Jan 26, 2012

Polis Berkuda Ronda Area Rumah Aku~

Hari ni aku MC sebab malam tadi sakit pinggang tahap dewa...
tak boleh tido...pagi-pagi rasa letih sangat badan..T__T
well macam biasa kalau aku cuti/MC dak encem mesti ikut cuti sama!
beliau kan suami mithali...menjaga bini dengan penuh teliti...wakaka  =P


so lepas breakfast tadi tiba-tiba dak encem macam rajin nak kemas-kemas rumah...
since dia tengah rajin aku tolong suppot lah kan...
aku mana larat nak mengemas sangat...
setakat sapu sampah, basuh baju, sidai baju, lipat baju, gosok baju boleh la...
yang berat-berat semua serah kat dak encem..tenkiu cayang! (^^,)


Tengah mengemas tadi, bila dah tengah hari la...
tiba-tiba dengar bunyi kaki kuda kat luar rumah...

dak encem::  yana tengok tu!

aku::  haa apa??

dak encem::  tu polis naik kuda...

aku::  eh?? aah laa...aik apesal siap berkuda bagai dorang round kawasan ni?? macam menarik je..

dak encem::  tu lah...eh mana kamera??

aku::  dalam kereta kut...ready la kat luar siap-siap...nanti mesti dia pusing balik...boleh amek gambar..weee~  *dasar blogger tegar sila pasrah!*

dak encem::  aaa oke oke~


*klik*

tuuuuu diaaaaaa~! haha smart kan round kawasan perumahan naik kuda??  =)



ada 3 ekor kuda semuanya...2 biji motor polis sebagai eskot...




ni BUKAN depan rumah aku...tapi depan rumah jiran aku...tiba-tiba polis-polis ni baik hati berhenti untuk orang amek gambar...dak encem lajuuuuuuu je terjah nak join posing...bahaha~  aku?? duduk dalam rumah je lah diam-diam! pakai baju tido kut...agak-agak la nak join amek gambar  (-_-")



yang tolong amekkan gambar dak encem ni bos dorang...polis jugak laa...hihi~
dorang ni datang dari Putrajaya...datang naik lori la...
idak la berkuda je dari Putrajaya tu...haha~ *mula-mula aku pun fikir gitu* =P
agak peghak jap penduduk sini tengok kuda lalu depan rumah...termasuk lah aku...kuikuikui~
amacam? menarik kan?? korang pernah tengok polis berkuda lalu depan rumah korang?? hehu~  ^___^






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

27 comments:

Nadia said...

wah...sangat seronok akak dapat tengok secara live..:D

sabar2...hehe..xdapat nk bergambar dgn dgn kuda kan kak..:D

Anonymous said...

lorh.....ngan polis berkuda pon nak bergambar ujang nie...keh3...

p/s : baju ujang dah sama color tue....

maisarah sarah said...

pehh motip polis2 tu naik kuda sebab nak ronda kwsan je ke.untung la.umah kita polis naik beskal je selalu.haha

BENA said...

hamboiiiiiiiii !!! siap tunggu nak amik gambar . betol2 blogger tegar . hahahaha :) sis amik gamba pakai bju tidoi pon ok pe . kiuttt gtu . hahahah :)

Liyana said...

menarik2, mmg gigih giler polis naik kuda panas2 ni.. hehehe

mas saari said...

kalau lalu depan rumah akak pun akak ajak bergambar...heheheeee

Unknown said...

akak pun peghak jugak nih..hehehe....
bagus jugak eik kalau ronda naik kuda,..kalau ada pencuri sempat la kejor..
kat kawasan umah akak ronda naik motor..tak nampak pun macam meronda jaga2 kawasan..nampak macam ronda2 makan angin je..laju pulak tu..buat lepas syarat je gamaknye...

Fazleyatul Aini said...

polis berkuda x pernah la
tapi kampung aku kat ganu tepi pantai, selalu nampak sultan dengan pengikut2 dia berkuda petang2 kat tepi pantai
dulu lah masa kecik2
skrg xdo nampak dah
dah nama pon jarang balik kg. hahahaha

Hudalatip said...

tak penah la ada polis berkuda lalu depan rumah, tapi kalau kita pun harus jakun dan nak amik gambar gak..

nabilah_2908 said...

unik...

saya tak pernh nampak lagi polis malaysia berkuda buat rondaan...

kalau dalam movie tu ada la.. :)

eliyaezlinalias said...

cam kt puchong pon ada polis bkuda neh....

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

ewahhh...kan ka polis tu dah femes...sbb masuk blog ni...kikiki..

Anonymous said...

sempat l;g bgmbar. hehe. area rumah yana kat ne tu?

emarieys said...

tak pernah jumpa lagi..amboi ujang sempat lagi tahan polis utk bergambar

Dkna Abza said...

pakcik polis tu tertiba jer jadi glamooorrr hahaaaaa

Asyiqin Haulisah said...

haha, nyempat tu nak bergambor.

Unknown said...

wah sangat teruja oke...lepas ni polis ni femes la masuk dlm blog kak yana. hehe

najwa's said...

hehe ape motip diorang ronda naik kuda tu?

msredcheesecake said...

Ngada la tu nak naik kuda... Ni yg jeles ni...

liyana said...

menarik~

SUHAIDA said...

dalam kem umah perents su selalu ade kuda meronda..klu nk tgok mai lah

Duniakuabstrak said...

jangan kuda tu berak sepah-sepah sudah

yanamib said...

ni kat kawasan perumahan area Equine Park.. =)

Unknown said...

Aku biasa tengok polis pelancong naik kuda jeee....Polis nie mesti ade elaun khas...sebab rasanya tak suma orang pandai tunggang kuda kan...

eyjalukman said...

ishh jarang polis round naik kuda nih . huhu

Ammar said...

Bestnya boleh naik kuda

Cik Cakula Cemekut Cekelat said...

agak2 bley request x??hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015