Dec 15, 2011

KL Tower...BAD SERVICE!!


Baru-baru ni aku pergi jalan² kat KL Tower...
saja bawak sedara mara mak yang baru sampai dari Indonesia round² KL...
bukan senang orang dari seberang nak datang KL ye dak??  =)




Total dalam 9 orang sedara yang datang dari seberang..
semuanya pangkat makcik, pakcik, tok and nenek sedara...
kitorang pergi ni hari Sabtu...malam...
means malam minggu lah kan...
sampai KL Tower dalam pukul 9pm macam tu...
masing² eksaited ni...
termasuk lah aku dengan dak encem...
well kitorang ni nama je duk key ell...
aku pernah naik 2-3 kali je KL Tower..
tu pun takat pergi makan kat restoren pusing tu je...
dak encem lagi kesian..tak pernah masuk pun...ngahaha~  =P




kitorang amek basic pakej je...
kalau ada My Kad RM30 per head...
kalau takde My Kad RM45 per head...
tapi yang berumur 55 tahun ke atas dorang cuma charge RM30 per head...
tak kisah la ada My Kad atau tidak...
mak aku tanggung semua perbelanjaan...
dua orang tak naik...
tok sedara and ayah aku...
tok sedara aku tak larat..kaki tak kuat nak jalan...
so ayah aku temankan dia kat bawah...
11 orang, RM450 semuanya...!! perghh~




Nak dijadikan cerita...
masa kat kaunter tu kan...
lepas dah bagitau berapa tiket yang kitorang nak segala...
minah kaunter tu pun explain yang ada free pakej untuk pergi zoo atau main F1 simulator...
kitorang pilih zoo...
sebab rasa tak relevan pulak orang tua² nak main game arcade  (-_-")


Lepas dia dah settle key in segala info, print tiket,
tiba² ayah aku bersuara...
"eh baik lah awak berdua (refer to aku and dak encem) amek F1 simulator tu...orang lain biar la masuk zoo..takkan awak nak masuk zoo jugak..bukan best pun...dah malam tak nampak apa pun..."


err betul jugak cakap ayah aku...
so kitorang pun pergi balik kaunter cakap nak tukar yang free pakej tu...
untuk dua orang je nak tukar...bukan semua...
diulangi BUKAN SEMUA!!


sekali minah kaunter tu tanpa rasa bersalah pi tinggikan suara kat kitorang!!
"tak boleh tukar...saya dah key in semua data...tadi taknak cakap awal²...memang tak boleh buat apa-apa...saya dah key in...kalau cakap awal² tadi boleh jugak nak tukar!!"


hoi bukan main kasar intonasi minah tu tahu???
banyak lah kau punya dah key in segala...
macam tak boleh edit balik...
ingat aku tak pernah kerja kaunter agaknya...sengal !
mujur lah ada mak ayah aku, tok nenek makcik² sedara time tu...
ikutkan hati aku dengan dak encem memang nak sembur balik je minah tu...
kitorang ni menghormati warga tua tahu??
malas nak gado depan orang² tua...huh!




so kitorang pun naik lah ke atas KL Tower yang gah tu dengan hati yang panas! grrr~
bukan ada apa sangat...
setakat meninjau² pemandangan KL di waktu malam....
ada la a few kedai souvenir kat atas tu...
mak aku pi memborong souvenir bagi family dia bawak balik Indonesia...huhu~
lampu pun banyak dah tutup masa kitorang naik tu...hurmm~


Dalam pukul 10pm gitu kitorang pun turun la bawah balik...
nak pergi zoo pulak...yang free pakej tuuuuu...
sekali korang tau apa jadi???
ZOO DAH TUTUP!!!!
arcade pun sama!!!!
wakluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu~!!
ayah aku yang stay bawah dari pukul 9pm tu bagitahu,
pukul 9.45pm dorang dah tutup zoo dengan arcade...
woiii malam minggu woiiii...
jadahnya tutup awal sangat??!!!
masalahnya kenapa minah kaunter tadi tak inform awal² zoo tutup pukul berapa??!!
dah nampak kitorang memang 1st timer datang explain la elok² sikit..
kasi detail se-detail-detail nya!!
ni cakap pun macam nak taknak kerja!!
baik duk kampung jaga ayam je cik kak oiii!! grr grrrrrrr~


Ingat murah ke kitorang bayar??
mak aku abih sampai RM450 tapi service macam tahi~!!
serius bengang gila kitorang masa tu...
ayah aku cakap nak komplen kat kawan dia...
which is one of the management workers kat situ...
tak tahu la dah komplen ke belum...
entry ni memang wajib buat...!!
kasi warning to all Malaysians supaya tidak senasib dengan kami...!
oh make sure amek nama penjaga kaunter bila datang sini ye...
aku tak amek nama...
tapi aku ada GAMBAR!!
korang ada contact number pihak management KL Tower??
biar aku post gambar minah sombong tu kat bos dia...
kena pecat lagi bagus! miahahahahahaha~ *keji*



sekadar menceriakan hati yang luka..ecewahh..dorang ni tourist dari pelbagai negara..ada dari Ireland, England, US...mana tah lagi...kagum sebab walaupun lain² negara tapi boleh hang out macam ni..hihi~  ^__^



Adakah aku akan datang lagi KL Tower??
NO WAY!!
kalau datang pun aku nak jumpa minah kaunter sombong tu je...
nak sambung gadoh...kahkahkah~
oh food kat restoren berpusing tu pun TAK sedap!! *takde kaitan tapi mak tengah emo semua nak babitkan!bahaha*


kbai!






UPDATE: Pihak KL Tower dan staff tu sendiri dah contact aku and mintak maaf....KL Tower jugak ada bagi peluang untuk aku redeem balik entrance ke zoo...tapi tak redeem² sebab aku dah nak bersalin + takde masa nak pi sana....since dorang pun dah mintak maaf, aku malas nak besarkan lagi isu ni....daku halalkan ajeeee...mohon jangan ulang mistake yang sama! hantar lah staff² kaunter pi kursus handle customer ke hape...hurmm






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

27 comments:

Fazleyatul Aini said...

aku naik kl tower ni masa aku sekolah rendah je kot
ko tepuk sket dahi minah tu
akai ada!

Nadia said...

tak pernah naik lah akak...percaya x??huhu..

akak,perut xnmpak pon..hehe.:)

(sugar glider baru)
http://miss-nadya.blogspot.com/2011/12/25-spontaneous-thursday-miss-nadya.html

yana lyana said...

i yang baca ni pun turut terkesan di hati ok.
sungguh tak patut lagi kurang ajarr itu penjaga kaunter!! ggrrrr

eyjalukman said...

fuhhh kak yana , relax2 .
tak baik untuk ibu mengandung marah2 :)

alaa , biaselah ,berlagak lettew bajet keje bagus sngt . huhu

emarieys said...

akak pun tak pernah pergi sana

Anum said...

anum belum pernah naik

mas saari said...

memang bad service!
akak pernah pergi sekali je... tu pun sebab nak merasa naik!

pinky said...

ya ker yana????
tq 4 info...

maisarah sarah said...

aritu naik kena bayar 70 sorang.dia kata itu je pakej yg ada.masa tu dh siap tnya dah ada x yg lain.dia kata xde.padahal masa sblm gi dah survey kat tenet kata ada yg murah.rasa tertipu dan nyesal naik.sbb bukan de pe pn atas tu.xberbaloiiii

bicara mak dara said...

Baca pon dah gerammmmm... Apa punya servis tu.. Orang dah bayar mahal.. dekat 500 bukan 5 hengget.. Memang patut buat entry ni .. lagi bagus kalau ada website diorang dan kasi link entry ni bersama2 dgn complain sekali.. Akak pun mmg tgh tulis entry untuk KFC yg servis hampeh di ALpha Angle.. tp kes akak takdelah macam ni.. kes yana ni lagi le berat kan...

Unknown said...

kalau yang kampung2 punye orang macam akak ni pi mesti dia bodoh2 kan akak je...

komplain jangan tak komplain..
ramai lagi orang tak kerja,nak kerja kat kaunter tu..

eliyaezlinalias said...

betul punya marah kannnnn~~~
sabo eh...

SUHAIDA said...

su dah 10 thn duk kl xpnh pi kl tower..huhu

LittleGurl said...

amboiii sempat tuu ;D

msredcheesecake said...

Pekerja kaunter ni selalu stress je.... Marah tak tentu pasal.... Saba je .... Tak kan nak gaduh plak... Report je terus...

Ammar said...

Tak pernah pun naik KL Tower... Best ke?

Aku DD said...

akak...maybe ade hikmah kot zoo tutup. sebab org tua2 ckap...klu preggy x baik g zoo. takut kena kenan. tp...x sure btol atau x. sebab sy ni blm kawen lg. just dgr crita org2 tua aje... :)

Duniakuabstrak said...

hari malang kau..sabau je la

::CIK LYNN:: said...

xpnah lg naik...tp dr cter akak, baik xyah naik mahal2 kalu xda pa...

baik p shopping n mkn~~ =p

Unknown said...

yana : memang betul sangat ko buat komplen nie.... better terus copy post entry kat management diorang....suarakan hak kita sebagai pengguna

Unknown said...

peehhhhh sakit ati kot kite baca..kite tak pernah lagi pergi tapi kalau macam ni la memang malas la nak gi..**cewahh

da la mahal, tempat sikit punya gah tapi macam ***** je!!!!!grrr~

yanamib said...

@aku DD:: hikmah utk sy sorg je lahh..abeh org len mcm mana kn..mak sy la kesian..byk tu dia belanja mlm tu..hurmm~ =.=

Ibu Muda 30series said...

yana...ahkak lepas ni tak leh lg nk share citer2 hangin cmni kt blog :( kurang satu nikmat....ahaks!

*tpahkaknakbuatblogsulithahahapeduliapanakciterjugak:p)

Akak Kembang said...

Kak Alin penah pi sekali jek..tupun bos yang banjer..kalau sendiri tunggu dpt durian runtuh kot..pasal mahal & agree bab makanan x sedap tu...

sal ya said...

sabar je la. minah kaunter tu ingat dia kerja bank negara agaknya. hahhah..

Anati Soki said...

bantai je kak...
kasi komplen je.
prg mcm tuh jgn bg muka sgt.

GREENJADE said...

sabor yr dik..cool..cool...senyum2..alela somel la pulak..hehe..

nasib baik masa sis pegi tu ari mood minah kaunter ok2 aje.

tp..bab food dia..mmg tasteless. sedap lg bihun goreng buatan sndiri kui3.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015