Feb 18, 2011

Tazkirah Hari Ini (Part 7)



Daripada Ali bin Abi Talib r.a berkata :
Telah bersabda Rasulullah s.a.w :
 

"Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya NAMAnya dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya TULISANnya. 

Masjid-masjid mereka TERSERGAM INDAH, tetapi ia kosong daripada hidayah. 

Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah kolong (naungan) langit.
 

Dari mereka berpunca fitnah dan kepada mereka fitnah ini akan kembali." 

(H.R al-Baihaqi)













P/S::  hari ni senior staff pi Singapore! horeayyy~  
slumber party kat opis!! \(^_^)/


12 comments:

Ayuni said...

hm, menarik nie...

Lya Colours said...

dah hari jumaat. kejap btol

atie said...

salam jumaat yana!nak skit cupcake!hehehe

skang pun dah boleh lihat..org berusaha membina masjid secantik yg boleh..tapi hanya sedikit yg memasuki ye utk beribadat kepadaNya~

lalink7 said...

jom lepak masjid pasnie..hehhee..

masjid upm sblah aje..tiap ari nampak masjid.. =))

Hanis Azla said...

thanks yer berkongsi tazkirah yg baik ini..

specky gurlz said...

best tazkirah ni :)

BRO_MONDAY said...

miss yana MIB : salam pagi jumaat jugak!!! terima kasih share info ni..('',)

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "ENTRY TERGEMPAR !!!"
2.New Entry "SeLaMaT DaTaNG BeNDa BaRu !!!"

mEiZ SHA said...

nak joiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnn selumber party kamu..;)
ehhehe

makdara TERdiva said...

apsal tak ikot skali p singapore tuh? :P

POSH76 said...

bessla bolehla berjimba happy weekend dear

nabilah_2908 said...

dh mula ke belum party tu..mau join.. :P

thnks tuk tazkirah hari ni.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
FAIRY TALES

HonEyBuNNy said...

datang baca takzirah untuk hari jumaat....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015