Aug 14, 2013

Unyet Anjang Aki~!

Assalamualaikum...


Sambung lagi entry raya....tapi masih lagi di hari raya pertama...banyak wooo kisah² raya pertama...sudi² lah layan ai membebel...huhu~   :)


Alkisahnya, lepas solat raya, lepas posing² untuk family potret, kitorang terus keluar terjah rumah sanak saudara...rumah pertama kitorang visit is rumah sepupu ayah....area Saujana Impian, Kajang...nak beraya rumah orang ni kena plan betul²....tak boleh main terjah je...sebab takmo buang masa atas jalan raya....tu terjah area Kajang dulu...sebab dekat dengan rumah kitorang....


Kat Kajang ada 2 buah rumah kitorang pi....dua² tu rumah sedara ayah....dalam tengah hari gitu baru settle menziarah area Kajang....terus shoot pi Selayang....atok ajak berkumpul sana....kampung halaman atok...mungkin dia rindu dengan rumah pusaka dia tu dia ajak beraya Selayang tahun ni....kami menurut perintah!! janji dapat jumpa laga² pipi dengan makcik pakcik dah memadai   :)



ni lah rumah pusaka atok...aku kecik² dulu membesar kat rumah usang ni lerr...dulu tak usang pun rumah ni...sekarang je dia jadi usang dimamah usia...ecewahh! pakcik aku (adik ayah) duk rumah ni sekarang...dia tambah rumah batu belakang tu...yang rumah kayu tu dah jadi stor...nak renovate, cantikkan balik rumah ni kena tunggu bajet datang bergolek....ingat murah nak renovate rumah lama??? pffttt!


Menu special kat sini makcik aku buat semilang salai masak lemak...ye kot gitu nama dia...sedappppp!!! aku memang hantu ikan semilang/keli! especially masak gulai lemak or goreng berlada....pehhh heaven sungguh! dak encem tengok je bini dia melantak tak ingat orang lain....muahahaha~


Lepas settle melantak, sesi bergambar pulak! ayah aku tengok aku bawak dslr pi beraya, setiap rumah kitorang pi dia suruh amek gambar...setahun sekali je pun dapat kumpul ramai² gini ye dak??  (^^,)



 hoii Zafirah kalau tak buat muka comel sesaat tak boleh ke??? mama yang over geram okeh! hahahaha~  agaknya semua mak² macam aku kut...geram melampau dengan kecomelan anak sendiri...  :p


Nenek aku cakap Zafirah sekarang dah sombong...dulu masa baby² kemain suka dia dengar suara unyet mesti gelak sakan...sekarang ni asyik bercinta je nak suruh dia duduk atas riba unyet....dia pulak dah pandai cakap "nanakkk...nanakkk"  as in "taknak!"....asal suruh salam, peluk cium semua dia geleng kepala....gigit tau la!



 nyet as in unyet...kalau perempuan kita panggil unyang as in moyang...bukan nyet as in munyet...aku lempang kau kang! (-_-")



"kecomelan cicit saya mewarisi kecomelan saya sendiri",  ujar Anjang Aki...


lalalalala~   :p


*mamtik la nenek baca statement aku....kahkahkah~*



 gebunya tangan tuuu...goreng pun sodap!! :p



oke dah...cukup² la tu posing dengan nyet....mama papa pun nak posing dengan Anjang Aki...auww! :p



Zafirah tu nak melasak ler tew! budak bertuah tu bukan boleh duduk diam! dia boleh bertahan 5 minit je! lepas tu....mula lah sesi menjelajah satu kawasan! grrr~



Next! jom bergambar ramai²! makcik pakcik....moh kita posing buat muka paling jelita bak kata adik aku...hahaha!



 "jangan gigit henpon papa laaaa!!"


yang papa lak duk tembak acik Nurul tu apesal?? hahahaha~   


next shot plissss!



klik~





 baru laa semenggah sikit gambar...ni cuma sebahagian ahli keluarga Hj Baharuddin....ramai jugak kazen² aku yang takde masa ni....aku pun takde melepak lama kat sini sebab banyakkkkkkk lagi rumah lain nak diterjah...



kbai~!











p/s:  hari ni giliran papa lak jaga Zafirah...dia amek cuti...tak sanggup agaknya nak angkut pi opis...wakaka~ all the best ye papa!  v(^__^)



 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

16 comments:

Nurzakiah Hanum said...

happy family

AYuNG said...

raya ramai2 gini meriah kan..
salam aidilfitri=)

Rosniena said...

wah..kim salam dgn Anjang Aki..akat minat atok yana ni..skg tak berlakon lagi ker?rasa dulu pernah berlakon drama kat kg akak di batu pahat.

Ayu azmir said...

Selamat hari raya... zafirah yang comel...

Fazleyatul Aini said...

anjang aki nak otograp plissss

aizamia3 said...

psstt: bila lagi nak jumpa nyet.. ;) den nak ikut skali boleh..? den nak gak bergambar dgn dio.. ;)

eima said...

wahhh meriah tu ... zafirah mmg comey punnnn

Chekgu Azrine said...

Sis..sory ye tnya..dulu anjang aki dok kat taman melati berjiran.je ngan parents akk..akk rapat jgk ngn isteri anjang aki ngn anak perempuan dia sorang..akk pggl baby..skang dh ada brp org anak ntah..lama xjmpa..sis ni cucu anak anjang aki yg mana?sory ye akk bertnya..hehe

Liyana said...

Seronok nye bergambar ramai2 ni....kita plk x sempat amek gamba ramai2...tetiba ada org dtg. Trrus lupa amek gamba lol

Anjang aki nk sign plis..he

Liyana said...
This comment has been removed by the author.
Liyana said...
This comment has been removed by the author.
Umi Qi said...

Hehehhe lucu betul zafirah beraksi di hari raya...mmg zafirah comel pun yana hehhe

yUmiE AzuRa said...
This comment has been removed by the author.
yUmiE AzuRa said...

oitt cucu anjang aki rupenye..haha tertinggal ketapi sunggoh daku ni.suka anjang aki berlakon.hehe

diana said...

keluarga besar yana tak ramai sangt baby ke??untung la zafirah kalau gitu..sealu jadi tumpuan..ekekek

hazman fadzil said...

Hai... hai....kem salam kat Acik Nurul yea....hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015