Oct 22, 2013

SusunAtur: Hanger Tudung

Assalamualaikum....




Komen dari entry "Mana ko 'Sorok' Baju² ko?"
eh mahap lah lambat bebeno aku nak reply komen awak....
entah² dia dah beli pun hanger tudung....hoho~


Sebelum ni macam² cara aku sangkut tudung...
tapi dengan hanger khas ni lebih senang kerja menyusun tudung...
nak mencari pun senang...



Aku guna hanger gini....
lama dah aku beli....
zaman study dulu...
harga RM23...ke RM28...
tak ingat dah....
harga tu include sekali hanger kecik² tu....
tapi penjual ni bagi dalam 13 keping je hanger kekecik tu..
tak cukup korum lah pulak kan...  -.-



nampak tak lopong² tu??...
hanger tak cukup korum namanya! huhuhu~
tak tau mana nak cari hanger kekecik ni....hehh~  -.-'
Tapi hanger gini sesuai menggantung tudung² bawal/shawl je lah....
kalau yang ada awning tu tak sesuai beb...


Hari tu aku ternampak orang jual hanger yang sama...
cuma dia tak bagi hanger kecik² tu...
tapi guna klip!
sangat sesuai menggantung tudung yang ada awning...



beli kat FB Putrishoppe....RM28 tak termasuk postage fee...lagi banyak kita beli, lagi banyak diskaun boleh dapat! oh klip tu cukup² dapat 17 bijik! lengkap korum! hihi~  tapi....aku tengok ada orang lain jual lebih murah...RM25 je....so sila lah survey² dulu ye....insyaAllah anda akan puas hati....  :)



Selain tudung awning, aku gantung jugak tudung² yang dah dipakai kat sini...
tudung pun macam seluar jeans laa...
aku tak basuh hari²....
biasanya seminggu sekali,
or bila aku rasa tudung tu dah kotor or bau masham...kehkeh~
aku selalu tukar² tudung....
jarang la pakai tudung yang sama hari²...
sebab tu jarang jugak nak membasuh tudung~   :)
lagipun, aku tak banyak koleksi tudung awning...
kebanyakan tudung aku is tudung² bawal/shawl...
muka iols tembab, gemok...
tak sesuai pakai tudung awning...sobsob~


dan kalau ikut taste aku...
aku lebih suka hanger kekecik tu berbanding klip...
dah kata tudung aku kebanyakannya bawal/shawl...hihi~
mana nak cari oiii hanger kekecik tuuuu??!!
lama dah aku ngidam niii...tskkkkkkk! T_T



Sekup kepala aka anak tudung pun aku selit kat sini jugak....
selekeh??? lantak lahhhh...
sekup kepala pun sama....
bukannya basuh hari²...
tak tahu nak gantung kat mana....
so selit² sudahhhh...ngee~  :p


Hanger² tudung ni semua aku gantung sekali dengan baju² kurung/melayu...
aku tak letak dalam almari baju sebab dah penuhhhh!
rak baju kurung je ada kekosongan....hihi~




ni pun hanger tudung jugak...
dulu masa tengah trend hanger gini seronok la aku membeli...
eh bukan aku beli pun...
mak mertua yang bagi...! kahkah
tapi masa tu bakal mak mertua la....
lama dah aku ada hanger gini...
cuma aku tak suka sebab bila ko sumbat tudung² kat situ nampak serabut ya hamatttt!!
dan sangat memakan ruang dalam almari....
ingat nak jual je hanger ni...
err ada nak beli ke?? hikss~  :p


So.....
macam mana cara korang menyimpan tudung?? (^^,)



 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

19 comments:

Nurzakiah Hanum said...

comfirm umah awk cantik dan kemas

Aty_Fared said...

aku sejak pakai tudung awning baru ar sibuk carik hanger bagai...baru2 i jeeeww...sblm ni au lipat1 masuk box..tp skrg sayang kat awning tu kate ko...huhu

Haslinda Sadiken said...

hanger tudung lin sama yg ada byk2 clip tu..tersusun elok je kan :)

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

Huhu tersusun je, mesti sentiasa nampak kemas je ni..Shakira tak pernah gantung, lepas basuh lipat masuk beg plastik yang mmg khas utk tudung2..kalau tak nak basuh n nak pakai balik esok, Shakira gantung je gitu2 dekat hanger or tepi katil :)

hazman fadzil said...

cool laa... tempat gantung tudung dah ada trend baru la skang nie...

Umi Qi said...

Syabas mere bety...bgus mama yana...tersusun je kemas...umi Qi lipat je tudung shawl kcil2 masuk box...pastu nak pakai cari terhegeh2...huwaaaaa...x beli lg klip tudung nih hahahha sbb confirm kalu beli sure x cukup nak gantung2...

Rizziela said...

Saya pernah Nampak hanger kecik2 utk tudung...kat area Jln TAR ada

Mimy Hamid said...

akak pki syria so simpan tudung dalam laci je..nnt ku buat entry eh

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

salam pekenalan dari umi (^_^)..

suke tgok dear susun atur tudung2 tu .. klip tudung yang terbaru tu lebih nampak kemas dan teratur ..tanpa merosakkan tudung (^_^)

Chenta Ummi said...

pertama kali menyinggah ke sini dah sy suka blog ni.
saya guna hanger bulat2 tu je sebab pakai shawl je.. tak pakai tudung yang ade awning tu.. :)

Cik Puan Rara said...

rara pakai yg bolat2 tu.sumbat sume.hahaha.pas ni nk beli klip hanger tu jugak lah! hehehe

DYatie said...

Kite sumbat aje sumer tudung kite kt hanger bulat2 ittew. Hahahahaha. Adeh!

Nurul Aziz said...

yang bulat-bulat tu dulu buat letak shawl, tapi serius selekeh. huhu last-last lipat je.. tapi lipat macam tak berapa nak praktikal gak, kang amek satu, habis yang lain tertarik.. dah satu kerja kena lipat elok2 balik.

aizamia3 said...

tudung ada awning tu gantung macam kat belakang pintu tu.. tapi tudung bawal/selendang lipat simpan dalam gobok.. hehehe..

diana said...

akak bukan keluar umah hari2..jadi sekali keluar pakaitudung balik umah terus masuk mesin basuh le..heheh..jadi tudung tak de yang gantung2..akak simpan dalam laci kat dalam almari...nak pakai baru gosok..susah..tapi terpaksa la sebab akak pun tak pakai tudung indon tu..

Ann@zanyra said...

mmg jimat guna hanger ni..

anyway, tumpang iklan boleh?

saya ade jual hanger besi lubang2 tu ngn hanger klip.harga mmg berbaloi2.whatsapp je 0166267246 atau jenguk2 la page kami Ann'z Collection.

sori n thanks yana:)

mrs kayrul said...

aku lipat jer masuk dalam drawer...senang

SweetLikeWhat said...

daku masih menggunakan hanger bulat2 tu..huhu..

julie hussin said...

Salam kenalan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015