Oct 28, 2010

Pegang Kuat-Kuat ye....


Pada suatu hari, Udin hendak menghantar neneknya yang sakit ke klinik dengan menaiki motor.


Udin: Mari la naik nek, pegang kuat-kuat yea..nanti jatuh!

Nenek: Iya lah, nenek pegang kuat-kuat la nie...

Udin: Jangan lupa pegang kuat-kuat yea nek!!! (kata Udin lagi mengingatkan)

Nenek: Iya, nenek dah pegang kuat-kuat la nie, takut sangat.

Udin: Ok, kalau begitu kita berangkat ya, nek.



Udin lalu 'merempit' motornya, lalu terdengar benda jatuh BUUMMMM!!!!!

Udin terperanjat, lalu menoleh ke belakang, dan ternampak si nenek terjatuh dari motornya.



Udin: Lah kenapa boleh jatuh gak nie, nek?!! Nenek tak pegang kuat-kuat agaknye?

Nenek: Nenek dah pegang kuat-kuat dah tadi!!!!

Udin: Nenek pegang kat mana?

Nenek: pagar rumah.

Udin: "$%^&(#....."






hehehehehehe~   sayangilah nenek-nenek anda...aku ada nenek tiri je...huhu~



peace! peace!  v(^_^)



36 comments:

dotblogspotdotkom said...

kat bloglist pakcik tajuknye ini -->

Anjang Aki dan Saya......

tapi cite lain... adakah pakcik yg silap @ pc pakcik yg buat megik.... huhuhuhu

Hazzy Ishak said...

masalah teknikal tu...

y@n@ M!B said...

hahaha cpt btol hapdet pacek nih..

btol la kat hazzy tu...mslh teknikal..harap maap ye..ngee~ =P

Fitrah Adnan said...

sy pun xde nenek...juz ada nenek tiri...tp mereka baik*mereka??...hohohoh...sy ada 2 nenek tiri..arwah atuk sungguh advanced!!...hahahaha

POSH76 said...

tak sabo nak tunggu citer anjang aki...peminat u...hehe

kelakor la citer ni

d_tieah said...

Haha..
kalo perkara ni betul2 blaku cmne ek?
Kesian org tua tu..

d_tieah said...

Haha..
kalo perkara ni betul2 blaku cmne ek?
Kesian org tua tu..

lalink7 said...

kelakor la yana..kite lg sedih nenek dua2 dah tade...tumpang nenek orang je..hehe

Lya Colours said...

kita xde nenek dah
uuwaa

echah mashuri said...

hahaah...sengal lak...tapi kalo btul cian lak ke nnek tuh..hik9

miss nina said...

nenek tiri pun nenek kan? hargailah sewajarnya :)

y@n@ M!B said...

:Fitrah Adnan:
hehe xkesah la..klu dorg baek kira oke sgt dh tu..=)

y@n@ M!B said...

:POSH76:
haha xde apa sgt pon cite psl tu..nnt ye =)

y@n@ M!B said...

:d_tieah:
erk mtk tlg ko lah angkt nenek tu..ngee~

y@n@ M!B said...

:lalink7:
sy pn sama..ada nenek tiri je =)

y@n@ M!B said...

:Lya Colours:
sabo sabo.. =)

y@n@ M!B said...

:echah mashuri:
tau xpe..xleh bygkan =)

y@n@ M!B said...

:miss nina:
btol btol..sy syg nenek tiri sy tu ^_^

hii said...

huk alo...

diana said...

ya rabbi..
kesian nenek..
dah la orang tua tu sakit..

kat kampung akak panggil opah..
nenek ni macam mak kepada opah le..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

macam ada pengalaman merempet aje nenek udin itu

Along Tapa said...

yeah!!!aku sayang nenek2 aku....pelik seyh...kat muor dua2 "nenek" tu aku panggil tok mak...

Gorengbaek - Tips untuk awek...supaya saham tak jatuh...

Hangit habis dah - Korang perasan tak??

ieda said...

hahahahah nenek akak masih ada .. dah 86 tahun .. masih gagah... miss pulak dia ;)

zool said...

betul sayangilah nenek anda

Cik. Bena said...

aduh laaa. nenek die snegal sgt pegang pagar. sape la suh. hehehehe

zuar said...

ahahaha..sengal..lawak r.sangkut kt pagar gamaknya..kekeke

lionteen said...

haha..
xdpt nk bayangkan mcmane nenek tu jatuh.hehe

y@n@ M!B said...

:hii:
ceh pacek ni sempat lg promote =_=

y@n@ M!B said...

:diana:
ooo gitu..akak org perak eh?biasa org perak pggl nenek tu opah =)

y@n@ M!B said...

:b.r.u.t.a.l.s.o.l.o:
slalu tgk cucu dia merempit kot =P

y@n@ M!B said...

:Along Tapa:
klu belah mak aku, nenek kitorang panggil "uwo" =)

y@n@ M!B said...

:ieda:
wah pjg umo dia kn =)

y@n@ M!B said...

:zool:
^_^

y@n@ M!B said...

:Cik. Bena:
hehehe mamai kut =P

y@n@ M!B said...

:zuar:
hehehe~

y@n@ M!B said...

:lionteen:
tertonggeng kut..ngee~ =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015