Jul 29, 2010

Manusia Zaman Dulu Makan Obor

Bukan obor-obor, tapi obor = Api









Macam ni --->

ngerti??

(gambar adalah ihsan dari google)








Beberapa hari lepas aku terjumpa sehelai kertas yang diconteng baikkkkk punyer oleh cousin aku yang berumur 8 tahun.....Teruja aku tengok hasil seninya....huhuhuhu~  *apakah*


^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^








Korang paham???  Kalau tak paham meh aku translate satu persatu....pasti anda akan tersenyum kambing....hehehehe~



" Manusia zaman dahulu tidak mempunyai makanan.
Mereka makan api obor-obor.

Inilah cara-cara makan api obor-obor:
1) Ngangakan mulut besar-besar
2) Masukkan api ke dalam mulut
3) Kunyah api tersebut.




Fakta:
Aiskrim masa dulu dipanggil obor-obor



Contoh:

:: Sila jangan komen lukisan aku...terima kasih pada whiteboard hakmilik opis *bos tau aku conteng² whiteboard mamtik aku...* ko jangan kecoh kat orang tau mcd!! tettt~ ::








BWAHAHAHAHAHAHAHA~   TAK MENAHANNNNNNN...........

Siap ada FAKTA lagi kaooooo....hohoho~


Ish...tak baik ghelak...patutnya kena support kasi mindanya lebih berkembang dengan sihat...hehehe~ *so cute*

Mari saya tunjukkan penampilan kazen saya yang kreatif ini....nama yang diberi ialah Sakinah....wewwiitttt~



taraaaaaaaaaaa ...........










Nampak macam adik lagi besar dari kakak..tehee~   walaupun Sakinah sangatttttt kurus sehingga membuatkan arwah nenek aku sangattttt menyayangi nya dan sanggup berikan apa sahaja yang dia mahu janji dia MAKAN!! tetapi pemikirannya sangat kreatif....*dan suka berangan---macam aku juga* miahahaha~

Dorang ni kalau datang rumah aku memang tak sah menconteng segala kertas A4 yang ada....takkan nak bagi conteng dinding kan...not allowed!  >_<

Pehtu sukaaaaaaa sangat selongkar segala mainan yang ada kat rumah aku...hei aku kecik kecik dulu kumpul segala macam mainan tau...tapi telah disapu habis oleh kazen aku yang berdua ni...hahahahaha~ *cute*
Makanya tak perlu lagi aku bersusah payah kemas rumah bila setiap kali dorang datang akan berterabur segala mainan yang ada...*padahal aku pon join main sekali...lalalalala~*

Memang best tengok cara kanak² berfikir....teringat zaman aku kecik² dulu...sangat comel dan disayangi ramai...WAKAKAKA~  *lempang laju-laju*  \/(^_^)











P/S::  tiba² macam nak anak gak......lalalalala~


25 comments:

POSH76 said...

budak2 la ni punyer imaginasi mmg hebat...pandai lak di melukis camtu...dua2 pun kiut miut ajer hehe

Mr feckry said...

bijak tu..gua pun tak ada pengetahuan sampai macam tu

y@n@ M!B said...

:POSH76:
hehe tau xpe..tp best tgk imaginasi dorg tu..cute aje =)

y@n@ M!B said...

:Mr feckry:
ni kire pengetahuan baru la nih utk org dewasa =p

nabilah_2908 said...

macam mana la dia boleh terfikir pasal api ober-ober eh..? hehe...

jom ke APA KATA HATI pulak,
BIMBANG

Mama Hanim said...

pemikiran yg kreatif..hehe..

y@n@ M!B said...

:nabilah_2908 :
entah la...huhu~

y@n@ M!B said...

:Mama Hanim :
=)

JULYA said...

mesti dia minum susu anak wardina cakap beruang tak makan penguin. hehe. cepat le kawen. ni tggu kamu jeh aku tak kawen2 lagi. boleh?

syahira ariff said...

comelnya sofia!!!
sakinah pun sweet ajer
ooohhh tau tau jer sakinah jaman dulu eskrem dipanggil obor
dia lahir taun berapa?
keh keh

Mr Noble said...

hahahaha! sori la terpaksa gelak, takleh nak tahan ni :D

y@n@ M!B said...

:JULYA:
dia minum susu dutch lady jek..xpun anlene..yg org tua² punyer la yg dorang suka..ngahaha~

ehem ehem doa² kn sy cpt kawen ye..*wink²*

ribena.illina said...

wah wah weeeeeeeeeesss! ishhh gebu betoi sofiya! heheheh~

nak makan obor2 la jap ag..slurppp..hehehe~

meo_apakah? said...

cik yana....

meo tak faham... huhuhuhu

ape2 pun, sjk dua menjak nie, peminat2 blog cik yana tertanya2... sbb cik yana asyik buat entri nk anak2 je nie.... apakah?

miss lolly a.k.a luvfareda said...

uik.

lawanya lukisan. eh eh lawaknya lukisan Tralalalala.

sugar2 kapas strawberry said...

sakinah kurus sgt..npk cm sofiya plk akk ;)

Along Tapa said...

aku sangat suka..mereka sangat kreatif dan coooomeeeelllll~~~

p/s: harap-harap dapat anak yang comel dan kreatif gak...hehe

Blog nostalgia budak Muor - Fungsi jari tengah

y@n@ M!B said...

:syahira ariff:
dorang mmg cute!! hehe
tu lah..discovery channel pon xtau psl tu..hehe~

y@n@ M!B said...

:Mr Noble :
hehe gelak je..jgn dithn.. =p

y@n@ M!B said...

:ribena.illina:
dia mmg gebu dan bolat..ngee~

err xmo lanje sis?tehee~

y@n@ M!B said...

:meo_apakah?:
xpaham??ish³...

yeke entry anak²??mana ade la..-__-'

y@n@ M!B said...

:miss lolly a.k.a luvfareda:
lukisan sama lawak tu??ai ke sakinah??huhuhu~

y@n@ M!B said...

:sugar2 kapas strawberry:
hehe tu lah..dah dia xsuka mkn..adek dia telan apa saja..huhuhu~

y@n@ M!B said...

:Along Tapa:
aku pon doa ko dpt ank yg comel & kreatif..*apakah* ^_^

SiLabiLabi said...

siap ada research lagi tu.. #Fakta..ingat tu..hehehe #FAKTA HAHAHA

IKLAN FREE & Follow Blog Labi-Labi NineMustafa
& JariPlastik

Pendedahan Exclusive : Penyanyi Islam Membidas Mufti
Tutorial : How To Pay Using Maybank2U

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015