Jun 18, 2014

Barakallahuma Syahir & Habsah

Assalamualaikum...


Sambung balik entry pasal Kedah...hahaha~  dah petang baru reti update...ngee~  semalam terlupa bawak memory kad datang opis...pagi ni anak aku mandi dengan memory kad...kena tunggu betul² kering baru boleh pakai....banyak betul dugaan nak update entry Kedah ni oiii....kehkeh~  :p


oke pagi Sabtu tu bangun awal gila...lepas subuh tak tidur balik...tak boleh tidur pun sebab tekak dah mula perit...tetibe aku nak demam!!! T__T


Kak Sue belikan breakfast...aku and dak encem order roti telur + roti kosong...2 keping setiap sorang...orang lain ada jugak beli nasi lemak...aku tak makan pun nasi lemak...tekak perit sangat....iskisk~


ouh kat homestay ni kitorang stay 9 orang termasuk Zafirah....ada Kak Sue and tunang, qaseh, liyana hamid, najeeb and sorang lagi iols tak ingat nama...maaf maaf....homestay ni jenis rumah teres setingkat...ada 3 bilik...2 bilik ada air cond, 1 bilik takde air cond...since lelaki ada 2 orang je so dorang tidur kat bilik takde air cond...muahaha~  aku, dak encem and Zafirah dapat 1 bilik....lagi satu bilik geng gegurl je...4 orang...katil double decker...oke la kot...hehe~


Bilik air pulak ada 2 and 1 jamban...ada dapur yang super luas! lengkap dengan kettle, dapur, meja makan....


oke tu je review pasal homestay....malas betul nak review sebenarnya...hahaha~


Zafirah kalau ramai orang kemain gedik dia...huhu~  memasing tak mandi lagi masa ni....plan nak gerak kul 12pm gitu...sebab pengantin sampai pukul 12.30pm....


Tapi lepas makan, aku, Zafirah and dak encem pi bantai mentido!! kahkah~   aku tak larat gila masa ni....badan dah mula panas, selsema lagi, sakit tekak lagi...adoii~  dak encem tu bukan boleh tengok anak bini tido...dia mesti nak join sekali....grrr~  udahnya pukul 12.30pm kut baru tersedar...orang lain semua dah siap² nak keluar rumah dah....bahahahaha~  :p


Mujur kitorang jenis siap agak cepat...Zafirah aku dah mandikan awal²...sebelum dia bantai mentido aku dah mandikan dia, pakaikan baju lawa²....tu pun sebab dia memberak....tu aku siapkan je dia terus...senang! huhu~  setengah jam je kitorang siap....canggih kan?? kihkih~  packing bag segala sebab nak terus balik KL...dak encem malas stay lama....tapi dah kelam kabut tu haruslah ada barang tertinggal...nasib ada kawan² lain boleh tolong simpankan....later² jumpa je mana² amek balik barang yang tertinggal tu...huhu~


Sampai je rumah pengantin terus makan...orang lain ada yang dah siap makan pun...pengantin masa ni masih lagi kat meja makan....pengantin makan memang lama pun....kan?? hihi~   jumpa kak Adish Shida and bro Hasrul Hassan...  :)


Lepas makan macam biasa serang pelamin untuk bergambar...standard blogger kannnnn! :p



Zafirah tak puas hati apa tah dengan aunty Habsah....eh aku suka betul tengok muka wife Syahir...nampak macam watak kartun....comel je...hihi~  :p


photographer of the day...pak najeeb...gaya tu penting! :p


kek pengantin...tak sempat rasa sebab dak encem nak balik dah....


kak Adish Shida ...last jumpa kak Shida masa umur Zafirah 3 bulan kot...ni Zafirah dah 2 tahun, dah reti bercakap baru jumpa balik...hewhew~  bila la dapat jumpa lagi pasni?? :)


Liyana Hamid...macam familiar muka awak dik...kita pernah jumpa kat memana ke?? huhu~


dak encem selfie  (-_-")


eh macam ada lagi gambar dengan orang lain....ke guna kamera orang lain sebab tu takde dalam album aku...kot?? lolz~


Cuaca panas sangat masa ni....pedih mata aku...tekak pun semakin lah perit....aduyaii~  parah betul mendemam time traveling...kitorang tak stay lama....dah snap² gambar terus balik KL....


masuk kereta bukak air cond kuat²...legaaaa!! hahaha~   pastu buatkan susu untuk Zafirah...untung jadi bebudak...tak payah fikir apa....masuk highway Zafirah mentido lagi...dah nak sampai KL baru dia bangun...lama kot dia tidur! pfftt~  aku dah cuba tidur tapi tak boleh....entah la...pedih mata...tapi tak boleh lelap...huhu~


Sampai KL dalam pukul 5pm gitu kot...dak encem ajak pi Paradigm Mall pulak...dia nak tengok Padini Sale tu...kemain! tapi oke jugak...boleh aku rembat seluar sehelai....wewewe~  dalam sakit² tu kan...menyempat aje! :p


k tu je nak cerita....bye! (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!

4 comments:

Unknown said...

ramai jugak rakan blogger pergi,
shark tgk gambar je lar :)
anak sapo ler tu mandi ngan memeory kad,
ehehe..
menagis kalau xleh pakai tue.

Anum said...

comel pengantin

ieza ashaari said...

tertunggu2 entry ni oiii.. sebab nk tgk muka kak chah tu. mmg comel sgt dia tu..geram!

Fazleyatul Aini said...

tahniah buat pengantin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015