Nov 28, 2013

Tak Suka Sayur!

Assalamualaikum...


Antara bihun, mee, laksa...aku lebih prefer kuey teow...entah la...aku rasa kuey teow lebih ummphhh!! kihkih  :p


Aku tak pernah masak kuey teow sendiri kat rumah...kesian kan? hahaha~   biasanya aku akan beli kuey teow goreng untuk breakfast...kat area opis aku banyak gerai² jual nasi lemak, mihun/mee goreng, kuih muih...kalau beli kuey teow kat gerai² gitu, yang jenis dah masak siap² makanan dari rumah dorang, mesti dah campur sekali sayuran especially taugeh! urghh aku sangat tak suka taugeh! kalau sayuran hijau oke lagi aku makan....tapi taugeh?? *wekk*


 gigih aku asingkan taugeh satu persatu....wakakakaka! sayuran hijau ni...erm aku biasa tengok tempat dan keadaan...kalau nampak sayur tu macam layu, tak fresh, aku geli nak makan...hahaha...kalau nampak fresh baru aku makan...giteww  :p


err mungkin sebab tu kot aku lebih prefer kuey teow dari mihun/mee...sebab senang nak asingkan taugeh...kalau mihun, saiz mihun dengan taugeh lebih kurang sama...leceh gila nak asingkan satu persatu....muahaha  macam bebudak kan tak makan sayur??  :p


batang sayur pun aku tak suka makan!! aku suka makan daun² je...kecuali broccoli...tu memang feveret!! nyum nyum! ^_^


Biasa kalau aku masak makanan bergoreng jarang nak letak sayur...kalau nak makan sayur, aku akan masak asing sayur goreng...sebab my beloved asben juga tak suka makan sayur!! hehh~   kalau aku campur sayur dalam makanan lain kang dia mogok takmo makan masakan aku...sentap okeh! hahaha~


Ada setengah orang suka betul dengan taugeh....ada sorang kawan aku gitu laa...bila order kat kedai siap mintak extra taugeh....pehh~  tebal tekak aku tengok dia kunyah taugeh macam kunyah keropok ikan~  (-_-")


korang....suka makan sayur?? sayur apa feveret korang??  (^^,) 






p/s: it's pay day!! ^__^


 Terima kasih sudi membaca!

16 comments:

Anum said...

sama la kita

Baiduri said...

Er...saya plak hantu sayur...sume jenis sayur saya blasah even peria skalipon....hehe....sedap ngak....

Unknown said...

Hehehe Shakira suka tauge, sedap.. Tapi sekarang tak boleh dah sebab ada asma, katanya tauge tu angin :)

Puan Eka said...

eka suka gile tauge. tauge masak kicap, tauge gulai lemak. peberet giler.

tauge ni awet muda tau kak. hikhikhihik..

eka, kalu beli makanan cam kuewtiow sume ni, rasa cm lagi selera ada tauge banyak. lagi eka suka kobis, sawi gemok pakchoy ke ape namanya, pastu buncis, kacang panjang, daun bawang. hahaha pendek kate, i love vegetable hehehehe

PERMATABIRU said...

suka sayur tp zsuka sayur yg digoreng dlm nasi goreng/mee or bihun goreng sbb dh layu..

Cik Asma BLuppy said...

seppp skett. kite xsuke makan sume sayur. kekeke. ulam-ulaman je mampu telan.

Dkna Abza said...

kita sama... hahaha.. :p

Fazleyatul Aini said...

wey taugehla sodap !
tapi tengok jugak la. kalau masak mee/bihun/keuytiow, aku tak suka masak lama taugeh nanti lembik, aku pon jadi geli nk makan haha. aku suka crunchy sket2 hehe

Nory Zoulkefle said...

samalah kite..nory pon tak suka makan sayur..lagi2 taugehh...pantang betull...hehe

mrs kayrul said...

kita memilih sayur tak semua boleh masuk...paling suka brocoli..sedap

Lavender Au said...

saya langsung tak makan sayur mahupun sentuhnya, tak suka. makan kentang jer.

Nurul Aziz said...

biasa-biasa je kot, takdela pemakan sayur yang tegar, kalau dah termakan, makan jela.. takde sampai nak asing-asing kan sayur cam kat gambar tu :p hehehe.. tapi nama nak ratah sayur camtu tu, memang tak la..

aizamia3 said...

akak kalau takde sayur tak lengkap rasa menu hari tu.. mesti nak kena ada sayur..
Dulu akak tak suka kacang buncis, akak lebih suka kacang panjang, tapi disebabkan en, suami suka, la ni akak dah pandai makan.. sampaikan dah tak berapa nak pandang kacang panjang.. hehehe..

Chekgu Azrine said...

Taugeh mkn jep..tp berangin la sis..huhu..
Tp kan hubs akk klu goreng mee/meehun msti nk ada taugeh..xfhm ahkak..huhu

PearlKaz said...

Kalau masak sendiri, suka taugeh banyak2.. kalau beli taugeh kat pasar kt JB, taugeh dia rangup gile.. kt KL susah nak jumpe... hehehe

Unknown said...

yeahhh..... kita sama geng - suka makan kuetiow....hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015