Jun 19, 2014

SusunAtur: Bekas Simpan Pampers

Assalamualaikum...


 Aku susun pampers anak aku dalam bekas gini....nampak tak siap tertanggal kain tepi² tu?? menunjukkan bekas ni dah agak lama digunakan...tapi baru hari ni berkesempatan nak bercerita fungsi bekas shocking pink ni....huhuhu~


MAAF! daku tak tahu kotak ni dibeli kat mana...mak yang beli....pastu dia tak guna...so aku rembat lerr susun pampers anak dalam ni....lolz~  :p


Idea ni aku dapat dari group Kami Suka Susun Atur....kalau korang peminat susun atur yang ingin kongsikan idea dengan kawan² lain boleh la join group tu...yang takde blog pun boleh join....takde masalah! janji korang obses dengan susun atur dah memadai....hihi~  ^_^


Aku letak dalam almari aku je...nak tahu rupa almari aku boleh klik entry Almari Baju...


Setengah orang letak dalam almari anak...ikutkan bagus lagi susun gitu...apa lak campur² kan almari anak dengan makpak? haha~  tapi almari Zafirah dah penuh dengan baju²an...tak muat nak letak barang lain....belah atas almari aku lambak frame gambar and quran...tak muat jugak nak letak pampers...soooo lambak je lah dalam almari mama...oke je sebab susun dalam bekas....tak nampak serabut pun...kan? :)


zoom out sikit gambar~




Zafirah sekarang guna pampers saiz L...sepeket tu ada dalam 58 pcs kot...tak ingat pulak....tapi bekas pink tu tak muat pun nak letak semua 58 pcs pampers...so yang lebih² tu aku sumbat dalam ruang belah bawah...yang memang aku letak kotak² baju dah tak pakai....


kalau di zoom macam ni nampak la serabut....idak la lama pun pampers ni transit kat sini...sebab Zafirah memang guna pampers hari²...seminggu sekali mesti topap bekas pink tu....so sebelum di transfer dalam bekas fink, kira transit je la dia duk sini....aku takde solution lagi nak simpan lebihan pampers ni macam mana...so aku longgokkan gitu je...huhu~ 


oke tu je nak cerita....tata! (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!

11 comments:

Fazleyatul Aini said...

bagus la sok aku dah ada baby bleh refer sini
berangan ! kikiki

Cik Asma BLuppy said...

rasanya bekas macam tu kat cosway ade jual. hihi

Anum said...

sangat kemas

Unknown said...

same la .. org pon boh pampers dlm bekas centu .. bekas tu bli kat mr.DIY :)

oPiE iSa said...

Wah, kreatif. Nampak kemas. Kadang2 barang2 babyn ni kecik2 tu yang nak susun atur tu payah sikit, bila ada idea mcm ni mmg mmbntu.

Ok, dah join group tu. Tq yana!!!


Siapa nak disayang dan bertambah sayang?? Jom tengok Sini.. Dunwurri, bukan spam. Hee..

fizafantagiro said...

kemas!, kak fiza susun yg 'kite' punya pun gini :) kemas nampak.

Cik Matahariku said...

Gud idea! tak tahu pulak ada grup macam tu kat fb, takpe sat gi sy nak join, slm kenal, blogwalking n follow sini..:)

Unknown said...

umie pun letak kat almari baju..heee... sedap mata memandang..

skrg pmpers tuk dayyin susun jgk.. tp kt tmpt yg mne muat je la... buh elok2 kat kotak yg aritu umie ade buat... buh dlm playpen.. :)

Fizah said...

idea lbh kurang iols...hee suka!! :))

MOMMYLIN said...

aku masuk dalam drawer je yana... hihihi... balance klu penuh sangat aku sorok kat drawer lain... kikiki

MissNadia said...

nampak kemas dan teratur.. nice sharing :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015