Sep 8, 2011

Habis Bila Masa Aku Layak Untuk Menegur????

aku tak cantik..tapi comel..lalalalala~ =P



Kenapa eh, bila ada orang buat entry menegur,
eh jangan kata buat entry la,
bila kawan² kita menegur atau komen pasal kesilapan orang,
kenapa mesti ada yang akan bersuara sumbang,

"eleh macam la kau tak pernah buat benda tu dulu...ada hati nak tegur orang..."

habis siapa je yang layak menegur???
kalau tunggu aku jadi ustazah pakai tudung labuh, purdah segala sekalipun,
kalau dah mulot longkang memang ada je tak puas hati bila ditegur kan??
tapi satu je yang aku fikir sekarang....
orang yang marah bila ditegur tu sebab 
dia lah yang paling DAHSYAT buat dosa di tempat awam...
saya ulangi, di TEMPAT AWAM...betul tak?? elehhh ngaku je lahhhhhh...bahahaha~





ada hati pulak budak² tak matang ni nak tegur orang tua macam aku...
*erk tua ke??* muahahahahaha~


point entry aku semalam::

- bukan nak tunjuk amik gambar berdua tu tak boleh...
- tapi jangan beraksi lucah di tempat awam...
- gambar yang aku publish tu sebenarnya
aksi² dorang siap kiss² mulot kat tempat awam...

- tak nampak pun muka kapel tu kan?? so takde aibkan sesiapa pun...
- untuk kesedaran pembaca lain dan diri sendiri...


ayat aku ni simple je..rasa budak² sekolah pun faham ni...haha~
okbai~  nak makan nasi lemak Pak Ayob  v(^__^)






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

23 comments:

AYuNG said...

budak2 zaman skrang..
di tegur salah, x tegur pun salah..

ishhh..payah la dorg nih...
org dh bg teguran, nak ikut..ikut...
xnak ikut sudah kan...

Aku Ibu Muda said...

abaikan yana.

Adylia Qarissa said...

heheee..baut tak tau je mak buyong...
sedapnya nasik lemak!!

^^nu[dd]yra^^ said...

owh dd x sempat bacer entri yg cakap tuh...sbb dd slaloo bacer entry yana time pagi jer...sat lag nak bacer lah....

tp bukan nak cakap la...budak2 zaman skrg mmg gtu...mgkin sbb baru nak knal dunia kot....dd cakap camnih sbb kat skolah, penat nasihat kat budak2 tuh macam2 sbb diorg kan x nmpk lg maser depan diorg tuh cmner....tp bckap bak melepaskan batuk di tangga plak rasernyer....aishhh~

d_tieah said...

Hambekkkkkkkkkk kau cik anon.. Ngee :) Biasalah tu yana.. Bila kita tulis entry ke ape2 ke memang ade je yg tak puas hati.. Padahal itu pandangan kita kan????????????????? Huhh.. Sabo je lah~

Lya Colours said...

oik kapel tuh ciom2 ke. aku igt peluk2 je. x nmpk keciuman.hehehe

YanaMIB said...

aah kapel tu siap cium..sbb tu aku buat entry..takat pelok2 xkose aku nk bebel pjg²...bkn cium pipi sket²...beria aku tgk laki cium mulot pompuan tuh..depan wayang hokay! tpt laluan umum..dgn org bersesak² kt situ..mana la tak annoying kan..haha~

Axie04 said...

orang memang slalu, terasa lebih, bila terkena kat batang idung sendiri

mas saari said...

orang zaman sekarang memang pantang ditegur! mereka ingat apa yg mereka buat tu elok sangat ke?

MamaEma said...

perghh..cium mulut ke?

issh..apalah nak jadi dgn manusia zaman sekarang ni..

nur~mohd said...

ala yana..anon tu panas bontot la tue...

adakah dia tergolong dalam golongan lucah tersebut...

neway geli gak klo g tgk wayang dengar bunyi plik2...

mencik ah~

NurEqa said...

peduli kn je pe org nak kata kak .
yg penting , akk dah tunai kn tanggungjawab menegur org wt salah tu . :)

diana said...

risiko bila buat entry teguran..
mula la ada kaki2 sentap yang jadi anon...
membantah konon nya..padahal dia tak tau hukum hakam...

hazman aka species1980 said...

yess.... saya tahu pemilik blog ini memang comel orangnya....

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

yana...pedulikan ja mereka2 itu...tanggungjwb harus kita tunaikan...

halila Ibrahim said...

siapa makan cili dia akan terasa pedasnya ...tak salah tegur sebab nanti kita bersubahat pulak dengan maksiat ni ...tak mau la akak dosa2 tambahan ni ...

Buat tak tau je lah Yana ...

Prince Halilintar said...

kite sesama hamba Allah ni mesti sering ingat mengingati antara satu sama lain..amal makruf nahi mungkar..kerana kdg2 kite jgk leka dan alpa di telan arus kemodenan..

Amy Syaquena said...

apahal mak anon tue nak meroyan pulak , ke mak anon x sempat katam bahasa yang yana gunakan kot..adoi la mak anon cukup2lah tue..orang menegur untuk kebaikan tapi bukan menjahanamkan diri.so fikir2kan la..

nabilah_2908 said...

pengecut kan...

asal nak kondem orang..dia jadi anonymous..huhu...

biasa lah..remaja remaji ni...apa yg dilarang..itu yg dibuat...segala nasihat org tk guna pakai...

bila dah terlanjur...baru nyesal tak sudah...

mynameismy said...

sape mkn cili die terasa pedas..
entah2 die kot y dlm gambaq tu hohoho

Cik Azizah said...

biar betol kak yana dorang buat gitu..agak2 la kot..nak buat pon tak kan xrasa malu..eh pelik...

kayrul-shah said...

mesti cik anon tue ada wat macam tue gak..tue yang sentap lebih...

aimie amalina said...

hayoooo
akak diserg mak enon ke
huuuu
apolah anon ni
die terasa la tu kak
hehehhee

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers



Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers