Nov 27, 2013

Kilang T-Shirt Hard Rock Cafe (Local), Phuket

Assalamualaikum...


Daripada hari pertama sampai Phuket dah plan nak pi kilang t-shirt...tapi tak kesampaian sebab dreber van tak tahu lokasi sebenar kilang ni...rupanya, ramai jugak warga Phuket tak tahu kewujudan kilang ni...adeyy~  letih dak encem explain kat dorang siap tunjuk gambar bagai....  -.-'


ni lah ghope kilang tu....memang la tak perasan sebab macam bangunan kedai biasa je...tsktsk~   dengan wayar letrik sesepah gitu...hehh serabut mata aku nengok wayar² kat sana...


Kalau dari airport Phuket dalam 15 minit gitu perjalanan ke kilang ni....kalau dari Patong Beach ke sini agak jauh la...sebab tu kena pi sini hari ko sampai Phuket or hari nak balik Malaysia...kira on the way je boleh singgah...giteww~  :)


Transport dari airport - hotel - airport kompeni jugak yang sponsor...syukur! kitorang kena tambah extra 20,000 baht = RM20+ sebab kalau dari arah Patong beach ke kilang kena buat u-turn....kompeni van cakap bayaran asal tu untuk perjalanan straight to airport...nak stop mana² ada extra charge...berkira sangat! hehh~  -.-'



kalau korang dari airport, korang akan nampak bangunan Premium Outlet dulu...ramai ingat tempat ni lah kilang yang kitorang maksudkan...padahal aku tengok review orang, tempat ni cuma jual barangan sukan....tak banyak benda menarik untuk shopping...depends! kitorang tak singgah pun....sebab dah target nak beli t-shirt hard rock cafe je....benda lain takmo beli...  :)


Dari premium outlet ko kena suruh dreber van/teksi slow down....tak sampai 5 minit perjalanan dah sampai kilang yang dimaksudkan! yeyy~  jangan terlajak...!! leceh jugak nak kena u-turn² bagai....harga tambang pun dorang main u-turn² kang...hehh~


lagi landmark yang korang akan jumpa untuk ke kilang ni...  :)


masuk je dalam kilang ada staff bagi briefing sikit....terbaekkk!! semua staff dalam kilang boleh berbahasa melayu dengan baik!! rasa macam pi Kelantan pun ado! sebab dorang cakap slang Kelantan...kehkeh~  :p



banyaknya t-shirt HRC!!! pelbagai design...!! rambang mata oiiii!!! kat sini kalau beli 10 helai t-shirt (campur² design dan saiz) ko akan dapat FREE 1 helai t-shirt....pilih je nak design macam mana...nice sangat! ^_^


Range harga around RM20-25 gitu....kualiti kain memang terbaik!! baju² budak pun ado! best! best! ^_^


hasil rembatan dak encem...semua ni dia pi jual kat kengkawan....muahaha! :p


baju Zafirah...eh tapi Zafirah punya ni kitorang beli kat Patong Top Shopping Paradise...100 baht = RM10++...tu pun bergaduh² dengan peniaga tu nak dapatkan harga tu...hahahaha~  gila!


kat Phuket ni kalau peniaga tu Islam memang cakap penuh sopan dan berbudibahasa....kalau peniaga tu non-muslim yang rata² india...masyaAllah dia punya kerek!! tu sampai bergaduh tu....kahkah   kat kastam airport pun sama! tak reti nak cakap elok²...kasar!! very rude orang² Phuket ni!! choi~!


err rasanya sampai sini je lah kisah percutian aku di Phuket....nak datang lagi ke??

NOOOOOOOOOOOO!!!!
kecuali....orang belanja...mihmih~

Phuket tak pernah masuk dalam wishlist aku sebagai destinasi pelancongan....tak pernah!! sampaikan masa kompeni cakap nak belanja pi Phuket aku macam, "alaa kenapa Phuket? pi la tempat lain..."  and sebab tu jugak kitorang amek masa yang sangat lama untuk fikir, nak join ke idak kompeni trip ni....last minute plan...tu yang aku TERbeli tiket mahallll....orang lain beli tiket RM200-300 sorang (return) tapi aku beli sampai RM700 sorang...choi~! -.-'


err....aku enjoy je sepanjang stay sana....cuma...kalau aku ada duit lebih, baik aku pi melancong tempat lain....hihi~  eh ko yang baru masuk channel Life IOI ni jangan salah paham pulak dengan statement aku tu....aku pi Phuket ni kompeni sponsor... *winkk*


Aku harap perkongsian aku ni dapat membantu korang yang plan nak bercuti ke Phuket ye....ada soklan??? sila hantarkan ke emel: ctliyanadmib@gmail.com ....kalau ko tanya kat komen box, aku jawab pun kat komen box jugak...sah sah la ko takkan baca reply aku tu kan....ngeh ngeh~  jadi hantar emel ye untuk jawapan yang tepat dan pantas...ewahh! :p


BYE!







p/s: teringin nak pi Brunei....  (^^,)

 Terima kasih sudi membaca!

9 comments:

Puan Eka said...

hehehehehe.. eka nak pi kerabi. Ni duk gila tengok ramai betul blogger pi kerabi ngan phuket cm akak nie

Nuriesya Nadia said...

Hahaha sama tempat kita shopping baju. Ada tak dia tunjuk t-shirt pisang tu ? Muahahahaha

Anum said...

best kan

Fazleyatul Aini said...

berselirat benoo wayar

Siti Munirah said...

bestnye. teringin juga nak pergi jalan2 luar malaysia.

Unknown said...

sempoi jugak bila pegi holiday tempat macam nie...boleh borang buat kenangan... So far apa je bahasa siam yang ko dah belajar ( boleh jadi idea entry tu )....miaahahaha

Chekgu Azrine said...

bab 20-25 tshirt tu yang best dengo tuh..hehehehe

aizamia3 said...

lain tak pandang dah.. tengok rege t-shirt tu je.. hehehe.. lagi comel tengok dak Zafirah pakai.. ;)

mrs kayrul said...

sama la x pernah terpikir nak g phuket...baca org pengalaman lagi best

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015