Jun 4, 2014

Cik Epal Sudah Dipetik oleh Ami... ^_^

Assalamualaikum...


Ahad lepas aku pi wedding cik Epal...rata² bloggers mesti kenal siapa cik epal kan?? yang bukan bloggers pun ramai yang kenal cik epal...dasat makcik ni...  :)


Aku kenal dia dah lama...sebab follow blog dia dari zaman study dulu....masa tu cik epal baru habis spm kot...ke baru masuk uia....tak ingat pulak aku....lepas tu first time jumpa masa....err...err....ni pun aku tak ingat sebab dah lama....bangsa urat putus gini la kekdahnya...lupa manjang....kuikui~  yang aku ingat pernah datang beraya rumah dia...tahun bila tu aku tak ingat....KAHKAH~  :p


Wedding cik epal berlangsung kat Dewan D'Indah Shah Alam...ye kot gitu ejaan dewannya...cantik sangat hiasan dewan!! glam kaoo! dah macam pi wedding retis *macam la aku pernah pi wedding retis....hahaha*


 Kitorang sampai dewan dalam pukul 2pm gitu...sempat beli hadiah pengantin kat Tesco...haa kantoi di situ kat mana aku beli hadiah...wakakaka~  >_<


Sampai je dewan terus suruh Zafirah posing depan pelamin....glam sangat pelamin ko cik epal oii....masa ni pengantin belum sampai....so kitorang pi melantak dulu....papa dah lapar...kehkeh~  :p


Awal² sampai aku cuma perasan sis redmummy and Namee je...sempat borak² jap sementara tunggu turn untuk aku makan...dorang ni dua² tak bawak anak....anak² redmummy ada hal kat sekolah tak silap, anak Namee lak tak sihat...sobsob~  kesian Zafirah takde geng...masa ni tengah ramai orang...seat tak banyak yang kosong...tu kena makan gilir² dengan papa....Zafirah tu pulak dah mengantuk sebenarnya...dah paksa tidur dalam kereta dia takmo....sampai dewan haruslah keluar 'perangai' dia kan....idak la sampai tahap tantrum....cuma ada masa dia mengada sikit....hehh saja bagi mama derita dalam bahagia kan....bahahaha~


Rasanya pukul 2.30pm kot pengantin sampai...memasing tak sabar tengok cik epal yang dah slim tu...aku pun teruja nak tengok ke-slim-an dia....biasa tengok kat instagram dia je kan....lolz~  :p


 merpati dua sejoli...cantik sangat kamu masa ni cik epal!! ami pun sama...segak! ecehh~ 


Sementara tunggu pengantin bersanding segala bagai tu and kitorang pun dah habis makan...jom lah kita bergambar...standard blogger kan....ramai jugak bloggers yang datang majlis cik epal ni.... :)


 ni antara yang aku kenal dan aku jumpa masa tu....kakak merah, penmerah, Namee, Yana yassin and Nisa Kay...dorang ni memang aku dah biasa jumpa...selalu ada event² macam ni je boleh kumpul ramai² gini...best sangat! so next in line, siapa punya kenduri pulak?? hehe~   eh tak semestinya kenduri kahwin...kenduri qiqah, birthday pun boleh jugak ajak kengkawan blog kan? ngeee~  ^_^


Next bergambar kat #piccaboth ...kalau korang nak tau apa itu #piccaboth pi search kat instagram hashtag piccabooth....amazing ai tell yu!!


bukti kitorang datang kenduri cik epal...tulis ucapan and gambar kenangan bersama #piccabooth....bahaha~   tu gambar kekecik 3 keping tu print terus dari #piccabooth...nak tanya adik aku nanti kot kot time dia kahwin nak ada piccabooth...syok wooo...kihkih~  :)


Lepas dah letih bergambar kitorang decide nak balik...tapi macam tak lengkap pulak bila takde gambar dengan pengantin....masa ni pengantin tengah makan....sebab malas nak tunggu lama, kitorang terjah je lah pengantin....hihi~


tengok 'perangai' anak dara aku tu...dah la penakut dengan pengantin....buat perangai mengantuk lagi....berpeluh² aku dalam tu sebab Zafirah nak berdukung je....hehh~  


Lepas amek gambar, salam² wish tahniah bla bla bla....terus balik...eh tak terus balik...kitorang pi tingkat bawah, tengok pelamin nikah pulak....Namee bagitau cik epal nikah pagi Ahad tu...tingkat bawah dewan guna masa nikah, tingkat atas dewan guna masa sanding...gitu....


gambar belah atas hantaran kepada perempuan, yang bawah hantaran kepada lelaki....simple decoration but nice...aku suka tengok kek bentuk mixer tu....ohsem sangat! ^_^


pelamin nikah....model tetap wajib masuk dalam gambar...hihi~


Last pose!


kan ai dah cakap front camera S3 tak cantik!! >_<


Barakallahuma cik epal and ami...semoga Allah memberi barakah bagi kamu dan memberkati keluarga kamu dan mengumpulkan kamu berdua dalam kebaikan...amin~






p/s:  papa pi indon seminggu...safe and pleasant journey papa...rajin² whatsapp gambar...sian Zafirah rindu nanti...  :)

 Terima kasih sudi membaca!

12 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

moga mereka kekal hingga jannah

aamiin

Inani Hazwani said...

untung aih sis dapat pegi ^ ^

Fazleyatul Aini said...

aku tgk gak gambo2 wedding nya kat insta hashtag amiepalbinamasjid tu
gempak2

Si Galah Panjang said...

wahh! meriah gilerrr..

eima said...

perrgghh teruja aku baca wehhh ... grand sungguh ....

Fai Nardir said...

memang sangat cantik pemain cik epal... pengantinnya pun cun melecun...

pssttt: zafirah yg rindu papa atau mamanya yg rindu papa? hehehe...

Norliza Nordin said...

zafirah macam pom pom girl ;)

Unknown said...

nasib baik xbagitau sekali rege hadiah tu

Puan Eka said...

cantik sesangat wedding cik epal ni hehehehe

tahniah cik epal

Unknown said...

bestnye dpt bkumpul ramai2kn......tahniah la cik epal...opssss puan epal....

mrs kayrul said...

cik epal sangat cantik...memang tengok hiasan tue dah macam majlis retis kahwin jer

Aty Fared said...

aku update wedding derang ni kat ista..memang cun sangat2 semua nya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015