kl dolu... pakcik pernah terserampak dgn anjang aki nih.... masa tu dia bawak cucu pompuan....

pakcik yakin mungkin itu adalah kamu.... muwakakakakak

Rinna said...

Teringat dolu2 atok yana belakon citer Anjang Aki.. masa tuh kak rin kecik lagik..

Okey wat? Mesti laa bangga kan.. pedulik le apa org nak kata kalau kita bangga punya atok artis.. :)

Hazzy Ishak said...

atok....nak mintak sign

Tieah Madian said...

Atok ko ke tu?
Wah..
Ade darah keturunan pelakon lah ni..
Npe ko x ikut je atok ko p shooting..
Kot2 la pengarah tu tetiba nak cr plkon tmbhn ke, kn ko boleh smbng sedikit kebolehan..
Hehe..

yanamib said...

:Lya Colours:
aku x ingt tajuk cite yg dia berlakun..tp klu tgk cite tu aku ingt la cite tu psl apa..hehe~

yanamib said...

:dotblogspotdotkom:
haha xmungkin kot..dia ramai cucu pompuan =)

yanamib said...

:Rinna:
cite tu yg nekkan nama dia..sy pn x penah tgk lg cite tu..hehe~

yanamib said...

:Hazzy Ishak:
mau ka? meh almt..nnt aku post..ngee~ =P

yanamib said...

:d_tieah:
eh ada skali aku ikut dia pi shooting..yg gbr 1st tu =)

atok aku x galakkan pon cucu² berlakun..letih wooo..huhu~

Unknown said...

igt lg jmpe anjang aki ms teman ank buah shooting iklan..
kte kata nk jadi plakon gk r,bliau kata,:toksah la..brtmbh org gile,,haha

Mr feckry said...

beb gua minat itu orang tua

nabilah_2908 said...

nmpk n3 ni kt blog list semalam..tp bila buka tkde...hehe..

hari ni baru ada balik... :)

wah...tk sangka Yana ada atok seorang pelakon... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
APPLE OF MY EYES

Along Tapa said...

jadik terbukti keganasan ko tu ko waris dari dia...tapi...kecomelan aku ni waris dari mana still misteri...gahahahaha~~~

Gorengbaek - Tips untuk awek...supaya saham tak jatuh...

Hangit habis dah - Korang perasan tak??

yanamib said...

:Finaz Jaafar:
haha...btol ckp dia..yana pn penah teman dia pi shooting..letih tggu giliran je..satu scene kena tggu berejam..hehh >_<

yanamib said...

:Mr feckry:
thanks bro! =)

yanamib said...

:nabilah_2908:
sbb slh setting semlm..hehe~ =)

yanamib said...

:Along Tapa:
atok aku ganas ke?? haha..

truskan mencari misteri tu =P

kekunang said...

atok anda ghopenye..owh aku bkawan ngn cucu artis....hahahah...

JULYA said...

nak share atok bleh...kesian la pada saya, saya cucu yatim piatu...huhu

Unknown said...

Sis kalau I pun vangga tau..jgn tak tau I peminat citer anjang aki...hehe

yanamib said...

:Phosphorescent Beetle:
hahaha sabo je lerrr~ =P

yanamib said...

:JULYA:
bole bole..meh jd sepupu kita meh..hehehe~ =P

yanamib said...

:POSH76:
hehe thanks sis..sy pn x berkesempatan tgk cite tu..ramai kata best =)

Fitrah Adnan said...

no wonder la sis ni gojes..coz atoknye pun ensem..hahahaha

BENA said...

ohoooooo. 1st yang zra tau sis ni cucu pelakon ni . time sis wat entry yng dtg pahang tuh dpt pingat . heee~ kte bersedara jugak la kalo gtu sis? HAHAHAHAHAHAHAHA =)



nati amik gamba byk2 kat danga bay . oh rindu joho! oh oh oh! HAHAHA

lalink7 said...

wahhh yana...cucu kepada seorang pelakun rupanyaa..hehehe..mesti yana ada sifat seni seperti beliau kan?
semoga beliau sihat sejahtera..

kim salam atok..hehe =))

R.A said...

cucu artis..nk signn...hehehehe

Duniakuabstrak said...

haha baru ku tahu

bila plak kau nak jadi artis nih?

tak sabar nak tgok kau beraksi jadi janda muda yang menggoda..terbaik dol watak tu..

hahaha

Unknown said...

oh..atok kamu rupanye..
last tengok dia belakon drama diari ramadahn rifique..
kan??
yang jadi jiran mereka tu..
dia belakon sejak bila ye..?rase nye dari akak kecik lagi..

ieda said...

lorrrrrrrrrrrrr yana cucu pelakon yg akak minat zaman dulu2 .. veteren tuu dikkk ... suke !

dikk walau siapa pun atuk , ayah atau siapa2 dia sekalipunn .. dia tetap atuk kita dan dari darah daging kita .. kita harus hargai dia dan bahgiakan dia selgi dia bernyawa ..
bukan semua org dlm dunia ada atuk .. dan ada atuk yg masih idup ..

tetiba teringat arwah atuk akak .. dah passawy 2 tahun sudah .. dia meninggalkan kami masa usia dia genap 100 thn huhuhu

Miz CanisTaL said...

Wah.. kannn sapa lagi nak bangan ngan atok sendiri kalau bukan kita kan.. same wit me.. im really proud of my dad 2.. kim slm kat atok u.. suka tngo dia blakon..

BUNGA said...

waa.. vangga2.. atok dia femes.. kita jeles sbb dah x ader atok.. :)

yanamib said...

:Cik. Bena:
haha bkn sepupu ni, ber-pupu² dah ni... huhuhu~ =P

yanamib said...

:Fitrah Adnan:
terskip lak komen u..hehe

ecewahh bodekan terbaekk! ^_^

yanamib said...

:lalink7:
haha ontah la..mcm x mewarisi je..ngee~

insyaAllah..baru semlm jmpe dia =)

yanamib said...

:ct odah:
hehe meh almt meh, nnt post =P

yanamib said...

:DuniakuAbstrak:
VONGOKKSSSS LA KAOOO! aku femes sok ko jugak yang gilerrrr nak jadi BFF aku...KAH KAH KAH~ =P

yanamib said...

:DuniakuAbstrak:
VONGOKKSSSS LA KAOOO! aku femes sok ko jugak yang gilerrrr nak jadi BFF aku...KAH KAH KAH~ =P

yanamib said...

:diana:
aah dia mmg ada belakun dlm cite tu..sy pn xingt sejak bila dia belakun..yg pasti dr b4 sy lahir lg..b4 parents sy kawen lg..hehe~

yanamib said...

:ieda:
thanks kak...

advice yg berguna..sy ingt smpi bebile =)

yanamib said...

:ieda:
ayh kamu pelakon juge? hihihi~

insyaAllah slm kamu akn ku kirimkn =)

yanamib said...

:BUNGA :
xpe..at least kamu pernah kenal siapa atok kamu =)

shahjiehan said...

oo0o cucu pelakon rupanya~ mesti syok kan

Puan Eka said...

eh kak yana...actually makcik eka ade kawen dengan sedara mara anjang aki ni tau..husband dia asal kampar...ohoo adekah mereka kenal dengan famly kak yana..hehehe

♥sophie♥ said...

wahh baru taw ! hehehe

yatie's EPISODE said...

haishhh. yati baru tawu! wahh. seronoknye! nanti akak kawin, mesti dia ada kann.! hee

Lydia Amanda said...

lambat bace entry ni.. kene bangga selagi kite ade atok.. kalau da xde mcm iza.. huhu cedih.. tu yg menumpang kasih atok yana.. hahaha .. suke kalau dengar atok ckp minang

lovelyfana said...

yana, ingat g mase aku skola rendah dulu.. bila atok ko kuar tv je..mak aku mesti cakap kat aku..ini atok yana tau..sampai skg aku ingat atok ko pelakon even ko xpnh cite kat aku..ahakksss.. :P

yanamib said...

@lovelyfana :: haha mak ko mmg tau eh atok aku pelakon?? ngee~ *vangga vangga..hinsff~ *

Unknown said...

Confirm dia artis... hehehehe ;)

Cik Puan Izan❤ said...

mula ingat ni atok ujang sbb muka sama dgn ujang...

aizamia3 said...

syukur atok anjang aki masih kuat lagi sehingga kini..
Moga terus kuat dan sihat insyaAllah.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015