Nov 1, 2010

Tulisan Cakar KATAK woii...Kalah Tulisan Doktor!

Reportku telah disemak oleh sebuah company yang memang khas kerjanya untuk check report orang...bahahaha~  Apa korang ingat time belajar je report kita disemak oleh lecturer?? Lepas tu tension bila lecturer banyak nau songeh...ada je yang salah....huh! =_=

Hei dah kerja lagiiiii azab oke bila orang lain yang lebih professional dan berkulit putih semak report yang dibuat...pening!!!!

Aku tak kisah dorang nak check check report aku ni...memang tak dinafikan, bukan semuanya betul...dengan grammar tunggang terbalik, isi tah hape hape....tapi yang jadi masalah besar yang hampir-hampir terkena darah tinggi ni bila apa yang disemak tak sampai ke minda aku...maksudnya aku tak faham apa komen-komen mereka pasal report aku tu!! grrr~




 tengok lah...TENGOK!!! aku tabik springggg lah kalau korang boleh faham apa yang ditulis...
Kalau doktor punyer tulisan kita panggil 'cakar ayam', tapi kalau engineer punyer tulisan macam ni, kita panggil aja cakar katak....? KAH KAH KAH~   bughokkk sangat sampai tak tahu nak describe macam mana lagi dahhhh! huhuhuhu~




Bukan lah semua nya aku tak faham...tapi bila a few words yang aku tak boleh nak baca, terus jadi macam, "apa yang mat salih ni cuba sampaikan sebenarnya??"



ye tukang semak report aku merupakan omputih/mat salih...aku tak tahu la dari UK ke USA ke NZ ke...tapi omputih la...ngee~   orang tu pula bukan lah satu company dengan aku...company lain ye..kat area KL kut...makanya susah la nak tanya kalau tak faham! tsk~

Report tu pula ada 52 x 2 = 104 pages!! walaweyyyy~  bertambah ting tong otak aku ni weiii~  T___T


Kepada penyemak-penyemak report, tolonglah consider sikit..kamu tu semak report orang, nak betulkan kesalahan orang lain...habis kalau orang tak faham teguran kamu macam mana nak betulkan kesalahan?????? >_<

Takpe...takpe...kesabaranku masih belum sampai ke tahap maksima! aku cuba juga untuk faham...demi kompeni dan supaya bos-bos kagum dengan ketekunan ku....lalalalalala~

GAMBATE!!~  \(^_^)/




38 comments:

Anonymous said...

hehe..
lionteen tgk pun da nek juling..

zuar said...

nasib baik bukan cakar harimau.xpun cakar labah2.hehe.yana keje company mana?de keje kosong x?kah3

Fazleyatul Aini said...

haha dorang kene p kelas menulis tuh
parah beno

Hazzy Ishak said...

bertambah salah lagi la

Duniakuabstrak said...

tulisan aku high level sikit..tulisan cakar kuda..sebagai seorang pegawai penanda report, aku syorkan kau menurut perintah sahaja jangan komplen2..haha

yanamib said...

:lionteen :
hehe tau xpe @_@

yanamib said...

:zuar:
cakar-cakar tu lom ada dlm kamus laghik..haha~

keje kt puchong..kamu nk jwtn apa? =P

yanamib said...

:Lya Colours:
tau xpe..ish~ =_=

yanamib said...

:Hazzy Ishak:
tau xpe..haha~

yanamib said...

:DuniakuAbstrak:
aku menurut perintah la ni..tp x phm apa yg aku patut turuti?? ngehehe~ -__-'

THE GREEN said...

Salam..

saya just blogwalking..baru tahu pasal blog ni..

sbb dah baca, nk ngomen sikit..yg dlm gmbr ke-2 tu dia kata (klu xsilap) what is impact of power failure on exhaust? ayat yg atas dia jer xpaham..ni pun tgk naik kelabu bijik mata..

Anyway kalau ada masa, silalah ke blog saya.

regards,
BLADE EDGE

apa daa tulis..xpaham....

Fitrah Adnan said...

errr mat salih tu sbnrnye cuba nak sampaikan yg penyampaian yang dia cuba nak sampaikan tu x sampai...sampai tak penyampaian yang saya cuba nak sampaikan?? hahahaha

* sis jgn hantuk kpala kat dinding..bahaya!

Unknown said...

tu gambo last sekali tu..
bukan tanda "love" ke??
heheheh...
berpinar mata nak bace...

lalink7 said...

xternampak ejaannya..hehehehe..kalau mat saleh memang kite xleh nak marah memang kat sana tulisannya mmg besambung..n kite xpenah jmpa mat saleh atau minah saleh tulisan xsambung..msti ada cacing2 kat blkg urup..hehe

nabilah_2908 said...

hehe...xpe Yana...tenung dalam2 tulisan tu...nnti dpt la ilham...hehe..

pape pun..selamat berjuang...!! (^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak,
HOME MADE OREO ICE CREAM

yanamib said...

:BLADE EDGE:
salam..

thanks sudi singgah..siap bgtau lg ayt kt gbr tu..hehehe~

nnt kita wat kunjungan balas ye..tungguuuu~~ ^_^

yanamib said...

:diana:
hahaha sy pn xtau la tanda ke tulisan ke..@_@

yanamib said...

:lalink7:
btol btol..kwn I pon ckp cemtu..mat salih nyer tulisan mmg sangat bughokkk..ngee~

yanamib said...

:nabilah_2908:
tenung blog je dpt ni..hehehe~ =P

yanamib said...

:Fitrah Adnan:
huhu mmg ting tong bc komen kamu =P

Along Tapa said...

aku nak tolong translate kan...tapi tulisan dia blur lak...huhu

Gorengbaek - Tips semasa berbual

Hangit habis dah - Betul ke ek??

ieda said...

hahahah kelakoor lah dikk ... kalau akak tulisan mcm tuu pening nak paham .. last2 .. x buat hahahha

Frodo Baggins said...

tulisan sanskrit sang sapurba.
kalau lu ble baca, sah lu magic!
hahhhaha

Duniakuabstrak said...

yela tulisan kau je la yang tak cakar

-tetiba tacing







haha

yanamib said...

:Along Tapa:
aku snap guna henpon je daa..huhu~

yanamib said...

:ieda :
mmg dah mls nk buat pon ni..tp kang senior ty kecut lak nk jwb 'x siap lg' erk! >_<

yanamib said...

:Frodo Baggins:
haha kena guna ilmu magic la yeh utk bc..ngee~ =P

yanamib said...

:DuniakuAbstrak:
ko mmg sengal! lalalala~

Unknown said...

my boss handwritten pun lagu ni...jenuh dok tanya tak paham hehe

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

bos ko tu mesti perasan nak jadi doktor... tp tak layak.. huhuhuu

sila la buat tag tu dgn penuh ikhlas... huhuhu

http://dotblogspotdotkom.blogspot.com/2010/11/keje-sekolah-aku-dah-selesai-fuhh-letih.html#comments

Silver_Thought said...

dapat 1 word!! >> speed <<< er. ade ke word tu? *juling katak*

BENA said...

agaknye dulu die nak jadi doc. tak tercapai. HAHAHAHA.


gud luck tuk kompeni. ececece ayt! hahaha~

yanamib said...

:POSH76:
hehe bos bos mmg gitu kut gayanya >_<

yanamib said...

:dotblogspotdotkom:
hehe..klu ada ms sy buat ye pacek =)

yanamib said...

:sAya ciTAh kAMu sApE..:
tah hape nk dikejar tah..huhu~ =P

yanamib said...

:BENA:
hehe mungkin kot =P

Anonymous said...

huh! x paham langsung.. :P
kalah DrSinga..eh!

yanamib said...

:makdara TERdiva:
eh? =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015