Oct 31, 2010

Pesal Orang Muar Suka Cakap 'EK'?

Korang klik blog aku sebab apa? tajuk yang macam harem demi menyakitkan hati orang lepas tu gadoh-gadoh macam penyokong² Kelantan atau sebab nak tahu apa yang nak kutuliskan??

muwahahahahaha~  *evil laugh*

oh sebelum tu, tahniah la buat Kelantan sebab menang semalam...aku baca status fesbuk kawan², dorang komen pasal penyokong² Kelantan yang macam biasa dengan sikap yang takde sivik!! Still nak baling² mercun sume *walaupun dah menang..apakah?*  Tapi mercun terkena penyokong sendiri...KAH KAH KAH ~ Lepas tu seat diorang lebih SHELEKEH!  *banyak sampah*

Penyokong² negeri Sembilan adalah lebih beradat..cool jang cool...bahaha~  *nampak sangat ayat tu terlebih bias!* =P

Oke entry ni takde kena mengena dengan aku nak bergaduh dan membenci dengan orang² Kelantan..sebab bukan semuanya takde sivik dan kurang bermoral...dan aku cuma quote status kawan²ku di facebook...harap maklong! v(^_^)

Sambung balik.......

Semalam aku ke Johor...tengok uncle ku kawen...bini dia orang Serani..cantik kaooo~  ^_^   Congratz pacek Syafiq!! *umur dia baru 25, tapi pangkat pacek daaaa~ huhu~*

Masa kenduri tu, DJ yang handle PA sistem menemuramah setiap pengunjung...ada sekali tu dia interview orang Muar...Salah satu soalan dia yang buatkan aku tersenyum lebar ketika sedang mengambil nasi ialah


"kenapa orang Muar suka sebut 'ek' dalam setiap ayat dia??"


HAHAHAHAHAHA~


kalau tak caya dan nak tahu lebih lanjut, korang pi baca blog Along Tapa...cuba kira berapa banyak perkataan 'ek' dalam post dia....KAH KAH KAH~   sila jawab Along, kenapa ko suka cakap 'ek'?? =P

Weh Along, seyes lepas DJ tu cakap macam tu, aku terus teringat kat ko...sebab tu tak tahan nak ghelak...tapi kang orang kata aku gilo! so aku senyum je laaaaaa....hehehehehehe~  v(^_^)
Anggap je la ni proses mem-fofularkan blog ko....ek...KAH KAH KAH~

ye aku memang suka bergaduh dengan beliau sebab dia sukaaaaaaa nak rebut title comel dengan aku...lalalalalalala~



Kepada hencek Ayul, entry untuk ko juga akan menyusul..mamat ni sukaaaaaa nak menyengal dengan aku...dengki!









p/s:  Hari ni aku busy attend kenduri kawen daaaa...harap maaf ye kalau tak dapat buat lawatan balas ke blog korang and balas komen² korang..ada masa nanti aku try terjah k...love ya'll!  mmuuaxx mmuuaxxx~

27 comments:

Anonymous said...

ayt tu lebih wat die cnfdent kot..hehe

Duniakuabstrak said...

aiyak! dah kau menyengal2 dlm blog kau aku kena la menyapa kau secara sengal2..haha

perkataan 'ek' tu masa aku muda remaja zaman persekolahan selalu gak sebut..tapi bila dah masuk Unibersiti, da lama berhijrah ke kl ni dah tak selalu sebut dah

org johor mmg sinonim dgn perkataan tu

bukan cacat la bengong! hahaha

Along Tapa said...

haha...jawapan serius...ek tu digunakan untuk gantikan tanda soal...jadik, jangan terkejut kalo tatabahasa orang muor ni memang lagi baik dari orang tempat lain...penggunaan satu lagi, untuk membuatkan bunyik tu lagi berlagu...tak kasor sangat bunyik dia...jenis macam cool-cool jek...

jawapan sengal menganjing...tu maksud dia, orang muor ni tak suka membebel...setiap kali cakap ada brek...ek??takde le istilah terlebih bebel...jadik, kalo taknak kena bebel, carik la orang muor nak kawen...hahaha~~~

Gorengbaek - Apa ada dengan nama??

Hangit habis dah - Betul ke ek??

Mr feckry said...

kenapa yek...?haha...hawau betul kalau tengok bola main baling2

yanamib said...

:lionteen:
ontah la..hehe~

yanamib said...

:DuniakuAbstrak:
mandai la ko..ayat² aku sume comel² ko kata menyengal..cis CIS cis~

ko org muar gak ke?? kekeke~ =P

yanamib said...

:Along Tapa :
"tatabahasa orang muor ni memang lagi baik dari orang tempat lain"

xmenahannn statement tu..huhuhu~

klu org selangor letak full setop je..hahaha~ =P

BENA said...

i likeeeeeeeee org muo

oh muo


HAHAHAHAHAHAHA~


wowowow bab org klate tuh. bikin panassss skit. tp lex2 john suda. HAHAHAHAHA



ehem: zra org klate!!!!!!!! GAGAGAG~

ieda said...

ermm ye ker dik .. akak asal muar jugak tapi dan + pahang lah .. ermm x pernah pulak adik beradik ayah akak cakap banyak guna ERK tuu heheheh
mungkin nie org muar ulu kooot .. hahahahha

Unknown said...

betul la..tengok kat tv semalam
sampai baling2 botol kat padang ape hal eik??
hehheh,..dulu dok johor..
akak pun dah terbiasa dengan eik..eik..ni..!

Unknown said...

betul la..tengok kat tv semalam
sampai baling2 botol kat padang ape hal eik??
hehheh,..dulu dok johor..
akak pun dah terbiasa dengan eik..eik..ni..!

yanamib said...

:Mr feckry:
lu gi stadium gak ke semlm? huhu~

yanamib said...

:Cik. Bena:
haha yeke? ingt org kuantan + ganu...huhuhu~

sis ckp bkn sume org klate xde sivik ye..yg men baling² mercun & sepah² stadium tu la yg xde sivik =)

yanamib said...

:ieda:
maybe pure muor je yg ckp cara tu kut..hehe~

yanamib said...

:diana:
haha sy x tgk tv..tp bc status fesbuk and dgr cite kwn² yg pi stadium..tah pape je ek..agagaga~ =P

Unknown said...

hhaha..elok bagi kaw2 kat ayul gn along....heheheh*evil laugh

meolitik said...

1malaysia menjana transformasi

JULYA said...

aah la. kenape ek? hehehee

Unknown said...

eek...ekk pun bess apa hehe

yanamib said...

:echah mashuri :
utk ayul lom ada idea nk wat entry cano..huhuhu~

yanamib said...

:meolitik:
hehehe~

yanamib said...

:JULYA:
pelik ek..eh kan..=P

yanamib said...

:POSH76:
sy pn suka gak guna ek ek tu bila berckp..huhuhu~

Fazleyatul Aini said...

org melaka plak suka guna 'dak'
contoh la

ko tolong panggil 'dak' yana tuh
hahaha

Fitrah Adnan said...

kalau dak skolah saya banyak gne derrrrrrrrrrrrrrrrr.....r dia mmg x boleh panjang lagi...

saya tak terbiasa lagi gne derrr ni..

cth ayt:"kow apahal derrrr??"

ganas x??

yanamib said...

:Lya Colours:
oo ek? hehehe~

yanamib said...

:Fitrah Adnan:
derr tu mana² pon guna..terpengaruh dgn cite adnan sempit..bdk sekola kn mmg mudah terpengaruh...huhuhu~ =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015