Oct 1, 2010

Malu nak Mengaku Salah

Disebabkan kejadian yang bakal aku luahkan sudah lebih setahun berlalu, makanya dengan agak berani dan yakin aku ingin bercerita pada semua!! *wink*



Lokasi:  Jabatan Perangkaan Malaysia, Putrajaya
Masa:  5pm  *after office hour*


Well, biasanya staff² gomen memang sentiasa punctual lah setiap kali tibanya waktu balik...sebelum jam di pc tertera '5.00 PM' lagi dah siap kemas meja dan segala barang² yang nak dibawa balik...jadi bila jam di pc sudah menunjukkan waktu 5.00 PM, laju laju shut down pc, angkut beg dan terus berlari-lari anak keluar dari ruang pejabat yang sejuk hampir ke arah beku itu....aku ghase semua bangunan kerajaan kat Putrajaya tu memang ala ala peti ais lah...letak ice cream atas meja pun memang takkan cair (-_-")

Sebelum meluru ke tempat parking, haruslah beratur untuk punch card...well dah semuanya balik serentak, dah tentu la ramai orang nak punch card jadi kenalah beratur...dah macam gaya budak sekolah pun ada...hehehehehehe~

Entah macam mana, hari tu otak aku mereng ke hape, aku ambil kad tanpa tengok nama....aku tengok nombor je..sebab semua kad-kad attendance tu memang disusun mengikut nombor...macam gambar bawah ni...





Dengan yakinnya lah aku tarik je kad yang tertera nombor 26...tak ingatlah kad aku masa tu nombor berapa...kan dah cakap kisah ni berlaku lebih setahun yang lalu...huhuhu~

Lepas dah tarik kad tu, dengan yakinnya aku masukkan dalam mesin punch card...tapi hatiku rasa kurang sedap....lalu aku belek² kad yang aku ada dalam tanganku itu.... 


"YA ALLAH!!! nama siapa pulakk ni...!!!"  jeritku di dalam hati.....aku tersalah tengok nombor ghopenye.....cemas! tengok kiri kanan, takde orang perasan, aku terus letakkan balik kad tu, terus cari nama aku....cepat-cepat punch card, terus berdiri depan lif....hahahahahahahahampeh~  =p

 Tiba-tiba terdengar suara ayu dari gadis yang telah dianiaya oleh aku, "eh siapa yang punchkan kad aku ni??"  sambil tunjuk kad tu pada kawan²nya....

"aah la...ni mesti ada orang tersalah punch ni.."  jelas si kawan

"erm ni kena mintak sign pegawai ni..bukan aku yang punch...hehh~  "  keluh si gadis itu


Lalu mereka mereka meluru masuk ke pejabat untuk berjumpa dengan kerani mengenai masalah mereka....


AKU????


aku tercongok depan lif sambil buat muka inesen tapi telinga ligat dengar perbualan gadis gadis yang teraniaya tadi...miahahahahahahaha~   takkan aku nak sergah gadis tu dengan machonya, "eh awak, saya lah yang punchkan kad awak tadi...jangan mara eeaa..."   waklu!  memang kompem kena jelingan maut je nanti...kui kui kui...alah kalau aku ngaku pun dia still kena mintak sign pegawai untuk cancel punch tu...lalalala~  =p





 oh tolonglah maafkan saya wahai saudari yang baik hati...bukan sengaja nak salah punch kad kamu...hehe~  *mengharap gadis tu terbaca blog ni*  =p


yang penting, aku dah insap...!! sila jangan contohi aku oke...




peace! peace!  \/(^_^)





32 comments:

Unknown said...

alala tomei kucing tu...tak sengaja takper hehe

mrnoble said...

kad aku pon penah dipunchkan org, dua kali lak tu! haha!

yanamib said...

:POSH76:
hehe nmpk inesen je kn =)

yanamib said...

:Mr Noble:
klu 2 kali tu maknanya dia minat kt kamu...eh? =p

Mr feckry said...

agak2 pembunuh sosilawati tu senang tak nak mengaku salah

Anonymous said...

lain kali mls punch suruh jer member punchkan..=)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

oiii, p mintak maaf patttttttt

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

hang nih patut diletak kan kat mesin punch kad tu... sbb suka sangat punch orang lain nye..... huhuhuhuh

nabilah_2908 said...

hehehehe...noty tul...leh wat2 muka tk bersalah kt depan lift tu..

xpe la...dah setahun berlalu..si mangsa pun sure dah lupa...or...ada org lain lak yg punchkan kad dia...hahahaha.. :P

jom ke APA KATA HATI pulak,
BOLEH PANDANG TAK BOLEH PEGANG

Fazleyatul Aini said...

kita kat opis pakai thumb print so xde istilah salah2 punch
hihihi

SUHAIDA said...

ehem2...sapelah tu ek..

yanamib said...

:Mr feckry:
dorg tu kena rejam beramai² br nk ngaku kut..huhu~

yanamib said...

:Anonymous:
klu membe pn slh punch kad org len lg parah..erk! @_@

yanamib said...

:miss lolly a.k.a luvfareda:
dh mtk maap la ni..huhuhu~

yanamib said...

:dotblogspotdotkom:
mana ada suka..br skali je ter-punch..ngee~

yanamib said...

:nabilah_2908:
haha btol btol..hopefully lah jd mcm tu kn..kekeke~ =p

yanamib said...

:Lya Colours:
woooaa canggih sgt tu..ngee~

yanamib said...

:mizz sue:
ehem ehem...xkenal la nama bdk tu..hehe~

Silver_Thought said...

ye..saya maafkan..*muka sangat tegas!*

lovelyfana said...

Haha.. Kalo aku pon akan wat bnde yang sama gak, yana.. wink2x ~~

BENA said...

kalo zra time prac ari tuh. sume duk beratur. selamber zra amik kad trus punch. sume gelak. sbb lum kul 5 ag. terus merah . hahaha~

yanamib said...

:sAya ciTAh kAMu sApE..:
time kaseh macek!!

yanamib said...

:lovelyfana:
bagos bagos..sbb tu kita jd kwn *apakah?* =p

Anonymous said...

tibe2 rindu nak punch kad mcm dulu2.. :)

yanamib said...

:ribena.illina:
hahaha itu mmg dh mabuk sgt nk blk tu..kikiki~ =p

yanamib said...

:makdara TERdiva:
eh? sy xsuka punch kad..sbb nnt xleh dtg lmbt =p

Fida Husain said...

salam . comel muka kucin tu .
hee . fida selalu juga tersilap . dulu masa di mcD , skit hati bila punch card dah tak ada

yanamib said...

:Fida Faizal:
punch card xde?? org yg amek tu nk ngorat fida kut..erk! =p

Duniakuabstrak said...

oooo lepas ni buat salah lagi pastu senyap je taknak ngaku? rotan nak?

hahaha

yanamib said...

:DuniakuAbstrak:
bila ko cuba jd garang kn..aku mesti nk ghelak..knp eh?


lalalalala~ =p

Anonymous said...

kalau lionteen pun wat xtau..
tkut kene tengking lak nnti..
hehe

yanamib said...

:lionteen:
huishoo xkn smpi tengking kn..hehe~ tkt sbb nnt dia ngumpat kita x abes abes..hee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015