Sep 14, 2011

DAH BESAR RUPANYA~ MASYAALLAH~!!



MasyaAllah!! Subhanallah!! Alhamdulillah!!
tak berhenti mulut ni melafazkan kalimah² Allah...
korang nampak tak apa yang ada dalam gambar tu??
comel kan budak kecik tu?? ngeee~  ^____^


Pagi tadi dak encem ajak pergi klinik sebab dia sakit tekak...
dah alang² pergi klinik aku mintak nak buat scan sekali...
tak pernah buat scan sebelum ni...
sekali doktor pun pelik...apesal dah besar anak aku???!!!
ni macam dah lebih 2 bulan niiiiii....


aku::  masa saya buat check up sehari sebelum puasa tu doktor yang bertugas sorang je...lelaki pulak tu...saya ada cakap yang peot saya masa bulan 6 macam tak betul...tak keluar darah pun...tapi dia kata itu still peot...so dia kira pregnancy saya based on tarikh last saya peot bulan 6 tu which is 25/6

doc::  owh bulan 6 tak keluar darah..?? so kalau ikutkan bulan 6 tu dah kira proses pembentukan anak awak laa...erm tarikh peot bulan 5 ingat tak??

aku::  alaaa tak ingat...biasa peot saya regular...every month mesti datang sama ada awal bulan atau tengah bulan...tiba² bulan 6 jadi tak betul...saya cuma ingat tarikh yang bulan 6 tu je...lagipun saya takde mabuk², simptom² pregnant memang takde..tu yang lambat buat checkup..

doc::  owh kalau macam tu saya kena kira balik la umur anak awak ni berdasarkan scan...sebab kalau ikut tarikh last peot bulan 6 tu macam tak logik la anak awak dah besar macam ni kan..ermm kalau ikut scan anak awak ni dah 4 bulan 1 minggu! so dijangka awak akan bersalin dalam 22/2/12...

aku::  4 bulan dah??!! makaihhh besar dah...patut la prot saya besar semacam...asben saya memang pernah cakap, macam tak logik je 2 bulan kandungan saya ni...memang betul rupanya..haha~

doc::  aa tu lah...tapi tarikh yang saya bagi ni bukan confirm ye..sebab bila ikut scan biasanya kurang tepat lah...jadi from time to time mungkin tarikh ni akan berubah...tapi takde la lari jauh sangat...dalam area tu jugak la due nyaa...

aku::  oo yeke?? oke doktor...terima kasih!



Sampai sekarang aku macam tak boleh berhenti senyum tahu??!!!
anak aku dah boleh gerak² kut dalam tuh...
aku nampak kaki dia duk tendang²...badan duk menggeliat...
waduhhh terharu gilerrr...
bila doktor tunjuk kat mana jantung, mana kaki, tangan, jari² dia yang comel tu...
rasa nak nangis je masa tengok scan tadi...huhu~  tacing gilerrr! =P


Balik je dari klinik aku trus call mak ayah aku, adik aku...
eksaited gilerrr aku bercerita pengalaman aku kat dorang...huwawawa~
tapi mak aku je tak dapat nak contact sebab dia ada meeting tadi..hehhh~
cepat la mak habis meeting...tak sabar nak cerita niiiii...ngeee~  ^____^


Ya Allah peliharalah anakku semoga ia sihat dan selesa di dalam jagaanku...
doktor kata kalau nak tengok jantina bila dah 5 bulan ke atas...
err agak² boleh tak dapat anak laki nih?? hihi...
idak la mengharap sangat...tapi kalau boleh memang nak anak laki..ngee~  =P
tak sabar tunggu bulan 2!! yeyy!!  \(^___^)/











p/s::  ni dikira bunting pelamin la yeh?? ngaaaa~ pemsannn! @__@






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

50 comments:

Ibu Muda 30series said...

yana...bila kandungan dah sampai 28 minggu dan nak buat scan 3D/4D yg murah....roger akak k

nanti akak bg contact number...student VC yg buat...mmg enjoy....nak tengok baby sampai sejam pon buleh :)

Mila Ahmad said...

yay!saya tumpang gembira utk kak yana

mas saari said...

itulah saat yang paling indah sekali yana!

tapi akak kan dua2 anak akak tak nak tau jantina...akak rasa sendiri je yang anak akak tu lelaki atau perempuan...

naluri ibu ni selalunya tepat!

Lulu Caldina said...

syabas dear... asyik cerita yana eksaited, cerita lak mcm mana ujang nya eksaited..ekeke.. bayi mmg dah boleh gerak masa tu.. cer rasa cer rasa... :)

Dkna Abza said...

wah...masa mencemburui yana dan ujang...dah tak lama lagi bb keluar..tahniah yana :)

Anum said...

tahniah2

Jejaka Perasan said...

mesti baby kak yana...ikut muka hasben yana..

hasben yana tu hensem orangnya..hahahaha

eliyaezlinalias said...

yeay! lahir bulan february...!!!

MeowMeow said...

Tahniah ! saya belom merase lagi...belum kawin pun lagi...huhu

ISZA said...

Harap tak terlewat untuk akak ucapkan tahniah..
Setiap kali mebaca catatan orang lain tentang pengalamannya semasa mengandung.. akak mesti sebak..
terharu betul..
jaga kandungan baik2 tau..

Anonymous said...

waaaa... seyes rasa nak nangis skang ni... belum dapat happy news lagi... :(

cik asam jeruk said...

wah tahniah2..mcm ni lagi best..tibe2 je da 4bulan..lg cpt penantian tau hehe

maisarah sarah said...

perhhh dh 4 bulan.huhuhu..semoga sihat2 selalu =)

Rinna said...

Moga semuanyaa selamat yer.. Yana.. :)

aamalinaazman said...

weeeee
seonoknye akak
heheehehee
lagi awal lagi best
ujung taun dah jadi
mama!
hehehe =]

Unknown said...

jijah tumpang gembira kak! sukanya bunting pelamin ni.. lom smpai setahun perkahwenan anak dah keluar..kihkihkih


alahai..bila jijah nak kawen ni...huhuhu

bicara mak dara said...

wahhhh dah 4 bulan ye... tu lah dr pengalaman akak kalau ditengok dr gambar scan tu tak mungkin br dua bulan sbb dah besar.. maybe bila kandungan dah masuk bulan kelima dan pegi scan nanti insyaallah doktor boleh tunjukkan sama ada baby boy ke girl.. dah pilih nama ke.. =)

nabilah_2908 said...

tumpang happy dengan Yana... :)

Unknown said...

ieeeee,,,,,tomeynyer,,,,
mesti ank kak yana ngn abg ujang comey mcm kak yana...:))

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

huhu.. cam ne la rupe ko biler ko jd mak buyung 8 bulan anti kn.. hehe..

KC@ella said...

tahniah liyana. KC doakan sumenya selamat.

Unknown said...

alahai seyes kite pun rasa terharu..oh ye,ada wish sket untuk akak kat entry terbaru kita..nanti pi usha bile free ek =)

Unknown said...

kiut jer...dah besar ..kena jaga baek2 taw...jgn ligat sgt yer

yanamib said...

terima kasih sume yg wish and doakan ank sy..tq tq..u r the best! sobsob terharu ah bc komen korang..auww~ ^__^

suria lekatlekit said...

sama la akak dulu pun camtu.. ikut kiraan sendiri rasa br 3 bulan.. tp bila scan dah 4 bulan. 4 bulan memang dah nampak rupa manusia baby tu. dah blh kick2.. akak dulu pun harap baby boy.. tp hubby lak nak baby girl.. pasrah, en hubby yg menang. apapun ttp baby kitorang.

Unknown said...

ahhhhh rs terharu n nk menanges gak...sob sob...

take care of ur tummy yana!!!

smoga sgalanya dpermudahkannn Aminnn

Fareha Rahmat (Bos Besar) said...

wahhh bsr dah...huhuhu

Unknown said...

akak dulu tak nak tahu jantina..
kejutan la konon..hhahah
maisara keluar je doktor
boleh buat teka teki pulak dengan kita..
"cer awak teka..lelaki ke pompuan..."
hahahah...
padahal tengah penat baru lepas meneran..

Unknown said...

tahniah yana.. best kan bila dapat rasa gerakan bby dlm peyut.. xcited

MAY said...

tahniah..tercepat pulak la rupenye ye.. =)

Eera Shera said...

congrate! be a good mummy kak yana..

Cik Bambam said...

leh lak salah kira ekkk??hehehe.. pasni rasa dia tendang pulak..huhuhu... syoknyaaaaa.. :)

aizamia3 said...

pengalaman yang indah kan.. ;)

Prince Halilintar said...

wah...tahniah la yana...xsabar nak jadi mama la tue..moga2 semuanya selamat nanti..=)

Mami Naufal said...

congrates ye~

rasanya betulla tu..saya masa scan 14minggu pun lebih kurg camtu la nampaknya...maybe doktor yang memula tu salah kira tu..hehehe

tahniah ye..yana ngan sue nanti ada anak yang sebaya la kan..best2..

Diyana said...

Lahhh dah 4 bulan dahh

tahniah akakk,!

SUHAIDA said...

hai..ada geng bunting pelamin jugak!!! hihi

eyjalukman said...

fuhyoooo kak yana !
dahsyatnye , beza dua bulan kott .
ish3 ,
haha
takpelah , kak yana jaga diri baik2 taw ;)

CikPuanWanda said...

wah da besar..congrats kak yana..take care taw

amirah said...

larrr...lahir la 21st February..sme ngan sye

Cik Purple said...

bestnyer!! :) jelez arr tgk.. ni yg buat cp nak kawen cpt nih.. hahhaa..=_=' btw, congratz sis! :)

Anonymous said...

nampak tangan dia !! wuhuhu

HAZIRAH SULAIMAN said...

waaa, seronoknya tengok org beranak ni. tiba2 teringin nak kawin and dapat anak. erk ##

dulu penah keje klinik, mmg part akak2 dtg nak scan baby kita truja lebih. mcm kita yg nak dpt anak. hehe.

tahniah akak, jaga kandungan tu elok2 :)

NUR AMINA said...

Akak ada 3 anak lelaki, waktu mengandung anak ke4, dua kali akak pegi scan doktor cakap lelaki jgk, akak tak percaya sbb rasa lain mengandung kali ni. Tiap2 kali lps solat akak doa minta dapat anak perempuan, akhirnya Allah kabulkan, dpt jgk sorang pompuan, jd kilang pun dh boleh tutup. Yana doa la dpt kembar, pi scan sekali lg mana tau nmpk 2, sorang muka ujang sorang lg muka yana

Unknown said...

alhamdulillah :)

emarieys said...

memang bunting pelaminlah ni

Myra Jay said...

InsyaAllah moga selamat semuanya..

Bila la cheq nak merasa nikmat itu jugak kan :)

msredcheesecake said...

4 bulan dah? Mmg bby da start gerak dah...mesti setip kali dia kick yana tersengeh je...hhhee

Unknown said...

hehe,suh baby lahir 19feb taw:)

LittleGurl said...

rasa nak nanges jugak T_T nikmatnye jadi ibu. nak kawen cpt2 lah! hahahaha *tetibe*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015