Jun 10, 2011

Mutiara Kata (Part 5)


Pelajaran sarjana yang terpenting sekali iaitu BKS (Buat Kerja Sekarang) 
telah menjadikan seseorang yang biasa menjadi luar biasa lebih daripada sekeping kertas Ijazah. 

Sikap semulajadi MK (Menangguh Kerja) telah menyebabkan seseorang mendapat segala jenis penyakit seperti bodoh, kekurangan peluang dan kekurangan wang.



Jadi untuk berjaya, sila jangan tangguh² kerja!! pesanan untuk diri sendiri juga...^_^














p/s::  jum breakfast mihun + telur puyuh! nyum nyum~  (^^,)


15 comments:

qasehraihan said...

saya dh buat smlm pasal menangguh ni..
bagos-bagos..jgn tangguh2 dh tau..
nak2 tangguh buat baby..mana bleh tangguhhhhh!!!!kakakakak


http://qasehraihan.blogspot.com/2011/06/boikot-je-la-konsert-final-af-tu.html

msredcheesecake said...

cik yana,
penyakit mk tu mmemang ada dalam diri msred...camana nak buang tah....

msred bekpes sandwich telur cheese n air neskefe...hheee

rara pinkmafia said...

tapi rara ni,sejak berblog ni.sike tangguh keje.heheh asek berblog je.

liyana said...

err... tangguh2 ni mcm dh sebati lak dlm diri.. hihi.. oppss~ :D

misscha said...

sy setuju....heheh tp kdg2 menangguh juga...tangguh lipat kainn...menci l aaaa...chores yg paling x digemari...

Isteri Encek Bard said...

buruk padah akibat suka bertangguh

mynameismy said...

Salam Jumaat!

nabilah_2908 said...

tul la....sy pun ada penyakin kerja bertangguh ni...

lalink7 said...

memang sangat betul tuee..jangan wat keje last minit..yang menyesal diri sendiri.. =)

sedapnyee sarapan die..

mas saari said...

nasihat yg bagus!!
akak memang tak suka wat keje last minit nanti kelam kabut dibuatnya..

diana said...

menangguh kerja memang menuju jalan yang sia2 ..:)

CassiaSiamea said...

i'am BoP~~
~born to be procrastinate!~

Rozuan Ismail said...

sentap seketika
terkenang perangai suka procrascinate

Puteri Iqa Izyan said...

kalau boleh nak elak tangguh keje ni. tp jadi jugak. haha

HonEyBuNNy said...

adehhhh...ne nak kena rajin neh..

dah berminggu2 kerja ila tertangguh..malas betul..nak rajin la..semangatttttttttttt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015