Oct 16, 2010

Tun Dr. Mahathir Memang Terbaekkkkk!!!

Petang tadi aku ke Hospital Ampang Puteri, visit nenek aku baru lepas operate..ada ketumbuhan kat organ dia...tak tahu apa nama organ tu...huhuhu~

Dalam pukul 5.45pm kitorang (aku and dak encem) gerak balik....turun je lift, nampak dua orang laki sibuk tahan² lift...gaya macam bodyguard lah...aku dah syak ada VVIP akan naik lift tu nanti...Aku pun keluar je lah dengan perasaan tak bersalah...hihihi~

Keluar je lift nampak muka yang sangatttttttt familiar....











TUN DR. MAHATHIR?????  perghhhh korang tak tahu betapa terkezuttttnya aku masa tu....excited tak yah cakap la...rasa nak melompat time tu jugakkkk...hohoho~

Sambil buat muka pelik + terkezut, aku pun senyum kat Tun....dia pandang aku dan balas senyumku dengan penuh ikhlas....huaaarghhhhhh girangnya rasa hati...then aku toleh belakang nak tengok dak encem...aku nampak dak encem hulurkan tangan untuk bersalam, salamnya diterima Tun dengan tenang...sikit pun dia tak elak...bodyguard dia pun relek je...memang masa tu kitorang berdua je ada kat kawasan tu....

perghhhhhhhh memang jodoh kitorang lah kut jumpa Tun...hinssfff~   serius weh Tun memang pandang kitorang tepat di mata dan senyum dia memang ikhlasssssss!! well tadi kitorang pakai baju memang agak selekeh la kan...memang gaya budak tak habis sekolah je lagi...huhuhu~  siapa sangka orang sehebat Tun akan pandang kitorang ni kan...weeeeee~ ^_^


Tapiiiiiiiiiiii

tapiiiiiiiiiiiii

dan tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii


aku TAK SEMPAT NAK BERGAMBAR DENGAN TUN!!!!  wuwuwuwuwuwu T____________T

1st

sebab aku masih dalam keadaan terkezut...rasa macam, "eh betul ke aku jumpa Tun ni??"


2nd

sebab ramai bodyguard dia masa tu...macam segan dan tak pasti, "boleh ke nak amek gambar dengan Tun??"


3rd

sebab dia dah on the way nak naik lift...takut dia nak cepat jumpa seseorang atau buat sesuatu...takut aku ni mengganggu kerja dia je...huhu~



Terus aku call atok aku, "atokkkkk, Tun Dr. Mahathir ada kat Ampang Puteri!!!! baru je jumpa dia tadi...dak encem siap salam lagiiii...baik lah dia tokkkk....dia senyum kat yana lagiiii!!!"

nampak tak betapa terujanya aku berjumpa Tun??? huhuhuhu~


Kat pintu keluar nampak pulak ketua pemuda Umno..Khairi tu...apa tah nama penuh dia..otak aku tengah blank sekarang...duk pikir pertemuan tak disangka dengan Tun...wahahahaha~  =P


Kat luar Hospital nampak kereta Tun...Porche, plate number MM 1....MM stands for Mahathir Mohamad...time tu pun aku tak tahu kenapa tak bergambar dengan kereta Tun....haish..

dak encem pun macam blurr and terkezut...dah masuk kereta baru kitorang macam,

"eh kenapa kita tak amek gambar ek tadi??"

"tah la...yana la kenapa taknak amek gambar?" tanya dak encem

"lorr ai blurr...tak habis terkezut + excited lagi ni...patotnya amek gambar dengan kereta pun jadi la kan..."

"tu lah...hish...bukan senang bai nak jumpa orang hebat macam tu...Tun dr. Mahathir tuuu! bukan calang² orang!!" kata dak encem laghik....

"tah bila lah dapat peluang macam ni lagi...eh tak yah la basuh tangan kanan tu...bwahahahahaha~"


oke abaikan dialog last tu...hahaha~  macam gilo dah >_<


Sampai je rumah kecoh kat mak aku pulak....tapi mak aku boleh lak tanya,

"awak tak bercakap dengan dia ke??"

hahahahaha....mulut ni bagai dikunci makkkk...tergamam habis!!!



Alhamdulillah sangat...aku sangat bahagia hari ni..impian aku untuk bertemu Tun secara dekat yang jaraknya tidak lebih dari 2 kaki akhirnya tercapai!!! yeehhaaaaa~ \(^_^)/   muka Tun sangat bersih dan tenang...steady je dia jalan oke...RESPECT!!! ^_^


Eh, kalau aku jemput Tun datang kenduri kawen aku, agak-agak dia nak datang tak?? ngeee~   sungguh tinggi impian aku...aku tengok kawan sekolah aku jemput dia, ada je dia datang...aku tak sure macam mana dia jemput dan sudah pastinya dia ada kabel kabel....teehee~ =P










p/s:  Lepas ni kena sentiasa alert...camera kena sentiasa ada di tangan...huhuhu~  mana lah tau ada jodoh jumpa Tun lagi...amin amin~  v(^_^)

26 comments:

Along Tapa said...

ahaks....sama gak perasaan masa jumpa Tun first time tahun 2005...masa tu dia still lagi PM...tergamam n sempat senyum jek...gile r~~~

Gorengbaek - Inalillah

BENA said...

betul betul betul betulllllllllll excited sis ni. cara penulisan entry ni pon menunjukankan keexitedtan sis terserlah. HAHAHAHAAHA


nak jugakkkkkkkkk jumpe ! nk jugak di jemput time sis kawennnnnn. hahahaha~

Mr feckry said...

tun memang sempoi

yanamib said...

:Along Tapa:
mmg perasaan yg gilerrrr..huhuhu~

yanamib said...

:ribena.illina:
hoho menyerlah dr penulisan eh..ngee~

opkos sis ajak zra..hehe..almt dh ada..tggu kad je eh =)

yanamib said...

:Mr feckry:
sangat sempoi! =)

ftrhd said...

20 tahun dia memerintah memang banyak benda yang membangun..dia bijak..moga panjang umur dia

ellieandcarl'sstories said...

met him few times ago.. yes he's so nice person..

mrnoble said...

dia mmg hebat. tak macm org skang :D

Tieah Madian said...

Menantu Pak Lah tu, Khairy Jamaluddin..
Haha..
Aku suka tgk dia..
Ehem2, terdetik gak dlm hati aku, ko sempat x b'gmbr dgn Tun..?
Sekali, ko dah siap2 bgtau..
So, aku tetap nak luah gak pertanyaan aku semasa bc entry ko ni di awal2 perenggan..
Huhu..

sugar2 kapas strawberry said...

wahhhhhhhhhhhhhhhh..untung dapat jmpa ngn idola sy :)

Carnation said...

hang try la jemput.
kalau dia tak bizi sure dia dtg.
time kenduri kakak aku dulu dia takde kat mesia.
tapi dia hantar anak dia wakilkan dia.

yanamib said...

:Fitrihadi.com:
dia sangatttttt bijak..x jumpa lagi orang sehebat dia ^_^

yanamib said...

:ticnube:
waahh untungya ko jmpe a few times..aku ni 1st time baru..hahaha~ =p

yanamib said...

:Mr Noble:
hehe btol btol..tetttt~ =p

yanamib said...

:d_tieah:
yes tu lah nama dia..hahaha..

xpe xpe..doa lg rezeki aku dpt jmpe Tun akn dtg..dpt jemput dtg kenduri aku pn jadik la..ngee~ =p

yanamib said...

:sugar2 kapas strawberry:
idola sy jugee...tu excited over sgt..huhu~

yanamib said...

:six.september =_=:
htrkan wakil kira bagus jugak la kan..means dia mmg berniat nk dtg..ffuhhh aku cuba jemput dia nnt..hehe~

eh akak ko jemput cane? bg kad je?? @_@

BENA said...

OKEH DI TANGGUNG BERESSSS ~ eeheee~

Fitrah Adnan said...

mlm tadi sy mimpi jmpe Tun suami isteri...dia ajk pergi tgk teater dia yg lakonan erra fazira 2..perghh best...namun apa kan daya tu sume mimpi..aishhh

yanamib said...

:ribena.illina :
bagos³ =)

yanamib said...

:Fitrah Adnan:
mak aihhh smpi mimpi..dasat dasat =P

Zabid9897 said...

Patutlah dulu masa Tun Mahathir jumpa Along kat Pasar Malam Sg.Ramal, Beliau senyap jer.... rupanya dia tergamam.... rupanya bila org senyap jumpa kita maknanya DIA TERGAMAM.. heee. DULU Tun tergamam jumpa along... skrg ni ORG lain tergamam jumpa dia... DAN akan datang, akan ada org lain TERGAMAM jumpa Yana ngan Azfar gak..heee

yanamib said...

:Zabid9897:
hahaha yelah tu..Tun perasan ke dgn along ponnn...? masa tu Tun pun senyap je jmpe kitorang..so dua² tergamam la eh? hohoho~

hamzah ian said...

ade gmbr baru gua caye.. har har har

Anna Boleyn said...

hhee bestnya dapat jumpa pemimpin negara yang TERBAIK! :) kalau tengok kat TV pon kan muka dia tenang jer.. selalu senyum. heh bertuahnya dpt jumpa Tun Dr MM. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015