Nov 13, 2011

Baju Ni Dah Kecut Sebab Basuh Banyak Kali..~

honeymoon 6 bulan yang lepas..sebelum masing-masing memboyot...ngee~


hubby::  sayang, mana baju nak pakai pergi kenduri ni??

wifey::  tu yang gantung kat pintu tu...kemeja putih...dah gosok dah tu...

hubby::  alaa yunk baju ni dah kecik laaaa...

wifey::  baju dah kecik ke yu yang dah gemok?? hehh~

hubby::  tak lah..baju yang dah kecik...yu basuh banyak-banyak kali dia jadi kecut la kut...

wifey::  cehh mandai laaa...badan yu yang membesar cakap baju plak kecut...

hubby::  hihi iyeeee...baju ni cacat sebab mengecut...

wifey::  badan yu kot yang cacat...hahahahaha~

hubby::  hihi~




baju yang dimaksudkan tu yang dia duk pakai dalam gambar atas tuh...
aku tak nampak pun baju tu ketat ke hape...
tapi dia yang rasa tak selesa...haha adoii laaa...
nak buat macam mana ye bagi laki aku slim balik...?
aku tak suruh pun dia makan...
kadang-kadang aku halang lagi dia makan...haha~
tapi dia sendiri yang nak makan...
lepas tu bising cakap baju dah ketat, seluar dah ketat...grrr~
eh aku redha je laki aku dah boroi...
tak kisah apa pun...
tapi kesian la tengok dia macam teringin nak "body lama" dia tuh...
so sebagai isteri yang solehah
dah tentu aku akan berusaha tunaikan hasrat beliau...gitewww~  =P
any idea??   (^^,)











p/s::  good luck Malaysia!! kasi hentam sama itu Kemboja! tak susah pun kannnn nak lawan Kemboja tuh?? ngee~ aminnn~  =)





Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

25 comments:

Adylia Qarissa said...

boroi itu tanda bahagia... heheeeeeeeee

pha is said...

laki mana skalipon, mesti ada keinginan nk kurus. bukan pompuan je... cma malas je... sbb nk kurus ni "ghenyah". nk boroi senang je... hehehe try bagi motivation skit... bagi semangat... spaya dia usaha sikit, bagi kurus balik... hahha

msredcheesecake said...

jgn masak sedap2, masak megi je hari2... hhaaa....

fiqah said...

nmpak perbezaan gmbar header dgn gmbar entri..tu tndanya isteri dia pndai jaga..hihi

jemput singgah ke blog..terjah blog2 sporting di entry saya..smoga kta peroleh jaringan persahabatan yg lbh luas :)

Wilayah Sepet Kuku said...

as salam..

mak kata, nak tambat suami..tambat perutnya...

Pergi Gim bersama..tambah kemesraan lagi..

Liza said...

salam yana...boroi tu maknanya cukup mkn....hihiihi
akak pun selalu bg alasan bj dah kecik tu...hahahaha

diana said...

bagi makan saja bukan bermakna kita jaga suami cukup baik..kan??jaga badan suami pun itu maknanya kita jaga suami jugak..suami akak pun jenis badan cepat gemuk..tapi syukur la dia tahu yang dia kena bersenam jugak..sebab tu akak tak halang dia bersukan dengan kawan2 dia tetiap minggu..tu untuk kesihatan dia.

Mr feckry said...

wa pun dah stat baju mengecut

mas saari said...

hehehee...dia nak sedapkan hatilah tu, sebab tu cakap camtu!

lyly yAna said...

suruh ujang puase tetiap hari la kak yana.. hihih

p/s : slame ni bw blog k.yana, jd silent reader je :)

naziyatul fatihah said...

boroi tu tanda wife pandai masak :D

Azza Firza said...

karang suami kurus orang kata isteri tak pandai masak pulak sis :D baik boroi je sis , tapi kalau dah terlebih tu, azza suggest g jog :D

farra8979 said...

hihihi... sama cam me abg. suka komplen yg seluar keje dah ketat...

:: Mrs.Eady :: said...

petua..takyah masak kat umh..dia ajak pegi mkn jgn pegi....hahahaha....*toksah ikut cara akak ko ni dik..tak bleh pakai!

Cik Bambam said...

prepare diet meals utk dia..!! :P

ZYASH said...

hehe, kelakar la baju mengecut...ada2 ajer...

Ujang9897 said...

derm...!!!

MamaEma said...

normallah bila lelaki dah kahwin..

mynameismy said...

muahahhahaha... dah boroi tu boroi je lahhhh... adehhh...

nabilah_2908 said...

hahaha...kelakar lah.. :)

tkpe la..tunggu Yana habis pantang nanti..ajak pi xrcse bawak baby sekali..ala..comel.... :)

Rozuan Ismail said...

suruh la dia p exercise

POSH76 said...

laki standardlaa lepas kawen keboroian akan terserlah...itu tanda bini pandai jaga haha

zuwaidah said...

percayalah..nanti bila Yana dah bersalin, Ujang tetap mengandung 5 bulan juga hehehehehehe

Hazman said...

Suruh dia rajinkan exercise je tiap2x ari.... tapi kena disiplin la kan...

Cik Azizah said...

kak yana pandai jaga la..untung la abg ujang.. adatlah tu lepas kawen compom laki mboroi.. semua cukup sempurna..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015