Sep 12, 2011

Satu²nya Ulam yang Aku Makan~



Ulam raja!!! nyum nyum~  masa kecik² dulu aku suka makan ulam raja sebab ramai orang cakap makan ulam ni boleh buatkan wajah kita awet muda...haha biasa lah kanak² kan mudah terpengaruh...sampai sekarang aku tak tahu apa khasiat ulam...aku rasa sedap telan je lah... =P


Lagipun ulam raja je yang boleh masuk tekak aku...ulam² lain memang aku tak boleh telan...pahitttttt! aku tak pernah beli ulam raja kat pasar...biasa aku makan kat restoren² or hotel² yang ada hidangkan ulam² ni lah...dan biasanya aku akan ambil ulam raja kalau dah takde sayur lain yang sedap untuk dimakan...haha~  sedap wooo ulam raja makan dengan sambal belacan...perghhh terangkattttt! ^__^


Tapi kan...korang tahu tak kenapa orang lelaki suka ulam-ulam??? ngeee~


















ulam-ulam = perempuan simpanan  *sumber*


so lepas ni tak payah sebut/taip panjang² 'perempuan simpanan...'  kita sebut ulam-ulam jek...tapi bunyi macam geli kan...geli apa?? geli prot! muahahahahaha~

"oit sila jangan buat naya pasangan anda dengan mencari ulam-ulam..!!"

hahaha geli prot kan?? =P

korang suka makan ulam apa?? meh share   (^^,)







Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

31 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

ulam raja ni senang tumbuh.. kt kg dah jd rimba mak akak tanam.. ramai jugak la warga kg dok dtg kutip
PETUA ELAK DI SIHIR MELALUI GAMBAR

..cik gugu.. said...

saya x suka~~

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

my peberet ulam gak..layannn..

diana said...

akak boleh kata semua ulam akak makan..
tak de ulam hidangan nampak tak menarik...
suami je memilih makan ulam..
timun je yang dia makan buat ulam.
yang lain tak de kot...
ulam2???tak tahu la..
kalau ada memang nak kena la tu..
hehehehe

Aku Ibu Muda said...

akak suka mkn ulam...tp bukan ulam raja :)

mas saari said...

semua jenis ulam akak suka...heeheheeee

Liyana said...

same la yana, suke mkn ape jenis ulam pun kecuali petai n seangkatan dgn nye, hehehe

mynameismy said...

xreti makan ulam laa... rs mcm mkn rumput je..-.-'

FarhanahAdzlan said...

suka makan ulam raja juga..=)

Lya Colours said...

wey aku skrg dah pandai makan potai. itu pon ulam kan. hehehe

nabilah_2908 said...

suka gak makan ulam2 ni...

ulam raja...pucuk gajus..tenggek burung...kacang botol...peria katak yang comel2 tu pun besh... hehe.. :)

cuma...petai..jering tu..tak makan la...(eh..jering dgn petai tu kira ulam juga kan..? hehe..)

POSH76 said...

bagus makan ulaman ni...suka semua jenis janji ulam

eliyaezlinalias said...

akak ada tanam ulam raja nie dlm pasu..punya la subur idup nya!
btw, ulam feberet akak ialah ulam cabang 3!

Cik Azizah said...

alamak kak! tak reti makan ulam la kak..rasa mcm payau ke ape tah..tp itulah sebenarnya ubat...huhuhu

p/s: akak nak suruh baca entry jijah tentang tanam uri..ape pendpt akak bila nak tanam uri anak nanti...maceh :D

mOoN said...

x suka makan ulam petai,, jering,, bunga betik...

suka makan,, ala... xtau la nama apa ulam2 tu semua... huhuhuh

cik mien said...

kite suke makan kacang botol....sedap.....

ieda said...

siapa x pandai makan ulam raja ??
sila hentak kepala atas meja muhahahha ulam yg sgt2 sedap dan fofular lah niee dik ! .. sgt2 bagus utk kesihatan
biasanya org perempuan rajin makan ulam2 nie .. tapi lelaki kurang lah akak dgr .. kalau ada x ramai , entahlah kenapa ..

owww ulam2 perempuan simpanan yeee .. hermmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

wanda arry said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Rozuan Ismail said...

ulam-ulam sama dengan perempuan simpanan?

zareliqa afiqa said...

sama lar.suka sngt mkn ulam raja.sebab tak pahit~hihi

halila Ibrahim said...

Akak tak suka sangat ulam raja.. akak suka ulam pucuk paku pakis n pucuk ubi ... sedap woooo .. yg tu jer lah kak suka ...

ApiH said...

ulam memang sedap dimakan sambal belacan dan budu...


Tolong!! Sedang Mencari Pengasuh

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

ulam raja ne belakang umah aku banyak siot.. memang sedap giler makan ngan kuah lemak.. hehe

Wanita2u said...

Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

fazrulnoor said...

sama la..ulam raja gak..kalau yangbau2 mcm petai and jering mmg xkan la sampai bila2..

cik Ida said...

ulam-ulam= pompuan simpanan?? ok.. kosa kata baru.. :)

Myra Jay said...

Ulam raja memang sedap..

Myra ada makan 1 ulam nie, memang sedap giler, tak pahit tp bila cicah dengan sambal belacan, perghhh sedap...

pinky said...

makan jugak ulam...tp xsmualh....tp ulam raja mmg xsuka...huhuhu...

aDisH.sHidA said...

shida lak x makan ulam nie...rasa x boleh nak masuk je bila bau dia

aimie amalina said...

saya antuuu ulaaaammmmm!
hehehe
baek utk akak
hehehee

akuzle said...

ulam raja neh mmg besh. tp now susahlaa mau dpt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015