Jun 6, 2014

Selfie Bersama Papa :p

Assalamualaikum...


Zafirah ni kadang² mood dia kejap oke, kejap swing...standard bebudak kan...complicated sangat! pfftt! ada masa senang nak pujuk, ada masa menguji iman sungguh! tapi most of the time Zafirah adalah anak yang sangat baik....alhamdulillah...  *semua parents pun akan cakap anak dorang baik kan? hihi~  doa ibu tu senang dimakbulkan tau...sebab tu kena selalu puji anak, cakap benda elok² pasal anak..wallahu'alam...  :)*


Ada sekali tu, aku nak solat....pastu dia menangis...tak ingat sebab apa dia menangis...so papa lah tolong pujuk....tapi bukan pujuk bagi coklat ke gula² or barbie doll...


ajak selfie je...hahaha kelassss sangat! :p





2-3 kali snap terus dia oke...tak nangis dah...AMBOI!!!  >_<


Zafirah suka tengok muka sendiri...baik kat cermin atau kamera....dia rasa dia comel sangat agaknya...bahaha~  so bila dia nangis kitorang tunjuk muka dia kat cermin or kamera macam ni pastu cakap, "eeiii tak comel anak mama/papa nangis..."  pastu ajuk dia nangis sekali...tu yang muka dia macam konpius, "eh huduh jugak rupa aku nangis ye..."  :p


Lepas dia dah oke sikit biasanya aku akan suruh dia senyum...elok je dia senyum terus puji dia comelllllll....orang pompuan kan suka dipuji²...tak kisah la baby ke orang besar...janji ko pompuan memang gitu la cara nak amek hati dia....hahaha~   it works bebeh! lepas puji dia comel, good girl, big girl segala terus dia oke....pheww legaaaaaa....rimas dengar dia merengek tau! gitu je la pun cara kitorang psikologi anak nak suruh dia berhenti menangis...tapi untuk anak laki aku tak pasti macam mana nak pujuk....iols ada anak dara je haa....kihkih~  (^^,)


oke ni aku saja tambah! wakakaka~  eh tapi Zafirah memang lebih rapat dengan aku banding papa....kalau nak gurau kasar memang dia cari papa...dengan mama serius manjang...aku selalu garang dengan dia...boleh ajak gurau...tapi style educated sikit...bahahaha~   


Macam mana garang sekalipun mama, mama tetap sayang Zafirah lebih tauuuuuu! mmuaahhhh! ♥ ♥ ♥


Anak korang suka selfie?? siapa ajar?? bahahaha~  :p







p/s:  tertinggal henpon kat rumah...adoyaiiii  tak lengkap hidup tanpa henpon! hehh~  (-_-")

 Terima kasih sudi membaca!

2 comments:

Anum said...

macam2 style :)

Aty Fared said...

anak pompuan memang rapat ngan mak.. anak aku rapat ngan abah nya.. gamak nya die jemu tengok aku 24/7.. kalau apak nya balik kemahen seronok.. tengok muka mak nya..buntik cendkerik jer..hahaha..sentap tau...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015