Feb 1, 2012

Zikir Nabi Yunus



Maksudnya::  "Tidak ada Tuhan yang sebenarnya disembah melainkan Engkau, ya Allah. Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku adalah dari orang yang membuat zalim."

SURAH AL-ANBIYA'(21):87





** Zikir ni seeloknya diamalkan oleh ibu² yang bakal bersalin...insyAllah kurang sikit rasa sakit nak bersalin tu....semoga dipermudahkan urusan ku untuk bersalin...amin~














p/s: masih mengharap dapat bersalin time maulud nabi...hihi doakan aku ye...amin~  (^^,)





Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

18 comments:

mOoN said...

lagi berapa hari nak tunggu kan yana.. bestnya!! pas ni dah dapat peluk baby... :)

Rozuan Ismail said...

InsyaAllah, memang baguslah kalau bersalin masa maulud nabi

POSH76 said...

Insyaallah sentiasa doakan yana selamat dan dipermudahkan semasa bersalin dan melahirkan baby yg comel...tak sabar nak tunggu ni

batu baiduri said...

beznye xlame dh nk jumpe ngn baby....smoga smuanye slamat =)

Cik Yatt said...

berdbar2 je rase..hee

hakamah hamyadi said...

INSYAALLAH...semoga semuanya selamat ye sis...xsabar nk tgok pic bb comel

PUAN SUE said...

Insyaallah..baby kuar mase maulud tau..anty su xsabar nk tgok kamu ni

akak comot said...

salam yana...moga semuanya lancar ye akak doakan. berdebar bila kwn2 nak bersalin.terkenang kenagang melahirkan anak2 yg 4 tu.

zikir tu amat mujarab dik.bacalah tanpa henti saat kesakitan. baca dan berserah pd Allah. mmg akan rasa sgt mudah melalui penderitaan saat bgi rasa tersiat2 sakitnya itu. mmg terasa mudah melahirkan dgn izin Allah. cubalah amalkan bila sakit nnt ye. minta ujang ingatkan bila lupa baca nnt. sbb dlm sakit kadang2 kita lupa nak baca apa sbb amat sakit masa tu

mas saari said...

insyallah, moga dipermudahkan!

laskar pelangi said...

semoga dipermudahkan segalanya

=)

Lya Colours said...

=)

pha is said...

bersungguh-sungguh nk bersalin masa maulud... mmg optimistic sungguh... apa-apa pon, semoga semuanya selamat...

diana said...

nanti dah bersalin suruh ujang tunjuk gambar baby ye..:P

ieda said...

akak doakan yana ..
insyaallah dikk
masa akak dulu , akak dgr bacaan dlm internet @ komp je .. 2 kali seminggu tapi bukan surah yunus je .. surah mariam dan surah nabi yusuf jadi pilihan ;)

Mr feckry said...

zikir ni besar timbangannya pada Allah..amalkan la

tUtyRAhiZa said...

salam liyana,

zikir ni mmg dapat memberikan kekuatan..masa sakit tu, mulut jangan cakap "sakit" tapi basahkan dengan zikrullah..kalo mulut tak larat, baca dalam hati..insya Allah dipermudahkan..

P/S : berdasarkan pengalaman sendiri la..

lagi satu saya minum VCO setiap hari..

eima said...

seomago dimudahkan... jgn tgu nk bersalin skrg ni pun dah leh amalkan... cam aku dulu ... dr 7 bln....sakitnye kurang dah cukup mudah .....

nabilah_2908 said...

zikir ni baca lepas solat subuh & maghrib pun elok juga... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015