May 26, 2011

Banyaknya Minyak!! eww~


Semenjak dua menjak tiga menjak ni aku perasan setiap kali beli breakfast nasi lemak ke, mihun ke, mee goreng ke, mesti pembalut coklat ni penuh dengan minyak...kadang² sampai meleleh² minyak keluar...grrr~   nak kata aku simpan lama, tak jugak...contoh aku beli breakfast pukul 8.30am, aku start makan pukul 9am...30 minit je pun terperap dalam pembalut tu...tapi apesal tah minyak yang keluar tu meriah bukan main! (-____-)





Aku tak pasti samada makanan / sambal yang banyak minyak, atau kertas coklat ni memang dah takde kualiti...bahahaha~  logik jugak kan??  ^_^






Motif entry?? sekadar meluahkan perasaan curiga dan untuk memberitahu, aku breakfast mihun goreng + telur mata hari ni...yummiieee~  korang breakfast apa??  ^_^


39 comments:

Belog MTT said...

HAHA sama gak la..MTT punya breakfast pon bila sampai opis kompom meriah gile macam nak berparti minyaknya...Huhu~

man yusoef said...

sarap nasi lemak + sambal kerang + telur mata....HAHA

Finaz Jaafar said...

fuhh gi memane pun cemni jugak la keadaannye..kemain banyak minyak..tak sihat btol pemakanan cemnih..**cewahh,,padahal makan jugak!wahahahha

Nabila Huda said...

biasa la, tokey nasik lemak suka letak minyak banyak..

Dayana AZ said...

rajin kak yana update psl makan eh haha :). hmm mgkin sbb dorg goreng2 tu byk minyak kot..

AYuNG said...

hati2..kolestrol dtg menyerang! hehe..:)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

maybe sebab minyak masak murah kut.. tu yang peniaga xkisah pon.... hahaha

Aku Ibu Muda said...

breakfast nasi goreng masakan suami...yummy!

Puteri Iqa Izyan said...

haha. minyak tumpah agaknye kak ^^_

pagi ni bekpes air milo dgn roti je. haha

d_tieah said...

Huhuhu.. Aku selalunya beli nasi lemak dalam yang polistrin.. Ngee :)

*Pagi tadi tak breakfast pun :((((


Entry Menarik 1 : Wanita Melayu Akhir Zaman = Wanita Melayu Seksa
Entry Menarik 2 : Ketagihan Facebook??? Ada Ubatnya..

Cik Tqah said...

sdp plak tgk..lapa niehh..

pinky said...

makan kuih jer....duit xde...dah pokai...sob sob sob...

Cik Puan Izan❤ said...

banyaknya minyak....lemah pulak jantung ni bila tgk...

mesti nak kasi yana naik sikit badan tu...

Taufan Bin Ribut said...

cube time beli tu bawak bekas sendiri..x yah pakai kertas tu..tak lah mandi minyak kan.ekekkee..^_^

wanda arry said...

sb kertas tu dipanggil kertas minyak..sb tu la dia bnyak minyak..heeheh

mas saari said...

akak kalau tgk makanan yang berlebih2 minyaknya memang tak akan beli, muallah nak makan...

GamUHU said...

blom breakfast. bangon teros bukak blog. HAHA! :D

http://keleboqmaneh.blogspot.com/2011/05/tujuh-kalimah.html

Kap said...

minyak tu desert :)

Cik Eka said...

inai merah dijari...hehehehe

eka makan bihun jugak..mak ai rasa cam hangit2 pulak....

Alexandriana Alia said...

sebab depa pakai minyak yang dah diguna banyak kali kot. tu yang berminyak gegiler tu.

pha is said...

nasi lemak tu kena balut ngan kertas minyak kot... sbb tu berminyak... hehehe

Prince Halilintar said...

tiap2 ari makan nasi lemak xboring ke yana?

mynameismy said...

a'ah la my slalu klu beli pun mmg jadi mcm tuh.
tebal giler minyaknye..
tu minyak dr sambal tuh.. lg byk sambal lg banyakla minyak kuar

hrni makan free... training..;D

POSH76 said...

takut sgt dgn minyak..lagi mahal minyak lagi bnyk minyak yg diletak

Cik Mira said...

err kalo pakai ketas tu kan mmg nmpak byk gile mnyk. tp mmg byk pon kot minyak kat smbal. tp kalo sambal tu sedap, bedal jerk :D

ieda said...

haa dikk .. manyak minyak tuuu .. sampul tuu memang serap minyak .. x perlah kurang2 makan makanan yg dah habis minyak dia :)

nabilah_2908 said...

hmm...org yg jual ni..dpt bekalan minyak murah kot..2 yg berlinang minyak... :)

nabilah_2908 said...

hmm...org yg jual ni..dpt bekalan minyak murah kot..2 yg berlinang minyak... :)

cik azeya said...

banyaknye minyak. nak muntah makan. -_-

Faizal Fredley said...

ingat minyak lintah ujang tadi..hahhaha..larikkk...

Faizal Fredley said...

ingat minyak lintah ujang tadi..hahhaha..larikkk...

UyaRayza said...

byknye minyakkk..BUT still lapo bile tgk heheh..melelh air liur yer hehehe

kayrul-shah said...

sama la kita...sarapan bihun goreng...bukan hari nie jer bihun goreng, tiap2 hari...hehhehehe....minyak tue kekadang boleh buat goreng sekali lagi...

si tuan putri kiUt said...

hai... salam kenal...

tgk gamba mihun tu tetiba rasa laparr laaa...

diana said...

depa ni kata barang mahal..
tapi minyak kalau bubuh nak masak macam nak goreng orang..

Cik Asma BLuppy said...

wah... mee goreng... best nyer breakfast tu:)

two_dots said...

ehh , xpenah terpikir pun pasl ni nak usha kat kertas minyak tu . pasni klu beli mesti teringat entry ni . haha . *sejak menganggur hmpir 6bln ni jrg plak beli nasi lemak sbb bgun lmbt . hehehe .

E Ja said...

mak aihh sodapnyerrr!!!! nak2!!

Ct Arina said...

datangnye dari sambal tu haa. masak sambal kene byk minyak. ehe^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015