Nov 15, 2010

Bengkel Asas Solekan Bersama Sue Hashim


1st time attend bengkel solekan....anjuran Sue Hashim...
Banyak yang aku belajar since aku ada zero knowledge lah pasal mekap...
the best part is....I really enjoyed my day!!
Dipendekkan cerita, tak rugi la aku bayar rm150 untuk attend kursus ni ....yeayy~ \(^_^)/


Kak Sue ajar tips asas solekan untuk diri sendiri...
untuk pergi kerja ke, dinner atau apa-apa event...tapi bukan untuk wedding la kan...kalau nak buat bisnes mekap kena amek kursus advanced lah...=)
So kalau untuk diri sendiri, mekap nya adalah TIDAK tebal seperti opra cina...sekadar menutup parut di wajah dan kasi nampak lebih berseri² sahaja...^_^



Meh tengok hasil tangan aku dan kawan aku, cik Yam men-tacap wajah sendiri atas didikan kak Sue....




Sebelum...







Selepas.....



Ada perbezaan tak??


HAH?!! takde??

grrr~

aku kata ada jugak!
susah payah ai tenyeh tenyeh bedak, eyeliner, eyesedow, maskara, lip gloss kat muka ai tu nyah!

lalalalalalala~




 Siap ada nota lagi...ada sesiapa nak copy?? aku charge sepuloh sen sehelai..muehehe~  =P




 Masing-masing sibuk dengan warna-warna mekap...oh peralatan mekap disediakan oleh kak Sue...haruslah teruja kan bila tengok pallet eyesedow yang 120 warna tu..blink blink yu~ auwww  @_@




 Lagi gambar after makeover...Dari kiri:: Amaleena, cik Yam dan aku...
cepat cakap kami comel!!

*dush dush dush~* =P




 
Peserta² kursus juga kenalan baru saya...korang memang gojes lah! keep in touch oke! ^_^





 apahal tah bahagia sangat aku nih dapat sijil (-_-")
yes! memang ada sijil untuk kursus ni...sebab tu aku sanggup pergi! hohoho~





 Dua souvenir yang berjaya dibawa balik selain sijil...yeayyy~  \(^_^)/
salah satunya menang cabutan bertuah..memang tak sangka lah tuahku muncul hari tu...ngee~





 Barang² ni ada dalam beg door gift..means semua orang yang hadir akan dapat benda yang sama...nice kan? tak perlu susah payah aku pening kepala fikir nak beli berus macam mana...semua dah ada..siap cermin lagi...boleh tacap tacap depan meja sambil buat kerja....asalkan bos tak nampak lah aksi tacap menacap tu... *wink*  =P




Ini pula hadiah untuk cabutan bertuah...Noor Kajol eye liner yang dijual pada harga RM25 dan brush untuk blusher (kut) which aku tak tahu harga di pasaran berapa....ada 2 je hadiah untuk cabutan bertuah...dua-dua hadiah digondol oleh aku dan kawan aku, cik Yam! yaabedabeduu~
Tapi cik Yam dapat hadiah lain...aku tak snap pulak hadiah yang dia dapat -_-



*gambar² credit to kak Azlia dan cik Yam*



bagus kan dia bagi gifts macam tu? =)


Overall aku sangat berpuas hati dengan bengkel ni...I've learned what I wanted to learned...cuma perlu prektis lebih sikit supaya nampak lebih kemas...*wink*


"natughal beauty itu kan lebih baik..."


 Memang lah....but girls will always be girls...

bukan lah nak tarik perhatian kaum lelaki sampai bila dorang tengok muka kita macam tak boleh kelip kelip mata sambil menyebut, "WAHH WAHH WESSS" *bak kata bena* lepas tu terlanggar tiang lampu >_<

 
hei dak encem ai pun tak ngaku tunang tau bila tengok mekap tebal tebal tu...huhuhu~

Sekadar meningkatkan keyakinan diri...baru lah konfiden nak bodek client bagi payment kaw kaw punyerrrr! lepas tu bila meeting orang tak berani nak marah² sebab dorang tengok,  
"comel sangat awek ni..mesti hati dia sangat lembut...ish tak boleh kasar kasar kasar dengan dia..."


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH~

*lempanggggggg*




Oh and last but not least....

^

^

^

^

^

^

^

^

^

^

^



Ni lah dia organizer for this course, Madam Sue Hashim...sempoi akak ni tau...tak lokek ilmu...thanks 4 the incredible day sis! v(^_^)


Untuk berhubung dengan kak Sue Hashim...sila klik SINI



Ada sesiapa nak jadi model / upah aku untuk menenyeh muka?? ai dah ada sijil nyah! mabelesss tau ai mekap...hihihi~  v(^_^)




16 comments:

BENA said...

WAH WAH WESSSS tu suke! CAPSLOCK ag tuh! hahahahaha ! =)

pape pon siyes! memang comei sis ! dengan berpakaian cam gitu ! lagi cun. betul ni xbodek. puji ikhlas ni . xnganjen ni .


heeeeee~


nati zra nk KAWEN .suh sis jek la make up kan . boleh ? boleh dpt free . HAHAHAHA =) * okeh ni baru ayt nganjen . hahahahahahah *


tahniah2!! =)

Fazleyatul Aini said...

wahhhhhh
bleh jadi mak andam pasni

AM SYA said...

wah!glamer gitu..bestla kn blaja2 touch up2 cngini
suke2!santek!

nabilah_2908 said...

wah..seronoknya...

eh sape kata tkde beza..ada la... ;)

minat juga bab makeup ni...tp part paling tk suka bila guna eyeliner..sure bersepah...hehe..


jom ke APA KATA HATI pulak,
REUNION

Unknown said...

mabeles..
meh praktikkan ilmu tu kt kte meh..hehhe

Silver_Thought said...

cHAntEekk!! yana! cepat aja kte touch up kat mate camtu...ai suke yU mata ala2 smokey eyes gitew~

psst: next time koling2 la org shah alam.nak itot gaks. ahaks.

Anonymous said...

waduh! cantik bangat dong!

nah akak tadah muka akak ni...*wink*

psttt..yg salina tu nama pengirim..brg tu dia yg buat..decopage..suka tak suka tak???

Fitrah Adnan said...

sis jom bincang psl payment..hahaha..booking shari brapa hinggit??

jamilah.chantek said...

so sweet after make up... nanti bleh lah share tips make up kt blog..
boleh saya belajar make up free of cas!!! hehehe

Mashe said...

dapat free ka brg2 tuh?? nak jugak la.. hehehe.. :P

ieda said...

wah2 ada perubahan tuu .. cantik .. sweet dan cunssss :)

ermm lepas nie leh ngandam utk dinner @ kawin lahh dikk :)

tambah pendapatan :)

Anna Boleyn said...

wahhh~ cantik!! tak pernah attend mana2 bengkel macam ni. teringin gak nak pergi. huhu


p/s :hari sabtu ngan ahad rajin on9 tak? bagi jawapan kat sini :

Anna Boleyn's Survey 2 : Weekend....... Get Online or Hang Out??

meo said...

comelnye kwn2 cik yana...

hi, name sye mior :D

Duniakuabstrak said...

tak cukup tebal tu

Unknown said...

bertambah2 cantik la lepas ni..huhu

Unknown said...

wah makin meletop adik sorang ni...sis kalau mekap ke tak mekap ker still cantek...natural beauty gitu hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015