Nov 18, 2013

Phuket FantaSea | Elephant Ride...weeeee~

Assalamualaikum....


orang kata...kalau dah sampai Phuket, wajib terjah FantaSea....
orang lah kata....hahaha~
tiket masuk FantaSea is around 2200 baht = RM220+ PER PERSON! *pitam* 
price ni untuk pakej tengok show + buffet dinner (at Golden Kinnaree Restaurant)...
oh tiket masuk ke FantaSea ditaja sepenuhnya oleh company...
tapi macam biasa valid for staff only...
kalau nak bawak spouse and kids kena hulur duit sendiri....
disebabkan itu, dak encem prefer untuk taknak join....
bazir katanya spend RM220 semata nak tengok show kebudayaan....
ekceli depends pada individu...
kalau korang jenis minat gila dengan show² macam ni berbaloi la pergi....
dan disebabkan dak encem tak join....
aku suruh dia jaga Zafirah malam tu....weeeeeeeee!!!
buat pertama kalinya iols berjalan seperti orang bujang!! kahkahhh   ^_____^


Aku masih mendemam masa ni...
sebab tu malas nak angkut Zafirah sekali....
biar dia teman papa jalan²...
bahaya oiiii papa jalan sorang²....in Phuket??? oh noooo...
ko pepaham je la kan sepanjang jalan ada kedai massage....
tukang urut tu pulak kerja dia 2 in 1...
dorang nampak laki jalan sensorang kang ditariknya tangan laki aku tu masuk kedai....
haru oiiii....hehh paham tak??? hahaha




perjalanan dari hotel Baan Laimai ke FantaSea is around 20-30 minit....
transport pun kompeni sponsor...
sewa dari hotel...senang gitu....


err masa kitorang masuk je dalam ni rasa hambar....
tengok kiri kanan ada banyak stall macam fun fair...
boleh main games and redeem hadiah....
kalau bawak anak kecik syok la main games fun fair...
TAPI~~
kalau ko nak main games, kena beli token....
means yang ko bayar awal² RM220 tadi tu tak termasuk main games fun fair dalam ni...
nak main, kena keluar duit lagi....paham???
tersangat lah bosan!
kitorang pun jalan² je la tengok orang lain main games...
snap snap gambar building yang rata-rata design macam tokong...huu~



Kami dinner di sini....
dalam tiket tulis show start pukul 9pm...
kitorang sampai sini dalam pukul 7.30pm gitu....
banyak masa untuk snap gambar, makan etc etc...



bagusnya restoren ni dorang memang dah asingkan siap-siap ruang makan untuk halal and non-halal food...
halal food kena pi zone B...
ramai usher bertugas untuk lead your way...
so tak payah risau salah zone ke hape :)




besar gila dewan makan dalam ni...
rasa macam kantin sekolah pun ado!
dengan susunan meja memanjang gitu....
meriah uolsss! ^.^



ni zone untuk non-halal food...
lebih banyak meja...pfftt


aku perasan kat sini memang jaga betul2 kualiti food dorang...
kalau ko amek non-halal food, ko tak boleh duduk kat zone untuk halal food...
sebab malam tu bos aku join kitorang makan...
tiba2 ada one of the staff tegur mana dia amek food dalam pinggan dia...
maybe dorang taknak campur pinggan2 yang diletak non-halal food dengan pingggan halal..giteww
bila tengok reaksi staff tu tegur bos aku gitu terus rasa lega and bertambah konfiden untuk melantak...muahaha 
dasarrrrrr... :p




food yang variety...
ayam, ikan, daging, sayuran...
pelbagai jenis masakan...yummm!




pelbagai jenis dessert. ..
buah-buahan, kek and memacam jenis manisan...
tu meja belakang tu pulak ada food apa tah...
yang aku perasan ada tom yam and bubur je...
yang lain tak dan nak tengok...
badan tak bermaya...wuwuwu



air panas...coffee and tea...
air sejuk cuma lah air kosong je...
dorang dah letak siap2 dalam cawan, atas meja...
baguihhhh menggalakkan orang minum air putih...kihkih. ..
aku amek air teh o panas...
iols batuk, demam tak abeh lagi...srootttt... T_T




ni je lah food yang aku bedal malam tu...
no refill at all...
sepinggan je aku makan nasi malam tu...
susah nak percaya aku makan sepinggan je untuk buffet dinner...huhu
tekak tengah tak sedap...
batuk tiap saat...
nak berborak pun tak senang...
cakap sepatah batuk...adeyy
erm food kat sini oke laaa...
tom yam je tak sedap!! ceh.. -.-




lepas makan kitorang round² kawasan restoren...
snap² gambar...
masih lagi membuang masa menunggu pukul 9pm...  :)



ada jugak orang meniaga tepi² jalan...jual souvenir. ..
tak berbaloi lah beli...
kat uptown pun boleh dapat benda yang dorang jual tu...
harga pun lagi murah kalau kat uptown....kuikui



kat depan dewan untuk tengok show ada elephat ride...



700 baht = RM70+ per ride! what?!!! O__o'
masa tengah amek gambar harga, tiba² Mr. bos bersuara....

"come let's ride on the elephant....i'll pay for you!"  

waahhoooooo!!!!!!
agaknya Mr. Bos kesian tengok kitorang macam takde duit nak naik...
tapi macam teringin sebab sebok amek² gambar...
tu dia belanja terus! kahkah  *boleh gitu??*
masa ni aku bertiga dengan kawan² opis aku...
well kitorang bertiga je yang muslim staff dalam kompeni ni....
sebab tu melepak mana² sentiasa bersama...ecewahh!
orang lain masih melantak masa ni...
Mr. Bos memang suka melayan karenah kitorang...
aku rasa kitorang ni mengada je lebih....hahahaha~
tapi dah orang nak belanja naik gajah...takkan nak cakap NO!! rugi oii....kehkeh~
cuma untuk elephant ride tak boleh naik 3 orang serentak...
sekali naik kena 2 orang je...adoii
so Mr. bos cakap, priority to the seniors...kehkeh...
sian kawan aku sorang lagi tu....
pasrah la dia tengok senior² dia naik gajah...huuu~  :p
oh Mr. Bos takmo naik gajah....
dia nak belanja je....hihi~
dan tanpa segan silu aku suruh Mr. Bos tolong amekkan gambar kitorang atas gajah...weeeeee!


tapi dalam 2-3 shot tiba² ada one of the staff FantaSea volunteer tolong snapkan gambar....
and Mr. Bos pun posing lah bersama² staff yang manja terlebih ni...
terserlah ke-sempoi-an, kecomelan Mr. Bos.....kehkeh~



kemain happy Mr. Bos posing....
padahal duit dah melayang 700 baht...hewhew
gayat oiiiii duk atas gajah!!! tinggiiiiiiiiiiiiiii~
lenguh peha aku sebab aku duk elak kaki daripada kena telinga gajah...wakaka
nak letak kaki atas badan gajah pun aku macam geli....hahahahaha  :p
tenkiu soooo much Mr. Bos belanja kitorang naik gajah....
semoga terus murah rezeki ye bos...
boleh belanja kitorang lagi....kuang³!  :p




700 baht tu include sekali frame gambar gini...
korang kena collect kat pintu keluar FantaSea...
tapi aku tak jumpa kat mana nak redeem frame ni so aku pi direct to tiket kaunter....  :)
idak la cantik sangat gambar yang dorang amek tu...lalalala~



 apesal gambar aku asek blurrrr je?? grrr~  sabotaj ni! -.-'
tepat pukul 9pm, beramai² lah masuk dalam hall...
untuk tengok show...
show ni lah jantung FantaSea...



dalam hall tak boleh bawak kamera and hand-phone and segala gajet yang boleh digunakan untuk merekod atau snap gambar....
so segala gajet² tu kena bagi dorang simpankan....hehh~
memang ada kaunter saringan okeh!! cctv merata²....gila!


Makanya sampai di sini sahaja lah entry FantaSea aku....hewhew
jangan marah haaa....
ko pi komplen kat website FantaSea...gugel je...
kat situ ko boleh tengok apa yang ditayangkan dalam show dorang tu...
dari website jugak ko boleh tau berbaloi ke idak ko spent RM220++ untuk tengok show sebegitu... 
pendapat aku, kalau ditaja, dapat tiket free, memang bebal la kalau tak pergi...hahahaha~
tapi kalau kena keluar duit sendiri....tak berbaloiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... :)
ada je part yang buatkan aku mengantuk....
ada part yang macam tengok cerita hantu puntianak....kehkeh
dorang kan banyak nau dewa dewi segala...
memang ada la watak dewa dewi dalam show dorang tu....
siap pakai topeng macam dalam filem The Mummy...hehh~
part yang best bila ada aksi ala² sarkas, magic show, tengok haiwan beraksi especially gajah, tengok orang main sembur² api....err tu je lerr....
aksi² lain lebih pada tarian kebudayaan je....
aku tak paham satu hape pun penceritaan dalam tarian, lakonan dorang...kuang³~   :p


Next entry story benda lain pulak haaa....
tata!  (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!

9 comments:

Nuriesya Nadia said...

Tempat ni memang a must go kat Phuket. Walaupun ada part yang rasa macam nak tido. Tapi kalau org sponsor ape salahnya kaaannn. Makanan dia pun not bad. :D

Anum said...

seronok jalan2

Chekgu Azrine said...

Syiok..boss pun baik hati sgt .hehe

aizamia3 said...

cheh.. teruja nak tengok sekali segala gajet bagai takleh bawak masuk lak.. :(

pencari cinta said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Liyana said...

yana, kita nk keje kat company awk la boleh kah? hehehe

Unknown said...

Best laa... tercapai jugak rezeki dapat naik gajah besar tu kan....tapi pada aku harga tu reasonable gak laa...

Ujang9897 said...

bkn u suruh jaga ok..., dgn sempoi rela hati offer nak jaga kasi can jln sorg2...

Unknown said...

wahhh...macam best jer kat sini...cantik =) ...seronoknya dapat gi holiday

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015