Nov 30, 2010

Orang Tinggi Selalu Gayat....yeke??


Oke untuk entry aduan rakyat yang lepas tu, sebenarnya kisah tu dah lama...weekend lepas...kira dah lama jugak la berlalu...saje je aku story hari ni...nak tengok pendapat orang ramai pasal isu park kereta depan rumah orang...tu je...oh by the way, bukan aku yang bawak kereta masa tu..aku tumpang kereta cik yam...tapi aku gadaikan nombor henponku untuk berhubung dengan akak malang itu...ngee~


Anyway, pendapat-pendapat anda amat saya hargai sebagai panduan di masa hadapan...diharap kamu-kamu baca kisah itu sampai habis...baru bagi komen...jangan main hentam je ye...terima kasih~  v(^_^)




oke berbalik pada tajuk...betul ke orang yang tinggi selalunya akan merasa gayat bila di tempat tinggi??
Well aku dengar ayat tu dari mulut seorang kawanku...tak ingat siapa daaa...huhu~



Aku ni takde lah tinggi sangat...160cm je...ketinggian normal bagi wanita comel di Malaysia....tapi perasaan gayat tu memang ada lah...especially bila naik cabel car.....





atau main flying fox....



weeeeeeeeeeee~  \(^_^)/




Seronok! tapi gayat!! ngehehe~ =P


Kalau tempat lain macam shopping complex ke, time naik escalator tu idak lerr nak merasa gayat...tu dah tahap cacat namanya...kah kah kah~  *seseorang pasti terasa...* lalalalala~  =P


Masa aku kerja kat Sabah dulu, ada satu tempat yang bagiku agak tinggi dan aku sepatutnya merasa gayat....cuma masa kat atas jambatan tu tak terasa sangat tingginya...erm mungkin juga agak ego since ramai pakwe di tempat kejadian...kah kah kah~  =P



 ni lah jambatan yang tinggi tu...nampak biasa-biasa je kan dari atas...bawah tu memang sungai yang tidak diketahui tahap kedalamannya...orang² kampung semua naik bot je untuk bergerak ke kawasan kampung² lain  =)





 ini pandangan tepi...perhatikan betul-betul tahap ketinggian jambatan itu...WAH WAH WESS! *bak kata bena*   struktur jambatan ni menggunakan besi (steel structure), sebab tu kereta boleh lalu...tapiiiii ini adalah kawasan hutan, pedalaman.... kau yakin ke dengan pembinaan jambatan tu?? hohoho~
sebab tak berapa nak yakin sangat lah jadi gayat!! ngeee~




Ini pula aksi seorang jejaka macho yang hilang kemachoannya apabila simptom 'gayat' menguasai diri dan minda....


**

**

**

**

**

**


**

**

**

**

**

**

**

**

**

**

**

**

**

**

**

**

**

**
olololo cutenyeee...anak sapa la ni haiiiii~  kui kui kui~  kenal tak lokasi ini?? ofkos la kat langkawi...jambatan gantung tu...apa tah nama tempat tu...ngee~  *terasa macam dah lama tak mendengan kabar berita dak encem...huuu~*   ^_^



26 comments:

syirakhalid said...

aiyoyoyo...dak encem awk gayat jugak kah..hehee

niesz said...

hahaha..gayat tul ke nie??

Unknown said...

mmg dia gayat pun..hahahha..teruk btl la ujang tu...

Hazzy Ishak said...

pakai kasut tinggi gayat tak??

ieda said...

huih tinggi tuu dikkk .. patulah gayat .. kalau akak memang gayat lahh :)

Fazleyatul Aini said...

aku x suka tempat tinggi ok
dan aku x pernah p genting
aku x suka dan takut
sekian
huhu

Unknown said...

tak pasti logik disebalik ketinggian tu tapi sis mmg fobia tempat tinggi..nak2 jambatan gantung tu hehe

SUHAIDA said...

saye jugak takut tinggi

JULYA said...

ek eleh ujang penggayat rupenye..itu ok la statik
try g jambatan kat sunway lagoon
mesti tak sempat nak cakap "nak terkencing wei"
hehe
rasa tak semesti org tinggi je gayat
yg rendah pun
kawan julya naik cable car kat genting tu pun gayat
lelaki...takdelah tggi mane
tahap gayat die sampai julya nak berdiri sebelah cermin pon dia marah
hahahahaha

Ujang9897 said...

oit......curik gambo den tanpa izin...g la langkawi tu tgk gayat ker tak...

Mrs Nurul said...

MAK AIIH KALAU AKU , AKU TAKNAK LALU JAMBATAN TU WEH ;(

Hanis Azla said...

eeiii akak pun gayat juga.. seriau habis bila ada kat tmpt tinggi. btw yg kat langkawi tu namanya gunung mat cincang..

said...

gayat tgk jambatan tu

hehehee

nabilah_2908 said...

sy tinggi gak...lebih 10 cm dr yana..

erm..bab gayat...tk kot...pernh je sampai kt langkawi tu...ok jer... enth la..lain org lain cara.. ;)

sungguh ke dak encem kamu gayat..? hehe.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
tajuk n3

yanamib said...

@syirakhalid:: dia raja gayat =P




@niesz:: haha betul la tu =)




@amullah hanis:: suka ko bab ngutuk ujang kn..haha~ =P




@hazzy ishak:: kasut tak dikira kut..huhu~




@kak ieda:: sgt tinggi tpt tu =)




@lya:: rugi weh x nek roller coaster kt genting..skali nek mmg xmo berenti! hoho~ =)




@sis posh:: sy pun tak pasti kesahihan statement tu..hihi~ =)





@sue:: bkn opis pun agak tinggi ke..hihi =P




@julya:: nek cable car logik lg gayat..ni kt escalator pun gayat mmg cacat..kakaka~ =P




@dak encem:: elele ayt cover...ngee~ =P




@neon:: time ni terpaksa lalu..so kental kan aje lah jiwa tu =P





@kak azlia:: oo yeke..thanks 4 sharing =)




@yanie:: bila lalu lagi gayat =P




@nabilah:: wohooaa maksudnya statement tu kurang tepat lah..hihi =)

Unknown said...

akak tak tinggi..
tapi gayat jugak..
hehheh

fadhilah said...

terasa aku wei! aku nek escalator dah gayat!!!!!!!!!!!

sedey wei!! sedey wei!!!

tapi aku rendah,hukhukhuk!!

Sharinginfoz said...

bagus juga kalau dapat cuba benda alah nio....

sugar2 kapas strawberry said...

pergi gunung mat cinacng kat langkawi eh..mmg tinggi kn??perghhh..takut kot

AM SYA said...

I p0n gayat gakkk~fuhh

tp gayat2 p0n adela dlm 3 kali kot nek jmbatan kt langkawi tuh~ ;P

meo188 said...

gayat2 manje tue :p

Mrs Nurul said...

KALAU AKU DA TERKENCING DAAA HAHAH AKU MMG GAYAT DOOO

Unknown said...

haha..gayat ke?

lalink7 said...

hmmm...ade gak org rendah cam sy gayat..hehehe..

Riha NCL said...

saya rs betul jugak kot, org tinggi selalu gayat. mcm saya. tggi sy 169cm.

sebab apa gayat, pd sy, mungkin sbb bila tinggi ni, then kita jauh dari permukaan...cmtu la..haha

BENA said...

okeh . ayat naek escaltor tu cam terase skit jek sis . HAHAHAHA . ade eskeleter yang jenis panjanggggggg n tinggi . gayat wooo . hehehe . =)



cop2!! ketinggian sis lebeh tinggi dr zra . hanya beberape inci sahaja . HAHAHA =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015