Sep 19, 2011

Canggih Air Tin ni...huhu~


Air tin jenama apa tah...ayah aku bawak balik 2 tin...satu perisa coklat, satu lagi perisa kopi...1st time jumpa air tin macam ni...so tahap keterujaan adalah agak tinggi...haha~  biasanya kalau harta benda mak ayah aku memang aku suka nau rompak..dah dorang suka membeli tapi tak guna/makan/minum...so aku la tolong settlekan...tak elok membazir...ye dak?? hahahahaha~  *motiffff sangat!*  =P




Ayah aku cakap dia beli kat Petronas kat highway...aku lupa nak tanya highway mana...sebab aku tengok kat Petronas area rumah aku takde lak jual air tin nih...ngee~  nak tau apa yang best sangat pasal air tin ni sampai aku buat entry??? haha air tin ni mampu jadi air panas dalam masa 5-10 minit sahaja...cuma ikuti langkah yang tertera kat bawah tin *macam dalam gambar* then air dalam tuh akan bertukar menjadi air panas...mabelesssss!! ^__^


Ada satu tahap yang air dalam tu akan panas menggila...masa tengah panas tu aku dengan dak encem macam dah cuak...takut la tin tu meletop ke hape...hahaha siap cari button untuk adjust temperature lagi..gilo! haha rupanya dia memang macam tu...biar je lama² nanti dia akan sejuk sendiri...LOL~  =P





Harga memang mencekik!! walaupun air coklat dia sedap tapi takde la aku nak pi beli sendiri...tunggu ayah aku je beli nanti aku paw la se-tin...kui kui kui~   v(^__^)"


errr korang pernah minum tak air tin ni?? ke aku sorang je baru tahu?? ngaaaa~  =.=
















p/s:: Hari ni bawak bekal lauk asam pedas yang mak mertua saya masak...lauk favvy tuh...nyum nyum~ jimat duit belanja hari ni...hoho terima kasih mak!! ^___^






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

34 comments:

AYuNG said...

xpenah tau pun pasa air tin nih....klu p petronas kat highway pun xnmpak....

Hudalatip said...

memang tak pernah jumpa air tin ni lagi..cam kena carik ni..

Unknown said...

xpernah pun jumpa..lagi..mahal juga...

eliyaezlinalias said...

eh! ada eh air panas segera camni...menarik!

Unknown said...

tak pernah tengok pun air tin ni...mmg canggih & rega pun leh tahan..mesti sedap cam starbuckkan...

mas saari said...

akak pernah jumpa kat stesen minyak gak, kat highway nak balik temerloh! tapi tak pernah belilah...heheheee

No name said...

Kalau travel aku suka beli air nie.. tp tak tahan harga dia lar.. hahaha

Liyana said...

x pnh jumpe lg, mmg canggih n harga pun mencekik, huhu

asam pedas pun favvy kita gak :D

Ujang9897 said...

eh eh..i pernah minum =)

Prince Halilintar said...

1st time prince tgk air tin camtu...klu jumpe mmg nk beli..

kathy said...

x penah jumpa lagi..klu jumpa pun xdenya nak beli cz mahal sgt..huhu..

msredcheesecake said...

ni baru tau ni... ni kang paksa mr bf pegi cari air tin ni kang... hheee...

Unknown said...

owh kte mmg xpnh tau pun pasal air ni..sangat menarik dan unik..**jakun jugekk..ekekeke

Ibu Muda 30series said...

wallaweiii.....kagum :p

ada bateri ke kat tin tu?

Unknown said...

fuhyoooooooooo...0_o

intan morsalin said...

pernah tgk kat petrona genting sempah...hubby i kagum ngan teknologi yg digunakan ...i plak terkedu ngan harganyer....hahha

Kak Amy said...

amy x pernah jumpa lagi tapi yang bab asam podeh tue meh la anta sini sikit...lapar nie huhu..

indonesiatooverseas said...

Apa tak ada reaksi kimia dengan kalengnya? Aman bagi kesehatan tak?
Tapi memang canggih, tak perlu bawa-bawa kompor lagi. :)

Myra Jay said...

Pes time jugak tengok..

Harga mahal rasa sedap takpe, berbaloi.. :)

nabilah_2908 said...

hoho..changgih nye...

sy pun tak pernah jumpa...

harga mahal..tp berbaloi...tak lama lagi makin meluas la kot penjualan air tin ni... ;)

ILA HonEyBuNNy said...

tak pernah tgk pun air tin tu...

harga pun leh tahan..hehehhe

Unknown said...

baru tau...
jakun jugak nih!
hahahah

aamalinaazman said...

baru tawuuu
waaa
cam waaaaaaaaaaaaaaa je mulut ni bile tgk ni kak
heheheeh

BeloG MTT said...

Fuyohhh style tu air tin gini.. Hehe :D

Tak pernah tengok gak .. =..=

Anum said...

anum pertama kali tgk

emarieys said...

first time tgk

CikPuanWanda said...

uih unik n mahal

syahiraaghani said...

pernah jumpe kat petronas PD.

tapi xbeli pon, mahal !

hazman aka species1980 said...

biasa gak nampak kat petronas...tapi mahal...malas nak beli...tunggu ujang belanja....

Defarhano VII @ HanZ said...

mahalnye rege die...huk3x...
sedap kire puas ati ar....

LittleGurl said...

ayoyoo xpenah pon try benda alaah ne..kak yana, nnti bapak dah beli, bak sini 1 eh...ngagagagaga! ;D

aizamia3 said...

nak kena carik ni.. nak try test.. ;)

LiYaNa.MaZLaN said...

saya pernah gak nampak air tin ni kak kat petronas highway mne tah.. mmg mahal pon, pelik gak saya knp mahal sangat, rupa2nya dia bley panaskan air tu.. emmmm... =)

Anonymous said...

sy penah tgk! ayah sy beli masa kat petronas highway jugak..tp x pasti highway mane..die nk cari air panas, alih2 org petronas tuh suh beli air tin ni..hehe.. :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015