Aug 12, 2013

Bila Kedai Makan tak Bukak Lagi... -.-'

Assalamualaikum...


Eh orang tengah sibuk cuti raya ni laaa aku rajin nak update entry banyak kali kannn...macam syok sendiri je aku menaip haa...kekeke~  lantak di situ...  :p


Time lunch tadi macam biasa la aku pi restoren belakang opis aku...area Puchong ni ada satu je restoren Melayu jual nasi campur, goreng panas...lain² semua resoren cina, kedai roti tak pun Pappa Rich or Kopitiam...aku tak bajet lak makcik kedai tu masih bercuti sebab sebelum puasa dah interview siap² dia cuti berapa lama, bila bukak balik kedai bla bla bla....


Dengan konfiden nya aku melangkah....tekak dah terbayang² keli goreng berlada...ngee~


Hampa~




Makcik tu tak berniaga hari ni...


T__T


Aku toleh tepi....



Nampak ada banyak stok² barang mentah...beras, bawang, minyak segala....herm mungkin baru nak bersihkan and buat persiapan untuk bukak kedai kot...


FYI, aku snap gambar² ni sambil berjalan....gila kau nak berhenti semata² untuk snap...kantoi la nanti orang ingat aku saiko ke hape...hahahaha~   ai ada reputasi nak kena jaga hokay! :p


dan disebabkan aku macam malu nak pusing balik pi tempat lain (tah pape je nak malu kan??kahkah) makanya aku teruskan je perjalanan...terus otak aku terfikir mekdi....dah lamaaaa tak makan mekdi...sepanjang bulan Ramadhan tak pernah lagi rasanya makan mekdi...


eh jap ingat balik...


ermm...


yup...memang tak pernah pi mekdi sepanjang Ramadhan tahun ni...syabas untuk diri sendiri! :)


Untuk beli mekdi aku kena pi IOI Mall...situ je ada mekdi yang terdekat....dari opis aku jalan kaki pi ioi mall dalam 10-15 minit gitu...tak jauh pun....letih sikit je...tapi takpe...sekali sekala exercise...  :)



Aku cukup tak suka lalu jambatan ni sebenarnya....ioi mall tu seberang jalan....biasanya bersepah orang mintak sedekah atas jambatan ni....tokey / agen peminta sedekah cuti raya gamaknya...sebab tu takde orang mintak sedekah hari ni....lalalalala~   *mohon terasa*


Asal lalu sini je mesti aku jalan laju²....risau pencekup saku, penyamun segala....dah la ramai negro kat sini...sebab ada kolej swasta area sini memang penuh kaum pak itam je....hehh~  -.-'



Nak dijadikan cerita kan....dah alang² pi ioi mall tu memang panjangggggg lerr langkah aku....ada je idea nak perabih duit....hahaha~   memula ingat nak pi Jusco...tapi bila pikir² barang kat Jusco agak mahal....so aku pi Daiso je....niat asal nak beli sarung washing machine and kotak simpan barang....sekali aku pi beli 5 barang....bahahaha~   seronok oiii tengok barang² kat Daiso tu...especially untuk organizing barang² office/study/rumah....comellllll!! rasa nak borong semua! hahahaha~   :p


Kalau aku rajin sok sok aku cerita lerr pasal barang² yang aku beli kat Daiso nih...memang khas untuk organizing...kemas dan teratur...giteww~  :)



 Aku beli tapau je...sebab ramai pulak orang kat mekdi tadi...malas nak beratur tunggu seat...makan kat opis aman tenteram....boleh makan sambil stalked fb orang lagi yu! ngeee~


oke tu je nak cerita...iols nak balik rumah dah! rindu dengan Zafirah....


tata~! (^^,)



 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

12 comments:

Chot said...

Lunch hour td sy ade kt mcd ioi mall tu...hehehehe

cha said...

kt tempat i kedai tomyam biasa mmg cuti lama u. 3 minggu ok hadui kenela rajin masak or mkn fast food je haha

Lydia Miza said...

Esok bukak kot...

Hehe... Ejen Peminta sedekah gi raya la tu

Unknown said...

biasalah kak..cuti rayoo lagi.. nasib ada mekdi 24hours..hehe

eima said...

ko dah kerja ke...terbaik la...

Anonymous said...

ejen peminta sedekah g kutip duit raya la pulak... hehehe

Julia Johari said...

cian dia jln jauh cari mamam lepas raya...tp yana ikan keli tuh umi Qi pun suka tau...nanti umi Qi belanja mekdi lagi ye...tggu besday Qi buat kt mekdii...mai tau...mai nk jumpa zafirah omey tuh lagi hehe

Unknown said...

Aku skang malas skit nak pegi mekdi sebab daging burger dah nipis...so kena order double...rugi2x....

Ujang9897 said...

bazir

aizamia3 said...

minggu selepas raya ni biasanya lambat kedai bukak.. makanya kenalah buang sikit lemak kat badan jalan jauh sikit untuk lunch.. ;)

No name said...

Tiap - tiap bulan aku kene lalu jambatan tu. Dekat setahun dah kot.Pi bank. Macam - macam ragam aku tengok. Kejap, auntie tue balut kaki belah kanan, kejap belah kiri, hari tue aku lalu dah balut pala plak.

Kejadahnya, seronok kot dia jadi pengemis? Happy je muka kadang tue. Siap borak2 lagi. Tak silap dorang macam family.

Pandai plak tue, masukkan duit pakai cash deposit dekat maybank sebelah tue.

Unknown said...

Atas jejantas tu tak de minta sedekah sebab depa dah berubah tempat ke tepi2 masjid.biasanya macam tu la..depa tau musim raya ni orang kurang lalu atas jejantas tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015