Dec 6, 2011

Hasil Rembatan Dari Pureen Warehouse Sale~

Weekend lepas aku pergi shopping barang² baby...
sebelum ni shopping kat MyDear Warehouse, Puchong...
kali ni pergi Pureen Warehouse Sales pulak...
start pukul 10am...
kitorang sampai dalam 10.30am gitu...
lokasinya betul² depan kilang Vitagen kat PJ nunn...
ingat dah cukup pagi lah kitorang sampai...
sekali masyaAllah sesaknyaaaaa oranggggg!!!
jalan jem takyah cakap laaaa...
nasib masa kitorang sampai kilang sebelah sales Pureen tu
bukak parking lot dorang untuk orang ramai...syukur!
RM3 je per entry... =)


Since dak encem takde, pi outstation,
aku datang dengan mak and adik aku lah...
adik aku pulak bawak kawan dia...
so dorang la tolong angkat barang..gegegege~
Mak aku lah yang tolong menyelit kat orang ramai tu...
berebut² pilih baju segala...
aku bukan reti nak pilih baju saiz apa...
barang keperluan pun tak tahu nak beli apa...
nasib lahhh ada makkkkk!!
bukan takat tu je mak aku tolong...
bila time nak bayar tu dia cakap,
"takpe lah...biar mak je bayar...duit awak tu simpan untuk lepas bersalin nanti.."
wahhhhhhhhhhhh u are ze bezz lah makkk!!
oh terharu sungguh! mekaseh makkk! ai lap yu ketat-ketat!! *xoxo*


nah sila sila tengok apa yang aku dah beli...(^^,)


barang keperluan harian...breast pump tu aku terbeli dua pulak..haha nasib lah biras aku memang tengah mencari manual breast pump..so aku jual kat dia je...satu RM25, satu lagi RM33...kat luar aku tengok RM100++ jugak laa harga dia...pffttt~



travel bag saiz kecik dan besar, bedding set, baby carrier, towels, kelambu (which aku rasa macam not necessary je, tapi dah beli nak buat camno...ngee~), pampers (amek yang murah je..sebab tak tahu kulit baby aku sok macam mana...)




babies accessories...stokin kaki dan tangan, bekung ke bedung ke barut apa tah nama dia and macam² lagi which aku tak tahu gelaran menatang tu apa...semua mak aku yang pilihkan...hahahaha~  =P




clothes for my baby!! yeyy!! majoriti kaler putih je sebab tak tahu lagi jantina...haha  biarlah rahsia...ecewah! =P



Total yang mak aku spend untuk barang² cucu sulung dia ni
ada lah dalam RM700 gitu...pehhh~
aku bajet nak spend RM500 je...
terlebih bajet pulokkk...
mujur mak tolong bayarkan...gegegege~  v(^___^)"
tapi harga kat sini memang jauh beza beb dari harga pasaran...
memang berbaloi la bersesak, berpanas segala dalam tuh...
aku rasa ramai jugak yang datang bukan shopping untuk diri sendiri...
tapi shopping untuk biznes...
dorang beli kat warehouse sale, then jual balik through online ke...
manyak untung wooooo~
ni kira last lah aku shopping barang² baby...
yang mana tak cukup tu mintak hadiah kat sedara mara je lah...haha aci tak?? =P


oh Pureen sales ni dah lepas ye kawan²...
erm kalau korang nak tahu bila lagi ada sales² macam ni,
sila lah subscribe website BigSale.com.my
kat situ bukan takat sales barang² babies and kids,
sales untuk fashion, furniture semua ada...
selamat bershopping!!  (^^,)






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

23 comments:

MizzTina said...

wahhh, comel² semuanya..

Liyana said...

wahh...dh lengkap la sume brg ni eh.. comel2 jek :)

Anum said...

wah bestnya
semua dah ada

Puan Eka said...

wahh comel semua..geram...

kita,kalau nampak barang baby,mak ai..teruja sangat..

padahal kawen pun belum..hahaha

Unknown said...

mmg lumayan beli time sales warehouse ni..cuma tak larat nak bersesak2...

emarieys said...

tak sabar nak tunggu kelahiran baby nanti..

mas saari said...

wah...banyaknya shopping!
first baby memang macam tu, akak dulu pun sama..heheheeee

Ibu Muda 30series said...

yana..pngalaman akak pkai BP pureen ni...sakit, cam kureng sesuai nak buat stok :)

avent is the best!

Aty Fared said...

kire murah gak ek bp tu... tak tengok pon sebab ramai orang sangat yang kerumun kat situ..
kenape saye tak jumpe ek barut baby tu...[jeles] ;p

nabilah_2908 said...

huhu..iyer ke ni yg last..?

kot2...nnti ternampak yg comel...terbeli.. ;P

hakamah hamyadi said...

waaa...comelnya tengok semua barang bb ni...hehe...memang berbaloi borong time sale ni

diary_ciknaa said...

syok nye mommy yana.. brg dh complete! naa baru je beli sepasang baju, 2 helai barut & spasang mittens bootees =)

Unknown said...

ekin pegi jugak
tp x beli byk2 pon

Mr feckry said...

shopping sakan

LittleGurl said...

Waahhh nanpak suciiii je kaler putih kan kan. Tulah, kalu beli kaler pink karang, tetibe kuar baby boy, tak ke mengamok ujang nanti hahaha

Anonymous said...

tak sabar nak start beli barang2 baby.. tapi baby tecik lg so tak boleh beli dulu... huhuhu...


excited bila tengok baju2 baby tu... :)

ietams said...

salam ziarah..
memang berbaloi beli..
akak pun pergi juga ari sabtu tu.. dan memborong juga. :)

[leily.laily] said...

boleh thn jugak hasil rembatan kali ni.. =)

eliyaezlinalias said...

bole tahan byak jugak shopping eh!

safurara said...

500rm?wahhh banyak gak tu k.yana,xsbr rara nk ada baby =)

Nurul Ashikin said...

wah banyaknya yana (dengan wajah yang kagum) ehehehehe~

suriani ismaill said...

supplemen tuk u jgn luper

yanamib said...

kt sini bli brg baby je..suppliment dh amek produk CNi..xbrani nk mkn sebarangan suppliment =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015