Oct 16, 2013

Kisah Pagi Raya Aidiladha 2013

Assalamualaikum


Raya haji ni kitorang dah set beraya rumah mertua...
Bandar Baru Bangi jugakkkk...muahaha~  *untunglaaaa*  :p
mak mertua ajak solat raya kat surau dalam taman perumahan dia...
aku tak kisah pun...
malam raya tu aku pulun iron semua baju² raya....
packing bag Zafirah siap²...
senang bangun pagi tak payah fikir nak iron baju, packing bag segala...
sauk je semua masuk dalam kereta...
jalannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn! :)


Kitorang keluar rumah pukul 8.15am gitu...
konfiden gilerr waktu solat raya pukul 8.30am...
sebab masa raya aidilfitri dulu memang start solat kul 8.30am...



Beria lah aku pakaikan Zafirah telekung bagai...
eksaited punya pasal nak pi solat raya ni kannnnnnn!!
lalu je area surau taman rumah mak aku,
tengok orang dah start sembahyang...
ayakkk!!! cepatnya!!! -.-'
tapi kitorang teruskan perjalanan pi surau kat taman rumah mertua...
dengan harapan surau kat situ belum start solat lagi...


Bismillah....


Sampai je area surau....
bukak tingkap...


"Allahuakbar....bismilahirrahmanirrahimmmm.............."

dengar imam dah mula baca Al-Fatihah....


whattt??!!!!


tengok jam...


baru 8.20am...
pukul berapa dorang start solat sebenarnya??
8.15am???
adoyaiii...
lewat beberapa minit je punnnn...sobsob...
ingat nak jugak masuk...
tapi tengok jemaah kemain ramai...
sampai keluar surau...
aku tak kisah je nak join...
kalau bawak Zafirah memang agak payah la aku nak solat jemaah sebenarnya...
tapi niat aku nak expose Zafirah dengan suasana solat jemaah...
dak encem macam segan lak nak masuk...kui³...
nak mencari parking lagi...
erm...takpe lah...
kitorang terus pi rumah mak dak encem je...
plan nak tunggu dorang habis solat kat rumah je lah...
boleh makan....
mak mertua aku masak nasi lemak yaw!!
feveret dak encem tu...huhu~




 cian Zafirah tak dapat join solat raya jemaah...hikss~  next time ye nak!


Sekali takde orang kat rumah daaaaa~~~
Puas kitorang mengetuk² pintu, bagi salam....
takde orang sahut...
semua orang pi surau agaknya...  (-_-")
kitorang bajet biras aku ada kat rumah...
sebab dia ada baby and toddler umur 2 tahun ++...
mustahil aa dia bawak baby pi surau...



Zafirah dah mula gatal² kepala...
panas agaknya...hohoho~
takkan nak melanguk je luar rumah kan??
lama lagi kot habis solat raya...
so dak encem ajak je pi surau balik...
bawak Zafirah tengok lembuuuuuuuuuuuuuu korban! ngeeee~




kitorang melanguk tengok lembu sampai orang habis solat...bahaha~
rupanya biras aku pun melepak dalam kereta depan surau ni...
dua² anak dia ada dalam kereta dengan dia...
dia malas duk rumah agaknya....huhu~
Zafirah kemain seronok dapat jumpa kazen² dia...
tengok lembu sama²...hahaha~  *cute!*


so...


erm....


ini lah kisah pagi raya saya...
apa kisah pagi raya korang?? hihi~  (^^,)









p/s:  mood kerja kelaut! -.-'


 Terima kasih sudi membaca!

13 comments:

DYatie ABakar said...

Pagi raya iols camner tah. Hahaha. Tp yg pasti terjerit terpekik terlolong suh adik2 bangun. Haha.

Han Hanni said...

takper..next year gi awal sikit ngan zafirah..haaa..hampar sejadah lagi kan..mogok sebab tahun ni tak sempat..

Chekgu Azrine said...

tahun ni ngan tahun lepas tak dapat tgk lembu kena korban..

Rizziela said...

kami pun x g solat sunat.. kat rumah ajer

aizamia3 said...

semalam ada kenduri jiran depan rumah.. ;)

Anum said...

salam aidiladha

Julia Johari said...

Zafirahhh!
Napa omey sgt nih haaa
pakai telekung tuh buat umi Qi geram sama kamuuuuuuuu....eeeee nak mmuahhh cikit kt dia...bg tahu mama kamu...suh dia beli telekung kaler2 kt zafirah...baru zafirah pakai cun sgt2 weeeee

Unknown said...

biaselah miss solat raya.huhu

Mimy Hamid said...

eh kisah sama solat raya tetiba dah tak sempat ..frustttttttttttt

Fazleyatul Aini said...

biasanya aku dalam kol 8 tu dah mesti sampai masjid kalau tak memang penuh tak dapat sembahyang kat dalam. Tapi kali ni aku lambat. 8.10am kot sampai,penuh gila. Aku dapat solat kat koridor masjid btol2 tepi jalan lak tu huhuh

anez zamri said...

comel sangat zafirah pakai telekung..mmg aidiladha org solat cepat sebab org nak cepat sembelih lembu kan..pernah jugak terlepas nak solat hari raya, gara2 igt org solat kul830..haha

Unknown said...

kalau kg akak solat raya haji memang awal sikit.raya haji kami macam biasa..berjalan dan berjalan..hehhe..saudara mara ramai kat kg..kena la melawat.balik jarang2 kan...

mrs kayrul said...

selamat hari raya yana...solat raya kali nie memang awal betul..kat kawasan rumah kayrul nie pukul 8.10 dah start...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015