Jun 19, 2011

Mana Ada Souvenir laaa kat Sibu!! =.=

Tak habis-habis lagi cerita pasal Sibu aku nih..hoho..nak buat macam mana, gambar banyak sangat dalam kamera...nak upload semua kang juling mata korang baca entry aku...tu upload sikit² je...heeee~  =P





Sibu ni kecik je...lagi kecik dari Melaka dan Negeri Sembilan...haha...lebih kurang besar PD je kut...errr~   dalam masa sehari boleh habiskan round satu bandar...populasi penduduk aku anggarkan dalam 100,000 orang...oke aku quote apa yang ayah aku cakap je...mana la aku reti nak anggarkan jumlah penduduk...huhuhu~ =P






Kitorang stay kat Premier Hotel...dalam town Sibu ni tak banyak pun hotel...boleh dikatakan semua yang datang sini atas urusan kerja...meeting, conference, site inspection (aku lerr tu), etc...aku tak jumpa pula orang datang sini untuk holiday...huhu...serius takde apa di Sibu...kosong~  =.=





*sumber:: Google*


Menurut ayah aku, Sibu ni femes dengan beras Bario...Bario ni asalnya nama tempat...aku tak tahu lah apa specialnya beras Bario...korang search sendiri kat Google lah ye...haha yang pasti harganya agak mahal =)


Kesimpulannya, kalau ada kawan² or family members korang yang pergi Sibu, tak payah la minta souvenir ke ole-ole ke...aku dah round kedai² sekeliling memang takde pun jual souvenir...ole-ole pun tak tahu nak beli apa...apa yang dijual kat sana boleh dibeli kat Pasar Seni or Jalan Masjid India kat KL...kecuali beras Bario tu boleh la kut nak dijadikan ole-ole...ngerti?? haha~  =)


18 comments:

Anonymous said...

try pergi miri or kuching. kat sane baru banyak tempat untuk jalan2. then ada ole2 gak. hehe~

eyjalukman said...

haha tkpelah , tggu gi area srwk yg lain.

Unknown said...

eleh alasan saje tamau bg kan kan kan..;D

Cik Pulau said...

elehh.. yeje..
mesti ada.. sorok leewteww..
kat ujang mesti bagi ni..
kan kan kan.. ?

alamak.. larikkk..

mas saari said...

kalau camtu nak beras bario satu! heheehehehe..

Unknown said...

baru nak mintak kak yana srvenior, hehe

Azwa Mohamad said...

ole ole beras bario pon apa salahnya.... hihihi

Unknown said...

beras bario satu guni ye =).haha.ole2 dari sibu

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

err..tak de erk?..igtkan sibu tu tempat pelancingan..hehe

Unknown said...

kesimpulan nya sibu bukan tempat untuk jalan2 kan??

GamUHU said...

kalau camtuh bagi beras bario je la. hakhak!

http://keleboqmaneh.blogspot.com/2011/06/melayu.html

Mr feckry said...

honeymoon ke

ellieandcarl'sstories said...

beshh nye tingin nak g sibuuuu

ellieandcarl'sstories said...

beshh nye tingin nak g sibuuuu

redridingbow said...

kalo da gambar cantik.. cereal breakfast pon nampak yummy! =)

bro@stokisonline said...

okla tu...kurang2 dpt gak singgah tempat org...

Ibu Muda 30series said...

beli beras 10 kilo...balik agihkan sikit sorang...hihi

Isteri Encek Bard said...

hahha kene beli beras bario nie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015