Nov 25, 2011

Tazkirah Hari Ini (Part 23) | What is Hijab?





Hijab with 5 layers of makeup, is NOT hijab. 
Hijab with tight clothes on is NOT hijab. 
Hijab with hair on the side is NOT hijab. 
Hijab with a bad attitude is NOT hijab. 


For beautiful eyes, look at fitna-free stuff. 
For a beautiful face, stay natural. 
For a beautiful attitude, stay away from bad deeds. 
For a beautiful look, wear the uniform that Allah gave you. 
For beautiful lips, speak the words of Allah. 

Oh sisters THAT is hijab!

Sumber::  status FB my kazen  =)








p/s::  Jumaat terakhir bagi tahun 1432 Hijrah  (^^,)






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

13 comments:

Adylia Qarissa said...

hijab bukan untuk bergaya jer tapi untuk mengikut perintah Allah :)

eheeeemmm...cheese dah dipos. Maybe esok sampai yea. Jangan buat lupa tak mau terima dari pos laju heheheeeeeeeeeeee ;p

YanaMIB said...

@Adylia Qarissa:: cisssss~

Cik Rose Cute said...

Comelnya kartun tue....n3 nice...

Anum said...

terima kasih untuk n3 hari ni

POSH76 said...

setuju sgt kalau berhijab...berhijab mengikut landasan islam...self reminder amin

Nur farahiza said...

ye setuju , jgn sbb hiasan kita nak berhijab

Lya Colours said...

good sharing darl ^_^

aizamia3 said...

cantik tapi kalau separuh je tertutup pun tak guna jugak..

Rtp Farra Arisha said...

agreed to all of these points :'))
happy friday..

ieda said...

WINDUUNYA KAT YANA

tkasih atas tazkirah yg bermakna nie .. sukeeeeeeeeee :))

Faz Abas said...

Agreed with Yana. Sekarang ni bertudung sekadar mengikut trend tetapi lebih elok daripada mereka yang tidak mengenakan tudung langsung.

jemput join contest di http://kisah-dan-kasih.blogspot.com/2011/11/contest-novella-di-kisah-kasih.html

El-Janna said...

suka entry ni.. thanks sharing kak^^

Juliet_iRa~" said...

suka entry ni..

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015