Nov 10, 2010

Mari Terliur Bersama


Macam awal pulak aku habis lunch hari ni...Biasanya mesti pukul 2pm++ baru habis makan...tapi tadi sempat lagi window shopping usha² baju baru...girls will always be girls oke...shopping dapat hilangkan stress dan tension...huakakakakaka~  =P



Macam dah lama tak cerita pasal makan atau tempat makan yang best kan?? wokeh kali ni aku nak review pasal restoren yang aku suka sangat pergi... Kalau hari² makan kat sini pun tak kisah...sedap! service pun mabelesssss....walaupun majoriti waiters bukan orang tempatan, tapi dorang berusaha untuk faham kehendak customers...and very sistematik...*wink*



Ada jugak la beberapa waiters yang kureng efficient...=_=
Tapi yang paling penting, tahap kebersihan adalah superbbb!! restoren ni dapat markah A untuk kebersihan...even Pappa Rich pun dapat markah B jek...wekks~


 Restoren yang dimaksudkan ialah
Kimtal B  \(^_^)/


 Aku yakin ramai yang tak pernah dengar nama restoren ni...sebab ada satu cawangan je kat Malaysia....
baru tahun ni jugak wujud restoren ni...tak ingat exactly bila lah...(-_-)
Lokasi lazat ini terletak di 101 Boulevard, Puchong....^_^



First time aku makan kat sini about a few months ago masa bos aku yang dari Singapore tiba² dengan baik hatinya nak belanja staff²nya makan...aku ni memang tak pernah nak tolak rezeki especially kalau melibatkan makanan...haruslah teruja macam, "huish jimat duit aku hari ni..." 
BAHAHAHAHA~  ish³  v(^_^)



Konsep restoren ni ala ala kopitiam dan Pappa Rich...cuma menu kat sini lebih banyak dari Pappa Rich and the taste is soooooo much better!! menunya lebih kepada Asian food...ada je western food dalam menu tapi aku lebih prefer makanan orang Asia daaaa...lebih sihat dan mengenyangkan...western food cuma boleh bertahan selama 4 jam (kurang lebih) je dalam perut aku...lepas tu mesti lapar balik...grrr~ >_<



Tapi sekarang ni aku addicted dengan nasi lemak...tak tahu kenapa aku rasa nasi lemak kat sini sangat lah sedap...kalah lah nasi lemak antarabangsa!! hohoho~ *statement brani mamtik....*
Even kopitiam and Pappa Rich pun tak boleh lawan la taste nasi lemak buatan Kimtal B...lalalalalala~




Nasi lemak + ayam rendang + ikan bilis + popadom + sambal + telur rebus
Aku paling suka sambal dia...sedap wehh! memang cukup la tahap kepedasan memenuhi citarasa tekak orang melayu lah katakan...ikan bilis tu pun rangup je..nikmat bila dikunyah..krookk krekk krookk krekk...huhuhu~






Set sekali dengan air...lemon ice...harga untuk lunch set yang aku amek ni RM6.90...kat sini ada service charge ye...ngehh~ =_=


Boleh dikatakan aku tak pernah lagi la tak puas hati dengan air yang dihidangkan...aku selalu order ice lemon tea je pun...huhuhuhu~   sedap, rasa macam ice lemon tea jenama Season, yang dalam tin tu (tah tah memang dari dalam tin pun...kah kah kah~)  =P
eh air lain pun sedap...tak pernah lagi terlebih manis ke, terlebih susu ke...perfecto!! sslluurrppp~  (*.*)


Kalau nak tahu lebih lanjut pasal menu dan harga, boleh klik sini -->  Kimtal B



Korang makan apa lunch tadi??  ^_^






p/s: PC dikuasai virus...macam dah corrupt je..TIDAKKKKK!!!! T___T

p/s:  eh apa pendapat korang pasal cara penulisan aku hari ni?? means, kalau mula ayat dari tengah lebih mudah baca atau bila ayat start dari tepi lagi oke (macam entry² sebelum ni)??? pelish pelisshhh bagi pendapat eh~ @_@

13 comments:

Fazleyatul Aini said...

aku makan
erk x makan
minum tembikai laici
laici lebih !!

Duniakuabstrak said...

tak terliur pon sebab aku baru lepas makan... wakakap

Anonymous said...

shoping memang terapi minda yg terrrrrbaek wok! haha!

hakak mkn megi jer dikkk..sob..sob..

lalink7 said...

wahh...macam sdap..hrga brpe spinggan tuee? kena mau tnye harga..tkut xmampu..erk..hehe =p

yanamib said...

@lalink:: utk set lunch rm7 je kak..hehe~ =)

AM SYA said...

haii!!

i keje area puchongjaya..tp xpasan plak ade kedai ni~~

cambest je~hoh0

Unknown said...

memang lemah semangat kalau baca pasal makanan ni. perut yg kenyang jadi lapar semula

Kak Amy said...

hujan2 camnie perut asyik berdangdut je, bile tengok makanan nie, bukan main berpesta lak perut nie..adoi meh la anta sikit terliur nie

hentakbelipat said...

nasi lemak die nmpak macam sedap

Fitrah Adnan said...

nyum3...terliur la..hahaha...

penulisan gaya mcm ni lbh sistematik gitu and kemas...*bajet prof je..hahaha

sis!! ble nak blanja??

Along Tapa said...

bile nak belanja aku lak??

Gorengbaek - cerita pasal rokok...Meon kata

Hangit habis dah - Kurang hajor ke kurang di ajor??

yanamib said...

@along: meh meh dtg puchong meh..aku lanje ko bayo..ngee~ =P

Pencacai Alim said...

aku pon nk dibelanja jgak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015