Jan 16, 2012

Nutrimoist CNi Jadikan Kulit Perut Bebas Rekahan~ yeyy!!


Sejak aku peknen 4 bulan lagi dah mula sapu Nutrimoist kat perut...
sekarang perut pun semakin besar...
biasa kalau perut kita membesar, kulit kita juga akan merenggang...
tu yang terhasilnya rekahan yang huduh!
erm macam mana rupa perut merekah...??
korang tahu SELULIT tu apa??
biasanya orang yang pernah gemok, bila dia kurus akan ada lah selulit ni...
dan selulit biasanya akan nampak ketara di bahagian bontot dan peha...
tak percaya cuba selak peha kawan-kawan korang yang gemok..
mesti ada selulit...hihi~   =P
rekahan kat perut orang mengandung macam selulit lah ghopenye...
bughok kan??  >_<


Setengah orang tak payah sapu apa-apa pun perut dorang tak merekah...
tapi kenapa kita nak amek risiko ye dak??
baru anak pertama tapi perut dah bughok...
kang asben cari perut lain kangggg...haaaaa no NO no~!  >_<





Sekarang kira dah 4 bulan aku amalkan menyapu Nutrimoist kat perut...
Alhamdulillah TIADA rekahan pun kat perut aku...^__^
macam tak luak je krim Nutrimoist ni kan...haha~
memang banyak weiii dalam satu bekas ni...
setiap kali guna mesti aku tepek banyak-banyak kat perut...
bukan takat perut je, sapu sekali kat montot and peha...
tu kan bahagian yang paling mudah mengembong lalu merekah?? =)
tapi still macam tak bergerak je krim Nutrimoist ni...hihi~
entah-entah tahun depan pun belum tentu habis satu balang nih...
memang berbaloi lah beli... (^__^)


"boleh percaya ke benda-benda ni?? ai dah try sapu macam-macam lotion anti-rekahan tapi macam takde hasil je...perut ai tetap merekah...hurmm..."


kalau ada yang cakap macam tu kan...ada 2 persoalan untuk mereka::

1)  start sapu lotion anti rekahan sejak bila??
- kalau perut dah mula merekah baru nak sapu memang lambatttttttttttttttttttt lah effectnya.. =.=

2)  consistent tak cara penyapuan tu??
- kalau seminggu sekali sapu, tak pun bila teringat baru sapu memang lah tak jadi bhai~! sama la macam diet...hari ni tak makan nasi, esok bantai sampai 8 pinggan nasi...memang jahanammmmm lah diet tu...kannnnnnnnnnnnnn~



Aku sapu Nutrimoist CNi setiap pagi...
ada orang suggest sapu malam-malam...sebelum tidur...
tapi mengikut psikology dan logik akal aku,
waktu malam adalah sangat pendek...
lagipun kalau malam selalu lupa nak sapu-sapu lotion ke hape...
ye lah kalau dah penat, otak ni fikir nak tidur je...huhu~
so waktu pagi adalah sangat afdal... (^^,)


Ekceli Nutrimoist ni fungsinya BUKAN untuk perut mengandung sahaja...
Nutrimoist ni khas untuk kulit...
specialities dia bila kulit melecur...memang sangat effective ai tell yu!!
untuk parut-parut pun sesuai sapu Nutrimoist...
dak encem pun guna Nutrimoist untuk muka dia...
tapi dia guna tak consistent sebab tu muka dia TAK licin!! (-_-")


** Saksikan keajaiban Nutrimoist!










Selain dalam bentuk balang kaca yang aku beli tu, ada juga dalam bentuk tube...
50 gm satu tube...RM65 (WM & EM)


Untuk balang besar macam yang aku guna tu RM165 (WM & EM)


eh ada yang berminat ke nak beli??
meh PM aku laju² at ctliyanadmib@gmail.com

Boleh juga Call/sms/wassap - 012-3109897







Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

21 comments:

Liyana said...

wah tetiba mcm berminat nak beli. hehe

tgu gaji laaa :D

nuyui a.k.a miss YUI said...

bgus gak ea..

syaz@rozelt said...

bgos nie..nnt klu preggy leh guna (sdgkan kawen pon blom)hihi

NUR AMINA said...

Hari ni org keja govmt dah gaji. Cepat2 sapa nak bg kulit cantik...order kat Yana. Mudah2an sukses dlm bisnes. Akak 5 kali mengandung tapi tak pernah perut merekah, selulit pun tak ada. Ikut jenis kulit jugak kut.

Amy Syaquena said...

wah harus di cuba nie...

mOoN said...

hurm,, skang ni still guna lotion vaseline..

budak kacamata said...

pernh guna gak dulu , sapu kat parut..memang berkesan..tp memang lambat habes la..mmg cm xluak gune..hkhuk

˩α∂ʏвιя∂ℓʋʌѲиɛ ακα ΔиɢɛℓιЯα ʝѲℓιɛ said...

selalu yang merekah tu kalau perut dorang membesar dengan jayanya atau jenis kulit nipis..mber saya jenis kulit tebal kot tak pakai pape still takde rekahan..tapi saya kena beli nih hehehe..

Lya Colours said...

jap aku selak kain
ggrrrrrrrrr

Rozuan Ismail said...

aku dulu lg berisi dri sekarang.byk gila kesan2 dekat pinggang aku

Hazman said...

kena minum banyak air masak gak dalam masa yang sama....dan kurangkan makanan berminyak

diana said...

misi kat kampung akak kata kalau hamil jangan garu2 perut.garu2 tu yang jadi merekah dan pecah2 sampai urat timbul..
tapi rasanya nak beli la jugaksebab boleh sapu kat muka ye..akak nak putih melepak..ekekek

PUAN SUE said...

ayakk..klu bgtau awal2 mase pregnant leh beli..hihi..skang pakai minyak bio oil ajer

Mr feckry said...

o nanti wa nak beli la untuk bini wa

Fareha Rahmat (Bos Besar) said...

dulu akak pakai bb johson je..hampeh merekah jgk... :(

BENA said...

sis yana . kalo mama bena kan . kaki dia cam ada parut la sebab sbelum ni dia darah2 . tapi sekarang dah kering . tinggal parut je . boleh tak pakai nih ?

Cik Azizah said...

wah bagus la guna macam ni..t kalau jijah pregnant..jijah beli yer kak..tah masa tu ada promosi ke tak lagi..wink wink wink :p

anis aneesa said...

sis,kalo sapu kt parut jerawat,agak2 menjadi x?huhuhu..

athirah said...

mcm nk je... :p

eima said...

o0o kat muka pun leh sapu ke.....

Chisillia Afifah said...

Mantap nih reviewnya tentang Nutrimoist

http://produkcni.com/index.php?route=product/product&product_id=84

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015