Nov 16, 2013

Hard Rock Cafe, Phuket | Apply Membership Card di Hard Rock Cafe

Assalamualaikum...



masih lagi di hari ke-2 di Patong, Phuket....
ko tengok wayar letrik berselirat tu....
memang trademark Phuket okeh!
merata² ko akan nampak wayar letrik berselirat...pheww~
ekceli Hard Rock Cafe ni mengadap Patong Top yang aku story semalam tuuuu...
memang plan hari ke-2 nak terjah Hard Rock...
bila tengok opening time pukul 11am (lambat gila bukak),
tu kitorang round Patong Top Shopping Paradise dulu....
round² cuci mata, perabih duit sementara tunggu pukul 11am...ngeh³  :p


dak encem sekarang jadi pengumpul tegar t-shirt² hard rock...
sejak pi London dia tiba² dapat hobi tu....ceh~
so tiap kali pi oversea, mesti terjah Hard Rock Cafe untuk beli selai t-shirt!
Harga t-shirt hard rock kat Phuket agak murah berbanding Singapore...
around RM125-RM130 untuk classic design...
kalau kat Singapore around RM150 ++...
tak ingat pulak aku...
sebab aku tak minat t-shirt² gini as baju outing...baju keluar jalan²....
biasa kalau beli t-shirt aku akan guna untuk pakai time tido je....
bazir oiii baju tido sampai RM100+++....hahaha~
dah jadi mak mak ni gaya pemakaian juga berubah sedikit demi sedikit...
jarang sungguh nak pakai t-shirt especially yang lengan pendek unless keluar untuk bersantai² or pi rumah mertua...tapi aku pakai sekali la sarung lengan (stongan) tu....cover aurat lengan....giteww  (eh perlu ke mention cover aurat lengan??kihkih~)
biasanya aku akan pakai blouse...
lebih selesa dan nyamannnnn! ^_^



pe'el Zafirah sekarang...pantang nampak cermin....
terus berangan apa tah....very the anak dara! (-_-")



dalam Hard Rock ni ada 3-4 cermin gini...
letih aku tengok dia berlari...
kejap pi cermin hujung sana, kejap kang hujung sini...
asek la ngadap cermin...pastu sengih, bebel sensorang...
kadang tu siap nyanyi lagu burung kakak tua depan cermin....wakakakaka~ 



dalam sejam jugak la melanguk dalam ni...
kawan aku tu dah siap beli selai kemeja untuk asben dia....
tapi dak encem tak jumpa² lagi baju yang berkenan...grrr
aku rasa ada la dalam 40 kali dia tanya aku,

"baju mana oke yana?? yang ni ke yang tu??" 
(sambil tunjuk 2 baju yang berbeza design kat aku)

lepas tanya aku, dia tanya pulak kawan aku....grrr grrrr
siapa kata pompuan shopping lama????
that statement does not apply to us!!
aku pernah buat entry pasal lelaki cerewet....  :p



Zafirah pun join mama berehat...
kaki aku dah letih ya hamat masa ni...
berdiri lama nau....
kerusi ada kat belah luar kedai...
malas aku nak tunggu luar....
kang dak encem tak nampak muka aku lagi lama dia membelek baju² Hard Rock...grrrr~
Zafirah aku biarkan bebas berlari keliling kedai tu...
dia main cak cak dengan sales girl dalam tu, main kejar²....
hahh sukati lah nakkk...enjoy your moment!!
mama tak marahhhhh   :p
bukan ramai pun orang dalam tu...
aku pantau dia main sambil berehat...hihi~


Kat sini jugak lah kitorang dapat tahu yang Hard Rock Cafe ada membership card!!
boleh kumpul points and redeem...
point yang dikumpul cuma bertahan selama setahun...
so jangan peram point lama²...lepas setahun kalau tak redeem point dikira burned je...  :(


tapi kan....
apesal negara lain tak pernah mention pun pasal membership card???
dah berapa banyak Hard Rock la pulak kitorang terjah kannnn...
aishhh agak terkilan di situ...
so memasing laju² apply...
takde fees apa² pun...
FREE jeee....
mungkin kitorang dah beli 2-3 helai baju kat situ...
tu boleh dapat free...kot~   :)
more, kat sini, kalau ko beli 6000 baht = RM600+ ke atas, 
ko akan dapat free 1 t-shirt Hard Rock...
any design tak silap...
masa kitorang pi ni tak ramai lagi kawan² yang memesan²....
bila dah balik hotel, post gambar kat IG,
ramai pulak pesan mintak belikan selai t-shirt Hard Rock untuk dorang...
adehh...nak patah balik malasssss....
kalau dorang cakap awal² dah boleh dapat free t-shirt...LOL~
next time ye kengkawan....next timeeee...insyaAllah~  :)



sebelum keluar, posing dengan gitar besar depan main entrance....
ada sorang staff ni bagi Zafirah belon masa papa tengah belek² baju...
on the way keluar papa rembat lagi seketol belon...ceh!
bukan dia main pun belon tu...
time nak balik Malaysia kena tinggal jugak belon² tu kat hotel / airport...
takkan nak bawak masuk belon atas flight?? errr boleh ke?? :p


korang....minat dak beli t-shirt Hard Rock???  (^^,)





 Terima kasih sudi membaca!

14 comments:

Chekgu Azrine said...

Pengumpul tegar mmg sanggup berabih kan utk tshirt hard rock ni

Fazleyatul Aini said...

amboi zafirah dah pandai selfie depan cermin tu. ikut sape niiiii

Izyan Masri said...

UNTUNGLA KE PHUKET UNTUNGLA T_T

careno said...

Ya... aku pun sama mcm ujang... pengumpul tegar tshirt hard rock tp design sejenis jer la... yg sama mcm aku kirim kat ujang tu... now dah ada phuket, bali, london, paris, penang. Next target melaka, kl n kk... slow2... duit tgh cetak...

kasih said...

Bukan setakat phuket je wayar berselirat cmtu, kat bangkok pon cmtu jgak. Setengah tu ada yg berjuntai sampai ke tanah pon ada. Haha..

SUHAIDA said...

selonokkkkkknye dia jalan2..

GOLD FINGER said...

Hi yana..i pun suka kumpul baju2 hardrock..slm kenal form GF..

eima said...

wahhhh aku ade kawan yg minat .. tp aku cam ko tak suka pakai tshirt time outing

acikbuCUk... said...

hai saya baru jer balik dari sana..and wayar letrik yg berselirat tu memang setuju..kadang2 takut plak tgok..kena current..huhuhu..tapi x sempat masuk hard rock sebab ikut trip kan..

Unknown said...

Gambar last tu mesti Zafirah pelik tengok Papa dia pegang belon... hehehehe

anna hashim said...

kalau kt KK lagi murah harga classic design ni baru rm85++ kot..hehehhee kira obersea jugak sbb lalu laut china selatan..ekekekekeee...heheheheeee

aizamia3 said...

kalau dak Zafirah boleh cakap.. mesti dah kena bebel papa dia.. hehehe.. ;)
kalau orang bagi kite amik je t-shirt tu.. hehehe..

mommychaa said...

ritu masuk HRC Penang.
patploh pat kali pilih brg.
last-last kuo dgn tangan kosong.
laki aku muka mcm nak telan aku je.
muahahahaha.
ade ku kesah...lalalalal.
adik ku adelah pminat tegar HRC.
asek-asekla HRC.
naik cemuih aku dengo.
muahaha.
eh bestnye ko bercuti kat Phuket.

Mimy Hamid said...

akak peminat tshirt HRC..setakat ni ada 5 je..tu pun nk kirim pikir ..sbb mahal 100 lebih..ada seoul miami beijing singapore ho chi min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015