Mar 7, 2011

Orang Tua-tua Cakap, Bila Darah Tengah Manis, Banyak Dugaan Mendatang~





Lokasi::  Belakang Jusco, Equine

Masa::  8 malam

Tujuan::  Baru balik dari Sunway lepas jumpa Morijay yang baru balik dari Lybia...lepak² juga dengan membe² kolej yang lain....


Malangnya....masa balik, lepas hantar Diana dan tunangnya, kitorang gerak ke Petronas untuk solat Maghrib~






Baekkkk punya kereta dak encem bergesel dengan van....isk isk~   masa ni tersalah jalan....TERmasuk jalan yang one-way....tah kenapa dak encem macam menggelabah ke lost control ke hape, dia main redah je van kat tepi....nasib van tu takde apa²....tapi kereta dak encem memang TAK HENSEM dah~  (-_-")


Muka dak encem macam nak nangis je semalam...hikss..cian aku tengok...tapi aku pun tak mampu nak tolong...isk isk~    Adakah ini hanya satu kemalangan atau memang betul cakap orang tua-tua, kalau darah tengah manis, jangan duk gatal keluar bersosial especially keluar dengan tunang sendiri...yeke?? yeke?? tapi bukan kitorang yang eksiden, kereta yang eksiden...dem! =_=


Aku takde mood nak blogwalking sangat hari ni...tension + senggugut...argh! tapi akanku cuba blogwalking slow mlow hokay!


peace! mmuaaxx mmuaaxx  v(^_^)



43 comments:

y u y u Z u l a i k h a said...

MUHAHAHAHAHAH! AKAK! BIAR JE SI NYAH TU NANGESS! HAHAH.. NAK BAHAN DIA JAPP!

d_tieah said...

Entahlah..
Aku tak pernah lagik jadi tunangan orang ni..
Bila aku dah rasa nanti aku kasi tau kau lah..
Tapi mas tu kau dah jadi ibu kot..
Ngee :)


Entry Terbaru : Cantik Itu Subjektif

Sunah Mohammad said...

erk! teruk tu kak...huhu~ kesian lak...wuwuwu..lepas ni hati2 okie~

aDisH.sHidA said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...teruk jugak tu...mcm nak polish pun dah x boleh....makan dalam x yana kat body tu..kadang2 betul jugak kata org tua2 tu tp skrg nie semua benda kita nak stle sendiri g sana sni...so apa pun kta kena beringat

farasakura said...

adoiii teruk jugak kete tu..hahaha tuka kete lain je xnk ? XD

AMMAR YASIR said...

Kesiannya..sabar ek

lea said...

nasib baik bukan korg yg exciden...hehe

nabilah_2908 said...

fikir positif Yana... :)

xde pape lah..itu cuma ujian...dugaan.. :)

semuanya akan ok....jgn fikir pasal ni sngt..ok dear..? :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
NASI GORENG SABAR

Isteri Yang Comel said...

Dugaan tu cik yana...

niesz said...

lorh..cian nye..teruk gak tu, sebijik mcm lionteen buat keta mak niesz..haha..jgn marah ye adik ku..hantar kedai 4++ gak la melayang..

liyana said...

sbr jela yana. mmg byk dugaan nye bile dh jd tunangan org. lgi2 bila dah dekat dgn tarikh.. ;)

Tasha said...

kesiannya..... tapi rasanya ini bukan masalah darah manis. ni masalah kemalangan ada dimna2. dah jaga elok2 pun, kadang2 orang lain yang langgar kita. so, berhati-hati di jalan raya. (pesanan khidmat masyarakat oleh PDRM) wahahaha...

Bro Framestone said...

boleh x sampaikan pesanan bro kepada budak ensem tue

"len kali dalam kepala dengan fikir pasal ija.

If orang tua bersembang dengan ija.. jangan menyampuk..

dok tepi main konda kondi seperti kata abang Ben Ashaari..."

sila sampaikan ek

Syafiq Rosli said...

pergh..hntar besi buruk weh..haha

Pembawa_Wacana said...

Hati-hati.... aku dulu pun penah jadi blur mase drive balik kampong sorang-sorang.. mase tu drive nak balik akad nikah... memang kene banyak pagar diri dengan ayat suci al-quran... beringat-ingat la...

❤Myra Si Gula-Gula Hati ❤ said...

Betol kate orang2 tua ..:)
Orang tengah darah manis nie, memang macam-macam dugaan...

Be careful...n berdoa la semoga dijauhkan daripada perkara2 yang tak diingini...:)

LittleSunshine said...

teruk jugak bergesel tu.!!
take care yer..liza pun sengugut.he3

Along Usop said...

kata org tua2 tu sekadar mengingatkan..

supaya org muda yang tgah hangat becinte nih tak khayal sangat bcinte..

yang menentukan kejadian tu Allah.. heheh.. pape pon.. smoga slamat berkahwin dan berkekalan sejahtera hendaknya.. =)

lalink7 said...

alamak dear..yeke? sorry to hear that...sabar ye sume itu dugaan..dlam jugak lukanyaa..alahaii..kaler putih lak tuee..hati2 drive yee...

yana pun same jage diri tue..k

sissyira said...

salam

kadang2 betul juga cakap org tua....

kawan sy ni lagi sedih, keluar berdua hantar kad kawin sana sini, mak dia dh ckp, tak elok, darah ngah manis tu, kan jadi apa2 susah, ditakdirkan excident,,dan perempuan tu meninggal, macam meroyan laki tu....

harap2 kita dijauhkan dari semua ni.

Ujang9897 said...

=(

MIZZ SUE said...

sabr k..su pun skang tgh byak dugaan..tp mcm biasalah su ni..diam je..tu yg doktor kate su stress tanpa sedar..emm...mggu ni kena checkup doktor lg...dah mcm jumpe dokter pakar sakit jiwa je rase

Mr feckry said...

gua dah kate nak kawen ni dugaan banyak

diana said...

setiap apa pesan yang orang tua titip kan ada sebab2nye..

Ogy said...

kebetulan je tu..biasanya dugaan yg dtg tu bukan menimpa kereta atau brg2 hak milik yg empunya badan...tp dugaan yg dtg tu menguji keteguhan sesuatu hubungan tu....heheheeh

mR.sYaH said...

orang2 tua selalu cakap.. xelok keluar selalu dgn tunang.. banyak cabarannya.. maksudnya tarikh nikah tu perlu dipercepatkan..

YanaMIB said...

@mR.sYaH:: mmg dh cptkan sebulan pon..haha~ =P

Along Tapa said...

laaa..aku ingat sebab ko kena ngorat tadi...silap la pulak..

Gorengbaek - Koleksi gambor kat Muor 2

Hangit Habis dah - babila ini orang...sape babi??ko ke dia??

Kerat Senget - Behind These Eyes

echah mashuri said...

erkkkk....teruk tuh kena.nak duit la tuh nmpaknya-_-

bantalbucuk said...

dasyat juga tu terseret dia..sabo jela..huhu

sugar2 kapas strawberry said...

takpe2..nanti g baiki kete tu

ieda said...

adakalanya kata2 org tua tuu ada betulnya .. kena renungkan ya cayunkkk :)

Tasha said...

anda di tag:

http://natasha1987.blogspot.com/2011/03/di-tag-sebagai-jawa.html

zuar said...

teruk gak calar balarnye tu..mcm cakaran hantu kak limah je..kekeke

Kimi Yun said...

hahahahahaha,,,,,btol2 dugaan nie kak,,,kena g antr kete g sepital cmnie..wet lg...

Azza Firza said...

alololo, ciannya, sabar aja lah dear :)

azureEn said...

ahha. dah2.. pasni duk umah je la ye cik yana~ :P

sukasukatulis said...

hahahaha~~ betol dh ckp org2 tua tuh sbb abg aku penah kene... kah kah kahh~~ padan muka korang..tuhla jalan lagik xbwk aku sekalik..hik hik hik~~

YanaMIB said...

@sukasukatulis:: yg pembawakan anak lagiiiiiii byk pantang larang..hahaha~ =P

Lya Colours said...

ish teruk jugak tuh. takpe la yg penting korang tak apa2 kan
boleh pe ketuk ke cat ke tuh. hihi

ain said...

jgn nangis, nnt semut hurung..kan darah tgh manis tu...:)

shah-kayrul said...

dugaan nak kahwin la nie...sabar je la...suruh dak encem kentut bebanyak kat keta dia...kompem akan hilang calar tue...hehehehhe

Liza @ Adzriel AB said...

mcm ternampak calar tu kelmarin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015