Oct 19, 2011

Tako Tao at Jusco~


Pernah dengar nama makanan ni?? hihi  semalam first time aku try makan menatang ni...membe aku cakap sedap...sebelum ni aku pernah dengar nama Takoyaki je...tapi tak pernah makan lagi...huuu~





Ada banyak flavor sebenarnya...tak kuasa nak snap semua...sila lah gugel sendiri ye..ngee~  aku order chicken & cheese, membe aku order prawn flavor...3 ketul tu RM4.90...err oke la...kenyang jugak makan benda ni...tapi untuk 2 jam je lah...lepas tu lapar balik...tu kalau ikut perut aku lah kan....perut korang maybe kenyang lama sikit kot  =P





aaa gini la ghope menatang Tako Tao tuh...hahaha~  yang sos kaler coklat tu campuran ikan ke hape tah...tapi rasa ikan laa...haha...yang bulat tu dorang guna tepung je..then sumbat je isi² flavor yang kita mintak...then dorang akan goreng tau...so makanan ni panas lah ye...erm bagi aku rasa dia kureng enak...kalau sushi ke memang aku suka! tapi yang ni tak ngam lah dengan tekak aku...huhu~  tapi habis jugak la aku makan...bukan la cannot go langsung...boleh je telan...cuma takde la selera sangat aku makan...aaa gitu  ^__^


Kunun² nak share la sikit dengan dak encem...tapi bila aku pun macam kureng nak makan so aku telan lah semua...hohoho~  dak encem bukan suka nak makan benda pelik² nih...tambah² yang ada seafood...boleh muntah hijau asben ai tuh nanti...huhu~












p/s::  kawan² aku suruh tukar nick 'dak encem' kepada yang lebih mesra dan manja dan gedik...hahahaha nak boh nick apa?? aku suka je nama dak encem tu...hoho~  err kalau si muncit oke tak?? dulu memang nak guna nick si muncit..tapi cik epal dah guna pulakkk...tapi sekarang dia guna gelaran Saheizy Sam untuk pakwe dia so boleh la aku cilok nick si muncit tu kan?? kannnn?? muehehehehe~  v(^___^)"





Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

40 comments:

Misz-ella said...

KC pun suka makan menda ni.

emarieys said...

panggillah abang ke...

Anum said...

belum pernah try

nabilah_2908 said...

xprnh gak rasa mende alah ni..kalau g jj pandang dr jauh je..xd seru nk mencuba :-)

tntg nick name tu..ok gak..comel je..hehe ;-)

yanamib said...

oh panggilan abg mmg out of kamus sbb sume org pn boleh pggl ujang tu abg..xde specialities di situ..haha tu minded saya lah ye..len org len pandangn =)

indahhiasan said...

NAMPAK SEDAP..NYUM NYUM..

Ibu Muda 30series said...

yana

yg ahkak tau, tako yaki tu nama kedai dia. tako tao tu nama makanan (or vice versa...)hehe

so, bukanla 2 makanan berbeza :)

mmg sedap.

nak yg versi murah sikit...kat carrefour puchong ada.

yanamib said...

err tak jugak kak wani..takoyaki tu lain..ada kt sushi king je..tu yg kwn sy ckp lah..dia dh biasa mkn tako tao and takoyaki nih..hihi =)

Ibu Muda 30series said...

ohh...camtu pulak ye...kawan ahkak la salah info ni...wakakaka

Fazleyatul Aini said...

aku suka yg octopus. pastu mintak extra fish flakes, wtf kene tambah 50sen. bangkai sungguh

mas saari said...

makanan jepun ni memang akak tak sentuhlah...tak suka! heheeee

aamalinaazman said...

weeeee
ni adik beradik takoyaki eh kak
hehehehe

NUR AMINA said...

Papa Tomei elok jgk...Ujang mesti suka

Liyana said...

pgl papa muncit la yana, hehe

sairazura said...

beli kat mane 3 ketol 4.90 nih?mahal nyer..sy beli 4 ketol rege 4.50

Prince Halilintar said...

prince dah pernah makan..sedap gak la..octopus,prawn, chicken &cheese dan yg belut tu pun ..unagi klu xslap pernah mkn jgk...saje nk rase,...hehe

yanamib said...

ni beli kat Jusco..xtau lak klu len cwgn len harga..rsnya sume sama je =)

nurkaloi said...

tako !!!
kaloi suke !

Aida Effarina said...

pernah makan tako i dalam panggung wayang.. memang mual sgt rasa. kan dalam tu aircond, bau tako ni kan harumm. terus rasa nak muntah kat situ.. hehee :P

Unknown said...

panggil abg encem pon ok je

Rtp Farra Arisha said...

arisha belum pernah try lagi fast food itu :'( rasanya best tak?

Unknown said...

eh halal ke? hehe

Lydia Miza said...

salam..klu yana kata tak berapa ngan ngan tekak rasanya akak lg tak blh telan kot?dak muncit ada satu blogger lelaki tu kan?kalau benda camtu mau2 2 set baru akak kenyang..haha.

Unknown said...

suami yana sama la macam laki akak..
makanan laut ni tak pandang pun...
dia tak boleh telan sebab hanyir katanya...

bagus jugak eik??
nak makan tak payah berebut...
ekekeke.

fae jamal said...

selalu gak mkn tako ni..
memang sedap
tapi tyme panas la..dah sejuk rasa kembang tekak pulak..hihi

deq noor said...

sama lah... pernah makan menda alah ni tp sushi lg sedap kan...

Nadia Havez said...

sila try perisa octopus atau abalone.. chicken & cheese ni memang tak bape sedap :D

anumuchan said...

asslm.menyelit sikit..hee..ni pun nama dia takoyaki sebenarnya..tako tao tu dia buat nma kedai je kot..takoyaki ni makanan jepun..tako=octopus, yaki= fried,goreng camtu la..kalau dekat jepun ni dalam dia memang tako je..prawn ke ayam dll mmg xde..dekat mesia je dia letak mcm2 dalam dia..selalu gk mkn dlu..mmg sedap.my fav jugak..yg dekat sushi king tu pun takoyaki gak nama dia..

Puan Ninie said...

kite sgt suke tako tao nie..:)

yanamib said...

oo takoyaki and tako tao tu mende yg sama..so kwn sy lah salah bg info..kak wani yg btol..hehe...thanks ya =)

Ibu Muda 30series said...

akak bg pon terbalik gak tu yana...ahaha

Unknown said...

sedap taw tako2 ni

hazman aka species1980 said...

camner la gaya ujang muntah ijau....kah3x...tapi aku rasa dak encam mmg sesuai la buat masa nei...nice n unik

kekunang said...

aku memang tgh ngidam takoyaki..tup tup ko buat entry takoyaki..this is torturing...T_T

Unknown said...

eh bukan tu takoyaki ke? em...rasanye sama kot...

Unknown said...

alamak kak yana xreti makan benda alah ni..huhuhu sushi pon xberapa nak gemar. tp nmpk macam myelerakan :)

Unknown said...

sedap2..pernah makan..boleh la tapi kalau makan banyak2 muak..

erm, nickname dak encem tu dah sebati dgn ujang.,.,hoho

eyjalukman said...

haha ingt lagi masa kwn kirim . terkebil2 jugak nak paham . haha

mizslumber said...

ini favourite saya dengan en.boncet saya bila kitorang kuar dating.. tempat selalu beli kat jusco bukit tinggi.. hehehe

aeja wina said...

lepas kak yana post entri pasal tako tao ni, saye pegi try tau! sedap sedap! HUHU! :)

mak sye boleh tanye: 'HAlAL' ke? saye tgh makan mase,, hangin je dengo soalan tu~ =.=' HAHA!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015