Jul 26, 2010

Kisah Kambing Dan Ayam~

:: Ihsan dari Google ::






Moral of the story??

Adakah anda kategori ayam atau kambing?? miahahahahaha~




oh bukan bukan...pengajarannya adalah,
JANGAN sibuk nak komplen atau mengata orang lain....cermin dulu diri sendiri....
Setiap manusia diciptakan dengan kebaikan dan keburukan.....
NOBODY'S perfect...
NOTHING'S perfect....

Lagi satu kalau ada orang lain menegur kekurangan kita jangan cepat sangat melenting!! Fikir dulu dan ambil iktibar dari apa yang dinasihatkan....Kemungkinan besar kita tak perasan dengan kesilapan yang kita dah lakukan.....

Tapi kalau orang tu memang jenis yang suka mengkritik dan cari kesilapan orang lain, tak payah lah layan...buang karen dalam badan je tau nak marah² orang macam tu...udah hati dia memang busuk kan...kasi makan perfume 8 botol baru elok kut...bahahaha~









P/S: saya sayang sahabat² saya dan juga kekasih ghelap saya....terima kasih atas segala nasihat dan teguran kamu di mana ianya membuatkan saya lebih yakin dan matang dalam setiap tingkah laku saya...mmuuaxx! xoxo~


19 comments:

makdara TERDIVA said...

nak memberi komen tak salah..tp kalau itu untk menjatuhkan/memalukan baik x payah..

cermin diri sebelom bagi cermin kat org..lalalala

meo_kambing said...

erm... sek baik ade penerangan kat bwh kartun tue.

ingtkan cik yana nk menceritakan tentang sup torpedo td... huhuhuhu :p

y@n@ M!B said...

:makdara TERDIVA:
ye btol..sy xmo adiah cermin..ngee~ =p

y@n@ M!B said...

:meo_kambing:
haha ampeh meo..

Lya Colours said...

hahaha kambing kene pakai spender la pasni

JULYA said...

betul tu...manusia skang bnyk camtu la. taik idung org die nampak...yg die sendiri berak dlm seluar tak perasan. wah...baru punya bahase nih. hehe

y@n@ M!B said...

:Lya Colours:
hahahaha siot tol lya ni =p

y@n@ M!B said...

:JULYA:
haha mmg mantap aa ayat metafora tuh..ngee~

Mr feckry said...

gua sangat bersetuju

syahira ariff said...

moral :kambing kena pakai seluar utk jaga imej alim dia.
keh keh



semua org tak sempurna
yg sempurna hanya Dia

Mr Noble said...

ok, got the moral of the story.
haha! siap censored telur kambing tu lagi :))

y@n@ M!B said...

:Mr feckry:
masehh~ =)

y@n@ M!B said...

:syahira ariff:
huhu kesian kamben.. =p

y@n@ M!B said...

:Mr Noble:
huhu aurat kena aa censored =p

dotblogspotdotkom said...

adakah pakcik kekasih ghelap mu itu... alahaiii..

mintak maaf bebanyak ye fren.....

MiMiEy :) said...

lawak la katoon 2.
ada moral of the story agy.
:)

y@n@ M!B said...

:dotblogspotdotkom:
tetttt...bahye tol statement pacek nih..^_^

y@n@ M!B said...

:MiMiEy :):
hehe mesti kena ada.. =)

nabilah_2908 said...

hmm...betul tu..jgn suka mengata org...kena tgk diri sendiri dulu... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MASA ITU EMAS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015