Sep 6, 2011

Mana Jantan Mana Betina??


Ini ialah ketupat palas...
bukan semua orang reti anyam ketupat palas...macam aku...bahaha~
persoalan di sini, adakah kamu kamu tahu membezakan yang mana
ketupat palas versi jantan dan versi betina??
gambar 1 ke 2??
dan kenapa begitu?? =)


alaaaaaaaaa fikir la dulu baru tengok jawapan... (-_-")






















tak tahu??
























malas fikir??
























fed up??


































sure tak tahu???



































hahahahaha fine! fine! jawapannya~























gambarajah 1 = ketupat palas betina


gambarajah 2 = ketupat palas jantan



macam mana nak beza??


ketupat palas 1 tu kan macam rupa skirt je...sebab tu ia kategori betina...
yang ketupat palas 2 tu nampak macam pakai seluar sebab terkangkang gitu...so versi jantan...
kehkehkeh~  sekarang sudah ngerti??
aa aku dapat info ni dari Tok Cik daaa...hihi~
boleh la bagi teka teki ni kat adik²/sedara² uolss...
siapa dapat jawab bagi lerrr duit raya...ngeee~  v(^___^)







Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

21 comments:

Adylia Qarissa said...

hahaaaa...jantan betina jer??

nabilah_2908 said...

ceh...itu jer perbezaan nya....

puas la dok fikir..ingtkan tang simpul kt bahagaian atas tu yg membezakan antara betina & jantan..huhu... ;)

aimie amalina said...

hahhahaha
kak yana
aiseyyy
asal entri kite same ni
sy buat entri ni semlm
hihihihi :

http://aimieamalinaazman.blogspot.com/2011/09/jom-berkenalan-dengan-kami.html

mOoN said...

kekekeke...cam tu ea... ?

AYuNG said...

ehhh..ketupat pun ada jantan betina nya..hehe, baru tau nih..

Fareha Rahmat (Bos Besar) said...

adeiii tak penah taupun mane jantan mana betina sbb akak tak mkn huhu

liyana said...

hehehe mcm lucah je bentuk ketupat jantan tu, kekeke

sedapnye ketupat palas, fav tu, tp jrg nk dpt, belah utara je buat ketupat palas kan..

mas saari said...

ketupat palas nilah akak makan paling banyak masa raya hari tu! my favourite ni...hehehehee

tapi tau makan je, buat tak tau...ada jantan betina pun tak tau!

diana said...

bila balik raya kat kedah
akak mesti kena tolong mertua buat ketupat ni..
selalunya mesti jadi yang betina..
yang jantan tu susah nak buat..
orang tua2 pandai la buat yang jantan tu..

Nini Hartini said...

hikhik..ade lak eh ketupat pun ada jantina...

jantina jantan utk org yg buatnya ke?. klu skirt yg buatnya org pompuan. hehehe

FarhanahAdzlan said...

kalau saya..saya makan je..mlas nk pikir jantan betina..hoho=)

Aku Ibu Muda said...

akak dh tau mana jantan betina..dh boleh agak dari cara balutan ketupat tu :)

Lya Colours said...

tak pernah aku tau ada plak ketupat palas jantan betina

Cik Reena Tan said...

a'ahh.. tapi slalu mak suh buat ketupat jantan. sbb kemas+padat kot. :)

Prince Halilintar said...

dulu pernah tok ade bagitaw tapi dah lupe sbb jarang wat ketupat..hehe

NUR AMINA said...

Untuk makluman kt Kedah org suka buat ketupat jantan sbb bila rebus air tak masuk tapi ketupat betina kalau tak pandai balut masuk air jadi lembik. Ketupat betina juga dipanggil ketupat galas kt sini.

AMMAR YASIR said...

Bhahahaha....lawak je

mynameismy said...

erkkk ketupat palas pn ade jantina? -.-'

CikHaniBhulat said...

hani ingtkan ketupat betina kecik, ketupat jntan besar..pernah tolong enek wat dulu, tapi sebijik je la..nenek ckp hani wat ketupat betina ...heheada jantina jgk ye ketupat ni

hazman aka species1980 said...

Aku nie tahu makan ketupat je ....hahahahaa

MamaEma said...

tak tahu pun yg mn jantan atau betina...bila jumpa terus ngap saja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015