Dec 25, 2009

Wedding Dalam Masjid


Gambar tu ialah Masjid Wilayah KL, dekat Jln Duta nunnnn...uols pernah sampai sini tak?? aku baru 2-3 kali je masuk masjid ni..sangat besar and cantekkkk!

Untuk kali ni, aku datang sini bukan untuk solat, tapi sebab ada kenduri kahwin anak buah kepada salah seorang staff opis aku, En. Mizi...Memula dapat invitation felik gak, "ye ke kt masjid ni??", "dalam masjid ke, kat perkarangan je??", "ada ek org wat kenduri kat masjid???", "dia wat khemah kat luar masjid tu kut"..Macam2 reaksi weols (aku and staff len), bila pk2 balik pasal lokasi wedding...huhuhu~

Kenduri wat hari Jumaat, so weols plan utk datang after orang abes solat Jumaat je..takut sesak sgt nanti. Lagipun time semayang Jumaat kan sume laki..kang tak pasal2 jadi "selebriti" lak kat situ...huahuahua~

Masjid Wilayah ni tersangat la luas, so En. Mizi terpaksa guide weols sampai lah jumpa dewan tu..Memang berdekatan dengan pintu masuk utama masjid, dekat dengan tangga yang ada escalator..haaa..sapa penah sampai tau la apa aku ckp..huhu...

Baru sekarang aku tahu dalam masjid ada dewan makan rupanya...huhuhu..Ini lah pertama kali aku pi kenduri kat masjid...dan pertama kali juga pi kenduri kahwin kena bukak kasut...hahahaha..seriously you guys, tak kan masuk masjid pakai kasut kannn....naseb aku dtg pakai sandle burok je..hihihihihi~ (-_-")


:: Ni la ghope dewan makannya, besar gak dewan dlm masjid ni. Siap air-cond bagai...tema kaler pink u..i loike! ::


Food yang dihidangkan pun sangat la sedap..sebab ada ayam msk merah..favvy babe!!ffuuhhh..rasa nak bertambah, tapi segan...hohoho..lauk paling unik is ikan keli..jarang sgt kenduri orang hidang seafood...Tapi aku dah amek ayam and daging, idak lerrr aku try ikan keli tu...tak bagus tuk kesihatan campur makanan darat and laut/sungai...tak caya leh search kat gugel.....

Gambar pun tak snap byk, sebab membe2 opis aku belum paham lagi hobi aku suka amek2 gbr..hehe...tunggu la lama sket, dorang dah paham sok memang muka dorang meriah aku tepek kat blog nih...lalalalalala~ \/(^_^)


:: aku, padi and Citah ::



:: Serious sdp ah food dia..nasi dia lembut and berlemak..nyum..nyum! + Air sirap ::



:: This is the goodie bag..Siap bagi buku yassin..hebat aa..huhu..Yang unik nya, pulut yg dlm bekas kecik tu pon dorang wat kaler pink gak..nak ikut tema punyer pasal...huhuhuhu~ kreatif2.. ::


Thanks for the invitation En. Mizi...After makan weols balik je..tak dapat lepak2 sangat sebab kena pi service kete..Aku ni memang TAK PERNAH service kete ikut time..bila minyak itam dah kering baru terhegeh2 pi service...hohohohoho~




p/s: Jum2 klik kat sini untuk join--> PayPal WishList macam catcheye juga =)

p/s: Tahniah to Sarah Amalina bt Adli sebab dapat 9 A dalam result PMR semalam...Really proud of you kazen!! aku tak tahu nak bagi dia adiah apa ni...ada idea???
(sj tulis full name, nnt dia search kt google nama dia kompem kuar blog aku..ngeee~)





6 comments:

niesz said...

xtau lak lam masjid ade dewan kan..ari tu pon time niesz nk anta akad niesz bersanding tuk blah laki ade gak org yg wat majlis kawen lam masjid..mcm da jd trend skang kan..

Meooo Comicore Club said...

wah... cik ngah... senyum lebar mcm nak terkoyak bibir huhuhuhu :)

ade mase dulu, sy ade berbuka pose kat mesjid ni

yanamib said...

:niesz :
erm..tp bg yana leceh sbb susah nanti kalu kwn2 yg non-muslim nk dtg..dlm masjid mesti kena pakai tdg, baju sopan sume kn =)

yanamib said...

:meo188:
cisss...sy buleh senyum lebar lg tuh ;p

Anonymous said...

pernah lalu je msjid tu..
xpernah msuk lg..
hehe..

haah la..
skang mmg da ade yg kawen kat msjid je..
hr tu pun lionteen ade tgk..
igt nikah je kat situ,upenye kawen skali kat situ..
yela..
bnde bek kan,klau wat kat msjid,msti lg berkat kan..

btw,gudi beg tu sm la mcm akak lionteen kawen ritu,..
hehe

yanamib said...

:lionteen:
erm..yana mmg xpnh jmpe lg org wat kenduri dlm masjid..huhu..maybe la kut, nk jd trend skrg..
aik akk lionteen bkn kaler biru ke tema??ke design sama?huhu =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015